4173
Sök

Mitsubishi Galant -93 , 2.0 V6 24V, Motorn kokar

4 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Mitsubishi Galant -93  V6  2.0 , 24V

en motor som kokar...

Problemet började när min servo slutade funka då kollade jag under huven och märkte att det var remmen till servon som hade gett upp. Jag tror att samma rem som sköter servon sköter vattenpumpen.

Då bytte jag remmen till en aning slakare tills jag hittar en som passar, Servon började funka igen men problemet med att motorn kokade kvarstod, så jag kollade glykolhalten och allt det där vanliga då märkte jag att en slang hade lossnat så satte fast den igen.

Men efter att jag startade bilen så kvarstod samma problem, bilen började efter ett tag att koka igen.

senare under dagen efter lite småfix och underhåll så tog jag ut den på en tur och körde rätt hårt med den då märkte jag att temperaturen höll sig bättre när jag körde fort än när jag körde lugnt för så fort jag saktade ner med bilen och körde normalt så gick temperaturen upp igen så jag for hem och stängde av motorn.

på parkeringen hörde jag ett väsande ljud från kylaren och såg att den läckte lite. ytterst lite några droppar bara.

så min fråga är har någon där ute någon som helst aning om vad det kan vara för fel?

10 287 Inlägg
10 april 2010
1: Köp rätt rem och spänn den korrekt.
2: Sitter det elfläkt på bilen? Går den i så fall igång eller inte?
3: Skölj igenom kylaren så du vet att den inte blockerad av skit.
4: Ta loss vattenpumpen och kolla att inte impellern har korroderat bort
5: Om inte något av ovan hjälper - byt kylare.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

4 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
elfläkt har jag och den går igång som den ska. får kolla vattenpumpen som du sa

tackar för svar

Sök