Peugoet 205 , 2.0 mi16. Går på 3 av 4 cylindrar, ibland 2 av 4.

Lapp3n OCR
5 april 2010 · 279 Inlägg

Hej.

Har problem med både tomgång och cylindrar. Kan börja berätta hur det har vart innan bilen lämnades in på verkstad.

När jag köpte bilen så gick den på 3 cylindrar, men det löste sig snabbt genom att kolla hur tändspolen satt på tändstiftet, den satt in helt på så fixade stålspiralen som går igenom gummikopplingen. Det löste problemet och kunde nu köras felfritt. Efter ett tags körning , när man gasat mycket, så gick den ner på 3 cylindrar, men gick tillbaka till 4a när den ståt och kallnat och startades upp igen. Men för ett tag sedan så lämnades den in på felsökning då min tomgång och Co2 halt gjorde så att den inte gick igenom bes. Så han fixade med tomgångnen, var en slang till tomgångsmotorn som inte fanns och han byte en tändspole eftersom den gav upp den bilen blev varm. Så funkade den felfritt tills jag nu skulle köra bilen till en däckverkstad för att kränga på nya däck på fälgarna. När vi började närma oss verkstaden så gick bilen ner på 3 cylindrar, men åkte till däckfirman iallafall, väl där så lånade vi lite verktyg och konstaterade att en till tändspole gått åt skogen. Så på vägen hem så gick den ner på 2 cylindrar efter ett tags körning.

Så min fråga är, kan en ny tändspole orsaka så att alla andra tändspolare slås ut ?

Vad kan annars vara felet ?

Tacksam för svar

/ Jimmy smile

Ocr
Lapp3n OCR
6 april 2010 · 279 Inlägg

Ingen som ens har en fundering på vad det kan vara ?

Ocr
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang