Bilder: (Nybörjare) BMW 330CI

nikotino ///R-Rated
1 augusti 2010 · 518 Inlägg

Var idag ute och fotade bilen för att sedan redigera lite i PS.
Kom gärna med Tips och idéer... smile


Kamera: Lumix DMC-FZ28

1 (Omladdad).http://a.imageshack.us/img121/3577/23867751.jpg

2.http://a.imageshack.us/img814/295/41430766.jpg

3.http://a.imageshack.us/img823/2598/p1060038kopiera.jpg

4.http://a.imageshack.us/img839/2279/40kopiera.jpg

5.http://a.imageshack.us/img811/4466/83734410.jpg

Senast redigerat av nikotino (1 augusti 2010)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Andreas79
1 augusti 2010 · 3 968 Inlägg

På bild 1: Bilden är väldigt kornig, iallafall på min dator.
På bild 3: Hade ej vridit på kameran så mycket, själv blev jag nästan lite yr wink (smaksak)

I övrigt en bra början, fortsätt så här !

Testa gärna med lite mer ovanliga bakgrundsmiljöer - ut och kör någonstans,
så dyker det alltid upp lite trevliga miljöer vill jag lova dig..

Bra jobbat - det ovan är bra att tänka på som jag skrev.

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
nikotino ///R-Rated
1 augusti 2010 · 518 Inlägg

Bild 1. Kan jag hålla med dig om, lite för mkt skäpra kanske?
Bild 3. Det är för att det är lördag;)

Tack!

edit: Stavning

Senast redigerat av nikotino (1 augusti 2010)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Cupra_
1 augusti 2010 ·

Känns som bilderna var väldigt mycket "Ned ifrån och upp", alltså riktade uppåt. Jag tror du har lättare att få br aljus om du vänder på det eller iaf inte tar med så mkt himmel.. Du ser ju att det är klar skillnad på ljuset i bild 4-5 jämfört med de andra

Surfaren
1 augusti 2010 · 167 Inlägg

På bild 3 ser man att du lagt ramen inuti bilden istället för utanpå, vilket i just denna bild resulterat i att vänster bakdäck inte kommit med helt och hållet. Om det ska vara en bild på hela bilen är det snyggare om hela bilen är med. wink

Lägg gärna även in bilder i forumet med de koder (BBCode) du hittar i högerspalten när du tittar på någon av bilderna under din bil här på garaget (i sektionen med rubriken "Länka till bilden") så blir de i rätt storlek och laddar mycket snabbare. (Det tog flertalet sekunder för mig att ladda denna tråd även om jag sitter på 100 Mbit/s.)

Annars ser det bra ut tycker jag.

nikotino ///R-Rated
1 augusti 2010 · 518 Inlägg

Tack för alla tips & råd

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Robban08
1 augusti 2010 · 147 Inlägg

Bild 1: Har nog inte sett någon så överskärpt bild någon gång. Det kan skilja mycket mellan olika skärmar! Bilder redigerade på min gamla blir mer skärpta när jag kollar på de på min nya skärm eftersom den gamla var så oskarp så det som blev snyggt på den skärmen blev i vissa fall överskärpt på nya.
Nu nämnde du visserligen att den kanske var överskärpt, men det jag ser på min skärm är en sån överskärpa att det ser ut som du lagt på ett noise-layer i ps. Är den så brusig för dig också?

De fyra andra bilderna såg bättre ut. Vissa är lite snålt beskurna och bakgrunderna är lite stökiga ibland. Lite mer cleana bakgrunder gör mycket för bilderna. Tycker i alla fall jag smile

nikotino ///R-Rated
1 augusti 2010 · 518 Inlägg

Robban08 skrev:
Bild 1: Har nog inte sett någon så överskärpt bild någon gång. Det kan skilja mycket mellan olika skärmar!)

Hahaa, då har du inte sett mkt;) Skämt å sido. Jag upplever bilden oxå skarp, men inte så mkt.
Kan ju som du säger skilja på skärmar. Jag la till mer skärpa, samt redigerat ljuset.

Edit, förstorade bilden, nu förstår jag att du upplevde bilden som du gjorde.

Senast redigerat av nikotino (1 augusti 2010)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Robban08
2 augusti 2010 · 147 Inlägg

nikotino skrev:

Robban08 skrev:
Bild 1: Har nog inte sett någon så överskärpt bild någon gång. Det kan skilja mycket mellan olika skärmar!)

Hahaa, då har du inte sett mkt;) Skämt å sido. Jag upplever bilden oxå skarp, men inte så mkt.
Kan ju som du säger skilja på skärmar. Jag la till mer skärpa, samt redigerat ljuset.

Edit, förstorade bilden, nu förstår jag att du upplevde bilden som du gjorde.

Haha, jag förstod att bilden inte såg likadan ut för dig. Ny versionen ser bättre ut. Skulle vara intressant att veta vad du har för skärm?

Darkie dARKiE
2 augusti 2010 · 5 031 Inlägg

Kan bara säga fina bilder för att vara nybörjare, har inga tips då man själv är dessamma.

Sen säger jag bara tokfet 330!
Helt klockren smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
nikotino ///R-Rated
2 augusti 2010 · 518 Inlägg

Robban08 skrev:

nikotino skrev:

Robban08 skrev:
Bild 1: Har nog inte sett någon så överskärpt bild någon gång. Det kan skilja mycket mellan olika skärmar!)

Hahaa, då har du inte sett mkt;) Skämt å sido. Jag upplever bilden oxå skarp, men inte så mkt.
Kan ju som du säger skilja på skärmar. Jag la till mer skärpa, samt redigerat ljuset.

Edit, förstorade bilden, nu förstår jag att du upplevde bilden som du gjorde.

Haha, jag förstod att bilden inte såg likadan ut för dig. Ny versionen ser bättre ut. Skulle vara intressant att veta vad du har för skärm?

Sitter på en gammal samsung SyncMaster920n, bilden såg "ok" ut i förminskad version, men vid full bild, var det otäckt.



Tack darkie:)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang