lodiseN skrev:
LINGSTROM skrev:
Hej!
Står nu i ett jäkla dilemma...
Fått ett bud på min bil, 40000:-, dock är det lite väl lite i mening, hade tänkt mig iaf minst 5000:- till.
Är bra sugen på något nytt fast ändå inte, vill inte sälja min skönhet men vill ändå ha något nytt haha

Har då börjat kolla lite på volvo 740 tic/240 tic.
Älskade verkligen polarens gamla 740 tic, och killen som äger just den bilen nu skall sälja den för ca 40000:-
Hur håller volvo motererna? Drivlina? Upphängningar osv?
Därför frågar jag er här på forumet, HUR hade ni valt och resonerat och VARFÖR?
Lite specs på 740 ticen:
B230fk, öppet filter,
öppen vevhusventilation,
850R spridare,
Ställbar BTR,
T03 agg laddar ca 1,5 utan spikningar,
Iveco lastbils intercooler ( stor)
m90 låda förstärkt av timo motor,
hårdare tryckplatta,
korta och stabila växlingslägen,
3½ tum downpipe, där efter 3" hela vägen till ljuddämparen (simons)
740 kaross,
940 front,
960 handtag,
glastaklucka,
760 bakljus
Det är även mer gjort med bilen nu enligt min polare som ägt den tidigare.
Specsen ovanför är från när polarn ägde den!
Bla så sitter det en klok diff nu m.m.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/938202_9wpqsp.jpghttp://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/938203_uwhp13.jpgKom nu med tips på hur ni hade gjort!
hade inte köpt en völvö 740 för 40k, behåll 200an lr skaffa något annat roligt^^
Hehe, känns lite väl mkt, vet inte ens vad som är mer gjort med bilen just nu heller, men får mer info om det om några dagar när killen är tillbaka Sverige!
Jlmmy skrev:
Sviker du japanare?

Håller med killen över mig, sälj hellre nissen och spara ihop till något annat roligt!
Tror du tröttnar i längden på att glida runt med en 740

Även om den piskar på fint!
Men det är vad jag tycker, mvh
True, det är bara funderingar, inget som jag bestämt på långa vägar.
Är bara motgångar just nu med 200an, mycket därför jag börjat överväga att sälja den.
Piskar på fint gör den helt klart, den går riktigt bra MEN det har sina nackdelar, det är vääääldigt dyrt att köra ^^
Aerodynamik skrev:
Vill du ha den, så byt. Men den är ju inte ens hälften så vacker som 200an, dessutom är 200an 1000x roligare att köra. Nu har jag iofs bara kört en 740GL, vet inte om TIC är så mycket bättre?

Det enda som är bättre är väl motorn antar jag, men CA18 är ju ganska underskattad.
Ja jag vill ju ha den, men fasen sälja av min gröna skönhet är inget jag precis ser fram emot

Det är som sagt bara funderingar just nu när det bara är motgångar.
Haha aa jo det är stor skillnad på bilar.
740 TIC går bra mkt bättre än s13 original vilket säger ganska mkt om dessa bilar

Mechanimal skrev:
Jag känner alltför ofta likadant för min 325:a; "Fan jag vill ha något nytt/klarbyggt" men ju mer jag håller på med 325:an inser jag två saker; 1. Det har redan kostat mig aaaaalldeles för mkt för att det ska vara värt att sälja den och 2; När det fungerar, när man kommit igenom en fas eller ett steg, då är det fan underbart!
Du kommer nog "älska" din S13 mer än någon annan bil i samma prisklass snart igen ska du se, det går i vågor

Ja visst ere så. Man vill ha något nytt till och från.
Hehe aa pengarna man lagt ut på bilen är något man aldrig får tillbaks...
Dock ligger jag just nu på ca 45k med bilen och delar, lack osv.
Men det kommer att skjuta iväg när motorn skall preppas och renoveras.
Mycket pengar som går, men det är ju kul att hålla på.
JÄTTE Tack för era förslag och tips.
Verkligen, det får en att tänka om ytterligare.
Som sagt, det är bara funderingar än, men som det känns just nu så kommer jag inte att göra mig av med 200an utan istället köpa Volvon och ha båda bilarna. ^^
Mvh