2785
Sök

Köpråd: Eclipse vs. Del sol

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 juni 2010
Ingetnick skrev:
Thunderbird88 skrev:
pejtrick skrev:
Haha, Mustang ska man ju absolut inte titta på om man vill ha väghållning.
Jag säger samma som GurraG, Peugeot 306 GTI är en kvick bil med mycket bra väghållning.

Och man ska kolla på en fransk jävla Påsegott för att hitta det?
Läste du mitt inlägg ens?

Hellre en mustang, 7 dagar i veckan än att ens provköra en fransk bil... Gillar inte fransmän och skulle nog inte ta emot en ens om ja fick betalt smile

Bra inställning!

Du kan ju annars köpa en BMW E30?
Köp något lite billigare som fortfarande är snyggt och sedan uppgradera som en idiot! smile
Då får du en bra bil!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Hemmainstruktör
641 Inlägg
20 juni 2010
Att ha roligt i kurvor tycker jag Civic Type-R passar perfekt för. Gillade min -02a och saknar den faktiskt lite, så skönt å kunna varva ur en motor ordentligt å ha kraft till varvstoppet (v-tec=<3) och låg väldigt bra på vägen fast den var helt original. Sålde min för 60k finns både lite dyrare och billigare beroende på skick. Å tycker själv iaf. den ser mycket bättre ut en Del Gay eller Eclipsen.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

Got VTEC?
1 593 Inlägg
20 juni 2010
Civic vti?

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

648 Inlägg
20 juni 2010
Tittar du enbart åt Del sol och Eclipse så är valet väldigt enkelt dvs Del sol

du får targan + en varvvillig och helt underbar motor om du väljer VTi modellen + att driftsäkerheten och väghållningen är toppklass rakt genom

En Integra type R som nämndes kan du hitta under 100k   runt 80k möjligen men det är ju en bil som är rent hardcore om man säger så..noll ljudisolering och väldigt spartanskt men det ska det också vara då det är en ren leksak..dom flesta av dom har problem med oljeförbrukningen då kolvringar brukar bli slitna efter 12k mil typ men bara man har koll på oljan så är det väl ingen fara sålänge den klarar avgasvärdena.

Skulle du höja budget och kika efter just en Type R modell från Honda så är det Integra som gäller då jag personligen tycker att våra Civic R modeller är svennebilar i jämförelse :-), det går inte att jämföra känslan och råheten från Integran mot dom

Clueless
93 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
Tack för ett riktigt vettigt svar!

Noll ljudisolering och hardcore låter bara bra i mina öron så wink

648 Inlägg
20 juni 2010
har du fler frågor om just Integran så kan jag svara :-) ägde en sån i 2år och la några tusen mil med den :-)

det är grymt billig bil att äga, faktiskt helt oslagbar när det kommer till det kontra prestanda/körglädje

Sök