Volvo 850 T5-94a växellådsbyte....v70R låda?

Turbotk
27 juni 2010 · 73 Inlägg

Nått som hänt med lådan sad Diffen är vanligt smile

Tommy_P
27 juni 2010 · 396 Inlägg

du kan ju använda m59 lådan om du vill, och har drivaxeln. jag har plågat m59 rätt ordentligt, och inte kört ras. men samtidigt, den är ju inte lika hållbar som m56, så det beror på vad du gör med bilen? kör med den, eller lägger lakrits från 0-150 km/h...

jag skulle nog säga att antingen har en drivaxel hoppat isär, eller så har du kört ras på lådan...

perzy Snål gnällspik
27 juni 2010 · 402 Inlägg

Jag vet inte vad som är fel men att kontrollera växel-länkaget lär ju vara betydligt enklare än att riva ur lådan.  Som någon sagt kan det också vara en drivaxel på väg ur lådan..kanske.  Att byta växellåda är en rejäl operation i en framhjulsdriven bil. 
Kolla upp med en verkstad vad som verkligen är felet det tror jag du tjänar på.

Volvo S80 2,9.
Marlboroman
27 juni 2010 · 8 233 Inlägg

Greeken skrev:
Den har börjat hoppa över växlarna nu, lägger man i exempelvis 1an har släpper kopplingen så hör man att det går runt men bilen rör sig inte..testade på alla växlarna och det var lika dant på alla, men sen rätt som det var så gick den i men då glappar det om man lägger i backen och sedan växel frammåt.

Kolla så att vänster drivaxel (den på förarsidan alltså) sitter rätt i lådan. Den kan fara och hoppa ur ibland och då slutar dem driva.

Senast redigerat av Marlboroman (27 juni 2010)

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Greeken
27 juni 2010 · 161 Inlägg

Körde upp bilen på ramp idag och tittade lite och drivaxeln på vänster sidan ser inte pigg ut!! sad

Det och låtsnat bitar från den på ett antal ställen så man ser rakt in på kugghjulen så det förklarar olje läkaget också. hmm

Fattar inte hur det har hänt heller,  jag körde inte på något det vet jag..

Senast redigerat av Greeken (27 juni 2010)

Greeken
28 juni 2010 · 161 Inlägg

Länk på kort jag tagit på växellådan...

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … cat=105257

Greeken
10 juli 2010 · 161 Inlägg

Såld!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang