Polisradio, min funkar inte som den ska

Opel_gsi
29 juli 2010 · 10 Inlägg

Hej

ja har en DLS Direct 2 vet inte vad det e för fel på den för ja får bara in polisstationen, och inte inne i bilarna vet inte vad det e
hmm

Snälla någon som har några förslag??

BMW 525 TD "Snusket" (1996)
Volvo 245a TD "Liket" (1983)
Flawo0
29 juli 2010 · 136 Inlägg

Kan vara en antenn. Kolla med st4hl här på gorg han är en jävel på domdära.

Brådhis * Voff voff *
29 juli 2010 · 10 280 Inlägg

Opel_gsi skrev:
Hej

ja har en DLS Direct 2 vet inte vad det e för fel på den för ja får bara in polisstationen, och inte inne i bilarna vet inte vad det e
hmm

Snälla någon som har några förslag??

Vad kör du med för antenn (längd!) och hur långt ifrån bilarna är du? Och kör dom System 70 eller 80 där hos dig?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Paulzzon94
29 juli 2010 · 56 Inlägg

Dom ska väl ha bytt till nått avlyssnings säkert ?

Att ge makt och pengar till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar :P
Tunderbird
29 juli 2010 · 170 Inlägg

BooRG - Dom har gått över till Rakel här i skåne så inte konstigt du inte hör ngt så du är inte ensam om att inte kunna lyssna på dom

V8 Power
Ford Thunderbird "Fågel" (1994)
Tunderbird
29 juli 2010 · 170 Inlägg

japp det vet jag

V8 Power
Ford Thunderbird "Fågel" (1994)
Andreas 940 -utan 940
30 juli 2010 · 1 728 Inlägg

Jag monterade ur min igår, det var länge sen jag hörde nåt i den.

volvoentusiasten
30 juli 2010 · 4 005 Inlägg

Nästan alla distrikt har bytt nu till RAKEL till 100%. Vissa kör dubbla system och vissa håller på och installerar rakel i bilarna.

Det är bara en tidsfråga innan resten är släckt och alla scanners är meningslösa för den som vill lyssna på polis.

nordstromj
30 juli 2010 · 1 772 Inlägg

Trist är det, var riktigt roligt förut.


linuslinje skrev:
Det är bara en tidsfråga innan resten är släckt och alla scanners är meningslösa för den som vill lyssna på polis.

Är det inte en tidsfråga innan man kan lyssna på dom igen tror du? Säg att det är så. smile

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Tunderbird
30 juli 2010 · 170 Inlägg

Då jag körde en del nyhetsfotografering så tog vi in ambulansen och brandkårens larm och därmed viste var det hände ngt men även dom håller på att gå in och köra med rakel

Senast redigerat av Tunderbird (30 juli 2010)

V8 Power
Ford Thunderbird "Fågel" (1994)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 juli 2010 · 13 744 Inlägg

dax att börja köra modell stora störsändare eftersom skiten är digitalt så är det tokkänsligt för störningar så börjar man sända på samma band så fuckar man deras sändning direkt

sen får man lyssna på gamla hedliga igen

ärligt tror jag dom förlorar på dom viktiga grejerna
så som iaktagelser isamband med rån och grövre våldsbrott
mängder med gånger både jag och andra runt omkring mig har sätt folk pga det vi hört på radion och på det sättet kunnat hjälpa polisen

på 1år har vi säkert hjälpt polisen cirka 5gånger och då är vi högst 10st som istort sätt har bott framför polisradion och lyssnat

men polisen har väll tröttnat på att vi hör deras tabbar..tex som vid ett rån på lidl där klantskallarna åker till fel lidl och det tar 10minuter innan dom kommer på att dom åkt fel smile
så skillat av poliserna att inte lyssna på vad sambands centralen sa
dom tog bara förgivet klantrövarna
så det stog 5-6polisbilar och omringade lidl och även pratade med dom i affären och endå kommer dom inte fram till att det är fel ställe
inte förens dom på samband centralen säger att dom inte alls pratat med dom i affären så gick det upp ett ljus

sånt vill dom nog inte att allmänheten ska veta

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
nordstromj
30 juli 2010 · 1 772 Inlägg

Growe skrev:
dax att börja köra modell stora störsändare eftersom skiten är digitalt så är det tokkänsligt för störningar så börjar man sända på samma band så fuckar man deras sändning direkt

sen får man lyssna på gamla hedliga igen

ärligt tror jag dom förlorar på dom viktiga grejerna
så som iaktagelser isamband med rån och grövre våldsbrott
mängder med gånger både jag och andra runt omkring mig har sätt folk pga det vi hört på radion och på det sättet kunnat hjälpa polisen

på 1år har vi säkert hjälpt polisen cirka 5gånger och då är vi högst 10st som istort sätt har bott framför polisradion och lyssnat

men polisen har väll tröttnat på att vi hör deras tabbar..tex som vid ett rån på lidl där klantskallarna åker till fel lidl och det tar 10minuter innan dom kommer på att dom åkt fel smile
så skillat av poliserna att inte lyssna på vad sambands centralen sa
dom tog bara förgivet klantrövarna
så det stog 5-6polisbilar och omringade lidl och även pratade med dom i affären och endå kommer dom inte fram till att det är fel ställe
inte förens dom på samband centralen säger att dom inte alls pratat med dom i affären så gick det upp ett ljus

sånt vill dom nog inte att allmänheten ska veta

Men nu vet vi, HAHA, tack för den!

Senast redigerat av NordstromJ (30 juli 2010)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
yoppe
30 juli 2010 · 388 Inlägg

NordstromJ skrev:
Trist är det, var riktigt roligt förut.


linuslinje skrev:
Det är bara en tidsfråga innan resten är släckt och alla scanners är meningslösa för den som vill lyssna på polis.

Är det inte en tidsfråga innan man kan lyssna på dom igen tror du? Säg att det är så. smile

Att lyssna på Rakel systemet (Radiokommunikation För Effektiv Ledning=RAKEL) blir tyvärr en omöjlighet då varje enhet som kopplas upp mot rakelnätet har ett individ och enhets nummer som måste stämma sekretessen är stenhård och bara godkända enheter tillåts i nätet.
Om polisen eller annan organisation som använder rakel skulle "tappa bort" en enhet stängs denna ner via nätet så fort den slås på.

volvoentusiasten
30 juli 2010 · 4 005 Inlägg

1. Rakel är väldigt svårt att störa ut, det är byggt för kriser med många olika scenarier i åtanke.

2. Man kan få tillstånd att få ha en rakel-mottagare som är inkopplat på samma nät. T ex så hade newshunter en i sin bil när han åkte runt och dokumenterade. (innan han åkte dit). Vet inte exakt kraven för den ansökan men kan tänka mig att ett pressleg och bra anledning är en bra början.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang