5512
Sök

Min saab 9000 2.3t kokar !! snabb hjälp önskas

2 656 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
tjenare jag har en saab 9000 2.3t som dummar sig lite bilen är helt orginal

när man kör bilen beter sig temp mätaren konstigt den vandrar upp och ner i graderingarna

och när man kört bilen en sväng så visar det normal temp på mätaren inne i bilen men kokar i expantionskärlet och kylarslangen mellan kylaren och termostat huset tror jag de e är stenhård har provat och känna lite med locket öppet och verkar inte vara nått tryck i systemet heller va tror ni ?? snabba svar uppskattas !! Mvh Niklas

5 710 Inlägg
6 april 2010
Skulle tippa på att du har en trasig topplockspackning....

mvh jonas

MVH Jonas
..............

2 656 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
jonTe skrev:
Skulle tippa på att du har en trasig topplockspackning....

mvh jonas

är det svårt och byta på en sån här ?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
6 april 2010
Det beror på vad man har för mekerfarenheter, är väl ungefär lika lätt/svårt på alla bilar eftersom det bygger på att lossa allt som sitter skruvat i toppen och sen lyfta själva toppen o byta packningen där.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

2 656 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
henke_99 skrev:
Det beror på vad man har för mekerfarenheter, är väl ungefär lika lätt/svårt på alla bilar eftersom det bygger på att lossa allt som sitter skruvat i toppen och sen lyfta själva toppen o byta packningen där.

har ju hålt på och lyfta topp och så på både bmw o volvo :)tänkte mer om man behöver lyfta upp allt tex insug grenrör osv eller om man kan losa de från toppen och lyfta bara toppen såatt säga

2 656 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
ekelund88 skrev:
henke_99 skrev:

har ju hålt på och lyfta topp och så på både bmw o volvo :)tänkte mer om man behöver lyfta upp allt tex insug grenrör osv eller om man kan losa de från toppen och lyfta bara toppen såatt säga

för att citera mig sj

termostaten va kass och efter ha bytt kylarlock är allt ok igen tack för svaren

Sök