Volvo 744 -92 ABS funkar inte ( felkoderna fungerar inte på A3 )

kjelleberg Kjelle
28 mars 2010 · 12 Inlägg

Tjena Grabbar ( och töser )!

Har en 744 från 92 och ABS lampan är tänd hela tiden. De fungerar inte heller under körning utan låser sig vid hård bromsning. Det har inte kommit gradvis utan den bara var tänd nu i eftermiddags när jag startade bilen.  Hittade lite info om det här med felkoder och bestämde mig för att testa. Den " sa " 1-1-1 på samtliga kanaler ( A2 och A6 ) detta betyder inga fel.

Sen testade jag på ABS kretsen A3 och då " sa " den inte ens inga fel koden, har kollat säkringen och tagit ur relät till ABS: en, så vad FAN är fel? Jag blir galen........

Snälla hjälp mig! Mvh Anton

Purjo84
28 mars 2010 · 45 Inlägg

har du testa å tvinga pumpen att gå . ett vanligt fel på 740 med abs är att plus matningen försviner till pumpen titta om du har mat späning till relä å mät upp strömen

240bns
29 mars 2010 · 1 008 Inlägg

Under instrumentbrädan till vänster, ungefär rakt ovanför kopplingspedalen sitter styrenheten för ABS:en, intill denna sitter tillhörande relä med huvudsäkring,  kontrollera att den säkringen är hel!

kjelleberg Kjelle
29 mars 2010 · 12 Inlägg

Just det! Glömde skriva att jag har kollat säkringen och den är hel.

alsunna
30 mars 2010 · 140 Inlägg

bara att mäta upp sensorerna det, ska ligga på 1000ohm, plus minus typ 50ohm. kommer inte ihåg vilken växelspänning dom ska ge ut, men snurra hjulet med samma hastighet och kolla vilket värde du får ut och sen öka hastigheten.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang