1649
Sök

Hur kopplar man in stolsvärmen på Audi 80??

9 135 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
Har köpt en importerad Audi 80 cab, så det är ju inte någon stolsvärme orginal i den då. Vet att stolarna är utbytta och i dom sitter det visst värme i, har nu fått tag på knappar/vreden till orginal stolsvärme till Audi 80. Undrar nu om det finns någon Audiguru som kan med bild beskriva vilken kontakt på vredena ska gå till vilken kontakt till stolarna?? Tacksam för svar då sommaren närmar sig med stormsteg och min sambo är lättfrusen av sig....

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 maj 2010
Finns det färdigdragna kablar alls? Glöm inte att du måste ha ett relä/stol också.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

16 197 Inlägg
3 maj 2010
har den ingen stolsvärme orginal så finns de inga kablar dragna.. varför ha stolsvärme i en cab?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 maj 2010
evilaudio skrev:
har den ingen stolsvärme orginal så finns de inga kablar dragna.. varför ha stolsvärme i en cab?

Jodå brukar finnas färdigdraget, men kanske inte i en cab.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

16 197 Inlägg
3 maj 2010
te_wik skrev:
evilaudio skrev:

Mvh Tommy

oki.. har ägt 3st importerade VW å ingen av dom har haft dragna kablar till "rövtorken".

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 maj 2010
evilaudio skrev:
te_wik skrev:
evilaudio skrev:

Mvh Tommy

oki.. har ägt 3st importerade VW å ingen av dom har haft dragna kablar till "rövtorken".

Hehe de e för att VW är en budget Audi wink haha skämt och sido, har haft några audin som varit kring samma årsmodell som trådskaparens Audi Cabriolet som inte har haft varken bajskokare, dimljus (fram) eller något annat "lull-lull" men kablarna har alltid funnits där. smile

Men det kanske är någon skillnad på importerade och svensksålda, så det låter jag vara osagt.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (3 maj 2010)

9 135 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Finns det färdigdragna kablar alls? Glöm inte att du måste ha ett relä/stol också.

Mvh Tommy

Hmm...   inte vad jag tänkt på i alla fall. Sitter inga kontaktstycken där knapparna ska sitta i alla fall, under stolen har jag inte tittat. Vad är det för relän som behövs då? Får ta och kika under stolarna imorrn då.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 maj 2010
Putteliten skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Hmm...   inte vad jag tänkt på i alla fall. Sitter inga kontaktstycken där knapparna ska sitta i alla fall, under stolen har jag inte tittat. Vad är det för relän som behövs då? Får ta och kika under stolarna imorrn då.

Hittar du inga färdigdragna kablar så kan du få ett inkopplingsschema av mig vid ett senare tillfälle. Håller på göra ett schema då jag ska koppla in bakre sätesvärmen i audin min.

Sätesvärmarelän kan du plocka från skroten från nån vw/audi kring samma årsmodell.

Mvh Tommy

9 135 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:

För att min sambo är lite lätt frusen av sig. Kan jag slå på rövtorken åt henne så slipper jag ha värmefläkten flåsa i nyllet på mig så att svetten rinner...
Har ju stolar knappar och säkert relän oxå så det är ju bara att koppla in. big_smile Frågan är bara hur....

9 135 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Putteliten skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Hittar du inga färdigdragna kablar så kan du få ett inkopplingsschema av mig vid ett senare tillfälle. Håller på göra ett schema då jag ska koppla in bakre sätesvärmen i audin min.

Sätesvärmarelän kan du plocka från skroten från nån vw/audi kring samma årsmodell.

Mvh Tommy

Hehe, hade lite på känn att du skulle sitta inne med ett svar på min fråga cool . Är det något speciellt med dom reläna eller kan man ta ett par typ från en 740 eller liknande? Som sagt, får leta imorrn och se om jag kan hitta lite kablar då. Det sitter kontaktstycken i dom med va?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 maj 2010
Putteliten skrev:
Hehe, hade lite på känn att du skulle sitta inne med ett svar på min fråga cool . Är det något speciellt med dom reläna eller kan man ta ett par typ från en 740 eller liknande? Som sagt, får leta imorrn och se om jag kan hitta lite kablar då. Det sitter kontaktstycken i dom med va?

Jag ska då köra med originalrelän, men funkar säkert med några andra relän också.
Ja finns de kablar färdigt i din bil så finns även kontakterna, men har du inte sett några extra kablar bakom instrumentpanelen så är den chansen minimal.

Mvh Tommy

9 135 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Putteliten skrev:

Jag ska då köra med originalrelän, men funkar säkert med några andra relän också.
Ja finns de kablar färdigt i din bil så finns även kontakterna, men har du inte sett några extra kablar bakom instrumentpanelen så är den chansen minimal.

Mvh Tommy

Eftersom att jag inte visste det du säger så har ja ju inte kollat så noga heller, men det blir man ju varse imorrn i så fall. Du har inte ett par extra relän liggande då? Är svårt att få tag i Audi prylar här nere just nu verkar det som. Hade tur som fick tag i knapparna och ett expansionskärl. Bilen var rätt så tom på övriga prylar ja fick det ifrån. Varit runt på 5 bilskrotar inom en vettig radie hemmifrån och på 1 av dom fanns en väldigt urplockad Audi 80.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 maj 2010
Jag har iaf två relän på hyllan, men dom ska jag använda själv. Ska se efter om det råkar finnas fler.

Mvh Tommy

9 135 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Jag har iaf två relän på hyllan, men dom ska jag använda själv. Ska se efter om det råkar finnas fler.

Mvh Tommy

Om du har möjlighet får du gärna rita ner funktionen på dom och maila över så kan jag kolla vad jag har på hyllan med...  Borde väl inte vara något speciellt med dom va?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 maj 2010
Nu får någon gärna rätta mig om jag har fel men reläna är väl det som reglerar effekten, alltså de olika lägena mellan 1-6. Alltså fungerar det inte med ett vanligt tillslagsrelä (heter det så?) som är endast on/off. Sen så har väl originalreläna temperaturövervakning med.

443 919 533 A är iaf VAG nr på originalreläet.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (4 maj 2010)

9 135 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Nu får någon gärna rätta mig om jag har fel men reläna är väl det som reglerar effekten, alltså de olika lägena mellan 1-6. Alltså fungerar det inte med ett vanligt tillslagsrelä (heter det så?) som är endast on/off. Sen så har väl originalreläna temperaturövervakning med.

443 919 533 A är iaf VAG nr på originalreläet.

Mvh Tommy

Jahaa...   aj fan. Det är alltså stora klupar till relän det handlar om alltså?

772 Inlägg
4 maj 2010
Skulle det inte gå att kolla i säkrings/relä boxen om det finns fördragna kablar för stolsvärme?
Om du vet var reläerna och säkringarna ska sitta för stolsvärme och det inte sitter någon säkring,
men om alla hål ändå har kontakter, så borde ju kablarna vara dragna, eller?
Kablarna kan ju vara gämda någonstans under mattan eller ihopsnurrade på ett lämpligt ställe.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
4 maj 2010
relä för bajskokare sitter under instrumentpanelen, alldeles bakom ratten typ. Och är dom 2 längsta. Nummer 276 är dom skyltade med.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

9 135 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
Har kollat under stolarna och bakom panelen där alla knappar sitter, verkar inte finnas något fördraget där. Enda som är fördraget det är i stolen smile .
Sitter 3 kontakter under stolen. En är till airbag, en till bajskokare och en till att skjuta stolen fram och tillbaka. Frågan är vilken som är till vad?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17257/927346_62zm53.jpg
Senast redigerat av Putteliten (12 maj 2010)

Sök