3105
Sök

Ladd trycket har sjunkigt efter installation av dump (volvo 850 t5r)

116 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
tja installerade dumpen igår justerade den med brickor och allt gick fin fint, prövade att köra och det va fin fint men efter ca:2 mils körning så försvann halva laddtrycket, (bilen är chipad) , jag stannade då och kollade om någon slang eller något hade spruckit men hitta ingenting, satte i några brickor till så att fjädern skulle spännas ytterligare men utan resultat.

någon som har en lösning vad f*n det kan vara? mvh jocke

1 867 Inlägg
5 april 2010
Har du monterat bort din originaldump och blockerat hålet med ett dumplock? Har du inte det och bara har kopplat ur slangen till den så öppnar den och släpper en massa tryck.
Ett annat scenario är att du har monterat en såndär döfräck öppen dumpventil med tratt, och släppt ut massa uppmätt luft så motorstyrningen har fått panik och gått in i nödläge, då begränsas laddtrycket till grundladd.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

8 267 Inlägg
5 april 2010
kollat om dumpen läker / inte stänger riktigt?

116 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
dump lock och org dumpen är givetvis bortmonterad, köpte denna dump på elmia, den är bra stor med dubbeltratt. jag är hyfsat säker på att dumpen inte läcker, för det skumma var att när jag exakt hade monterat den så gick den exakt som den skulle, dit andra  påstående där som du sa med att motorn får panik, hur återställer jag det hela? i sådana fall, har en väldigt liten dump som jag kan montera igen och det bara att köra lite då så funkar allt igen?

Sök