Varför inte riva ner hela spindeln ? sätta den i skruvstädet så du får lite kraft i slagen ? bättre å göra de riktigt en att missa och bonka på divaxeln och pajja abs kransen ... om du nu inte vill de e värme att rekomendera
Tack för alla tips! Nu är båda spindellederna bytta och ABS-kransen städad!
Jag mekar en hel del men är inte riktigt van vid spindelleder av denna typ helt på egen hand så var lite försiktig i början men VÅLD, långtidsverkande rostlösning och tålamod var ledorden...märkligt ibland hur små ytor kan hålla fast saker så stenhårt...
Angående ifrågasättandet om varför jag inte plockade ner hela spindeln var för att dels är det ju (onödigt) mycket mer att plocka isär samt att jag precis gjort en framvagnsinställning efter styrledsbyte, inför årets kontrollbesiktning... men tyvärr upptäcktes det inte då att spindellederna också var glappiga som blev underkända i bes.
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Det är via den som ABS-givaren utläser hjulets postion för att ABS-bromsfunktionen ska fungera helt enkelt...
Är det fyllt med skit som här, så är risken ABS-givaren inte registrerar hjulets position rätt = ABS-bromsfunktionen fungera inte som den ska... vilket kan innebära blixsnabbt ödesdigert problem när man som bäst behöver behöver funktionen...
Det är via den som ABS-givaren utläser hjulets postion för att ABS-bromsfunktionen ska fungera helt enkelt...
Är det fyllt med skit som här, så är risken ABS-givaren inte registrerar hjulets position rätt = ABS-bromsfunktionen fungera inte som den ska... vilket kan innebära blixsnabbt ödesdigert problem när man som bäst behöver behöver funktionen...
hur ränsar man? bara kraffsa bort allt skit? kan du va snäll å ringa in på bilderna vilken som är kransen?? tack på förhand
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Tack för alla tips! Nu är båda spindellederna bytta och ABS-kransen städad!
Jag mekar en hel del men är inte riktigt van vid spindelleder av denna typ helt på egen hand så var lite försiktig i början men VÅLD, långtidsverkande rostlösning och tålamod var ledorden...märkligt ibland hur små ytor kan hålla fast saker så stenhårt...
Angående ifrågasättandet om varför jag inte plockade ner hela spindeln var för att dels är det ju (onödigt) mycket mer att plocka isär samt att jag precis gjort en framvagnsinställning efter styrledsbyte, inför årets kontrollbesiktning... men tyvärr upptäcktes det inte då att spindellederna också var glappiga som blev underkända i bes.
Glöm inte att du måste göra en ny hjulinställning efter bytet framförallt om det var glapp i dom vid hjulinställningen! (Dom borde kollat om det var något glapp innan hjulinställningen)
Tack för alla tips! Nu är båda spindellederna bytta och ABS-kransen städad!
Jag mekar en hel del men är inte riktigt van vid spindelleder av denna typ helt på egen hand så var lite försiktig i början men VÅLD, långtidsverkande rostlösning och tålamod var ledorden...märkligt ibland hur små ytor kan hålla fast saker så stenhårt...
Angående ifrågasättandet om varför jag inte plockade ner hela spindeln var för att dels är det ju (onödigt) mycket mer att plocka isär samt att jag precis gjort en framvagnsinställning efter styrledsbyte, inför årets kontrollbesiktning... men tyvärr upptäcktes det inte då att spindellederna också var glappiga som blev underkända i bes.
Glöm inte att du måste göra en ny hjulinställning efter bytet framförallt om det var glapp i dom vid hjulinställningen! (Dom borde kollat om det var något glapp innan hjulinställningen)
Nej, hjulinställning behövdes inte vid bara byte av denna spindelled eftersom den bara kan sitta i en position. Hursomhelst, detta åtgärdade jag i April, så det var ett tag sedan... kom bara en följdfråga nu...