Låsta bromsar volvo s70

LordLife
21 juni 2010 · 998 Inlägg

Hej!

Har en volvo s70- 98 som har blivit stående någon vecka då jag inte behövt använda den.
Nu till problemet, bromsarna bak har låst sig eller rostat fast eller vad dom nu gjort vilket gör att jag nu inte kommer någon stans varken fram eller bak.
Har inte haft handbromsen i när det har stått.
Ska ta i sär det i morgon och kolla om jag kan lösa det.
Nu till frågan är det någon som har haft samma problem? Och i såfall hur löste du det, blev det dyrt?

Har hänt innan men då har det gått att köra fram och sen backa och sen fram igen och då har det losnat men har gjort det och det händer inget samt att jag har försökt att "juka" med handbromsen och pumpa bromsen.

Någon som kan hjälpa mig?

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
norpan1
21 juni 2010 · 1 043 Inlägg

Troligtvis handbromsbackarna som delat på sig.

simonbb
21 juni 2010 · 50 Inlägg

en grej som brukar funka riktigt bra är att du bara tar en hammare och slår några slag på varje hjulbult, så brukar det lossna direkt, funkar alltid på firmabilarna på firman..

LordLife
23 juni 2010 · 998 Inlägg

Tagit isär skiten nu och det blir nya skivor bak samt nya klossar samt ny handbroms.
Tur det hände innan jag ska åka iväg och fiska lite.
Nu har man iallafall något att göra på kvällen tongue

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
LordLife
23 juni 2010 · 998 Inlägg

Har stött på ett till problem. Får inte in den inersta klossen på båda sidor, har pressat kolvarna men dom där inne var inte långt ute bara en liten bit men dom har inte rört sig när jag har pressat på dom.
Kan det vara så att båda OKen har fastnat? eller ska det vara så?  har för mig att det inte ska vara så att båda ska gå att pressa.

Tacksam för snabbt svar.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
DanneKempa
23 juni 2010 · 107 Inlägg

LordLife skrev:
Har stött på ett till problem. Får inte in den inersta klossen på båda sidor, har pressat kolvarna men dom där inne var inte långt ute bara en liten bit men dom har inte rört sig när jag har pressat på dom.
Kan det vara så att båda OKen har fastnat? eller ska det vara så?  har för mig att det inte ska vara så att båda ska gå att pressa.

Tacksam för snabbt svar.

menar du kolvarna i OKen?
jag utgår från att du inte får kolven i OKen att röra på sig, farsan har samma sak på sin 850 när den stått några dagar (har inte märkt nåt på min s70 än). vi tar då en kofot och bänder mot kolven och en kille sitter och trampar på bromspedalen samtidigt som en kille pressar in kolven igen med kofoten. då ska den lossna efter ett tag. vanligt fel på 850 och s/v70.  (240in jag hade så gick kolvarna in när man tryckte in dom med fingrarna.)

Senast redigerat av DanneKempa (23 juni 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang