Fulaste lösningen som bilprovningen har köpt?

FreddeK
5 november 2006 ·

MilleN skrev:

Peter_J_H skrev:
Min granne lägger blyplattor under sätena när han besiktigar sin Lamborghini.. Väger alldeles för lite smile

*kliar huvet* Varför?

Vadå väger dom bilen på besiktningen eller? hörrö grabben din lambo väger för lite så nu får du besikta om den...troligt??? vill ha en förklaring för det där köper jag inte!

Burken Utanlem
6 november 2006 · 895 Inlägg

Freddeponken skrev:

MilleN skrev:

Peter_J_H skrev:
Min granne lägger blyplattor under sätena när han besiktigar sin Lamborghini.. Väger alldeles för lite smile

*kliar huvet* Varför?

Vadå väger dom bilen på besiktningen eller? hörrö grabben din lambo väger för lite så nu får du besikta om den...troligt??? vill ha en förklaring för det där köper jag inte!

stackars oplar.. efter några år har dom ju rostat bort 100kg plåt... big_smile då borde vi slippa allihop  juh big_smile

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
merca_
7 november 2006 · 326 Inlägg

hmm massa k-sprit ha man kört med! å polaren å jag besigta en epa som vi satt dit fleker me 4 plåtskruv sen så la vi trälimm som svetsloppor runt flaket! gick fint fasst det låsna på vägen hem! sen så gick den lite för fort så vi drog en m6a gemon gaspedalen sen gick den 30 fasst sen att vi fick putta på den upp för backen till bilprovningen är en annan sak! hehe byggd på en freda å några bira!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
Kattsand
7 november 2006 · 1 Inlägg

På en gammal bil jag hade brukade ena bakdörren kunna gå upp om man inte låste den (den gick inte i lås ordentligt), så jag när jag var på besiktning brukade jag krypa in i bilen och låsa den dörrren inifrån efter att besiktningsmannen hade öppnat den, så att han inte skulle märka det. Det fick jag göra år efter år på besiktningen med den bilen.

En annan gång klagade besiktningen på stötdämpare som var slut, det råkade vara hi-jackers som satt där, så jag fyllde den med silikonolja alldeles innan jag åkte till besiktningen, visserligen droppade det lite så han på besiktningen undrade vad det var som droppade, men den blev godkänd.

Och på samma bil hade jag också bytt ett bromsrör, eller snarare satt dit ett till, jag satte bara fast det nya i det gamla rostiga bromsröret med ett buntband. Det blev godkänt i alla fall, men sedan på varenda besiktning kom frågan om det rostiga bromsröret, som man fick förklara att det inte var inkopplat.

Hellmaster
7 november 2006 · 90 Inlägg

undra vad besikningsmännen i landet tänker med? (vissa) eller så är de bara allmänt grininga / noggranna på stationen jag är på tongue

Chance favors the prepared mind
YeahLow OutRage DriftTeam
8 november 2006 · 181 Inlägg

besiktade min gamla a-traktor som hade dublla pipor bakom hytten och i förgreningen så var det ett hål med ca 5cm i diamater rätt ut så att regnvatten och snö skule rinna ut och besiktningsmannen frågade vad det var för hål och jag sa ju som skrivet här så han skrattade å lät det gå igenom!
fick igenom en opel rekord som jag hade lagat en balk på genom att sätta den med 3 punkter och en massa kitt och bes gubben förstod inte hur plåten satt fast men plåten var rejäl så han släppte den:D

Zlizco
BMW E30 V8 Supercharger "OutRage DriftTeam" (1990)
Rawad C20LET
8 november 2006 · 1 041 Inlägg

hade solfim på fram rutan i drygt 20cm samt en läpp av plast under min framspoiler som stack ut drygt 15-20cm den gick ju igenom!

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
YööA
8 november 2006 · 607 Inlägg

kan bilen gå igen besikningen om man har tonade framrutor, Kankse man kan dra ner rutorna och om han påpekar detta, då kan man väll slita bort det eller ?

Brynäs tigers
FreddeK
8 november 2006 ·

Peter_J_H skrev:

MilleN skrev:

Peter_J_H skrev:
Min granne lägger blyplattor under sätena när han besiktigar sin Lamborghini.. Väger alldeles för lite smile

*kliar huvet* Varför?

Han har bytt kaross på bilen så den är nu helt i kolfiber. Han har inte registrerat om bilen så den väger för lite. Han lägger i blyplattorna i bilen så att den får "standardvikt" igen...

Alla bilar har ju en speciell vikt. Denna står skriven i papprena om bilen. Jag har inte en aning varför han lägger i dem, men han sa att det var för att den vägde för lite. Självklart tar han ju ut vikterna när han är hemma igen...

Hoppas det rätar ut några frågetecken!

Låter konstigt att dom skulle väga bilen på besiktningen men visst har ju bilen en egenvikt vid regningen av den som ska stämma. men har aldrig hört att någon fått tvåa för bilen är för lätt.
och hur mycket vikt kan man egentligen få under stolarna....det borde inte vara så mycket plats där under...men han kanske får in fem-tio kilo där under.
jaja hursomhelst låter det skumt men skitsamma.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 november 2006 · 5 753 Inlägg

Freddeponken skrev:

Peter_J_H skrev:

MilleN skrev:

*kliar huvet* Varför?

Han har bytt kaross på bilen så den är nu helt i kolfiber. Han har inte registrerat om bilen så den väger för lite. Han lägger i blyplattorna i bilen så att den får "standardvikt" igen...

Alla bilar har ju en speciell vikt. Denna står skriven i papprena om bilen. Jag har inte en aning varför han lägger i dem, men han sa att det var för att den vägde för lite. Självklart tar han ju ut vikterna när han är hemma igen...

Hoppas det rätar ut några frågetecken!

Låter konstigt att dom skulle väga bilen på besiktningen men visst har ju bilen en egenvikt vid regningen av den som ska stämma. men har aldrig hört att någon fått tvåa för bilen är för lätt.
och hur mycket vikt kan man egentligen få under stolarna....det borde inte vara så mycket plats där under...men han kanske får in fem-tio kilo där under.
jaja hursomhelst låter det skumt men skitsamma.

hmm han kanske avänder sig av traktor vikter eller nått... dom väger ju 52kg å är typ 4-5cm hög eller nått sånt.. kanske är så han gör? hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
egut
8 november 2006 · 64 Inlägg

ojoj.. jag har nog inte besiktat en ända "ärlig" bil, har alltid stress mekat dagarna innan.
redan när man körde a-traktor så regbesiktade man med "falska intyg" och spärrar som involverar allt från buntband till seriösa punktsvetsar i spakstället.

Mercan- fick nedslag på att ena framfjädern var av i slutet(kanske 1cm var borta av fjädern, så jag bytte sida på fjädrarna.(kapade ändå dem dagen efter)

Bmwn- fick nedslag på avgas läckte och att fram stötdemparna var slut, besiktade bilen några månader senare utan att ha gjort nå med bilen( inte ens kört nå med den) och då nämde de inte något av ovanstående utan då fick jag nerslag på en spindel led.... men den byttes(man har gränser)
nämnvärt är att framlyserna satt i buntband(e28) ricktade bara ned dem mot marken och så att de inte lyse mot mötande.

volvon- senaste besiktningen, nja där skötte jag mig förutom en14" fälg och resten 15", brake failer"stavning" lyste även men det var inte så noga.

Sen så har man juh hjälpt polare med deras bilar, allt från t-röd i tanken till bensin i tanken(dieselbil) osv.

även ett nämnvärt trix är att ta slägan och ge leder mm som glappar en smäll.
som sista ord säjjer jag bara "ståltråd och eltejp is the shit" haha
mvh /Fredrik

BMW m535 "hajjen" (1986)
FreddeK
9 november 2006 ·

volvo_glenne skrev:

Freddeponken skrev:

Peter_J_H skrev:

Han har bytt kaross på bilen så den är nu helt i kolfiber. Han har inte registrerat om bilen så den väger för lite. Han lägger i blyplattorna i bilen så att den får "standardvikt" igen...

Alla bilar har ju en speciell vikt. Denna står skriven i papprena om bilen. Jag har inte en aning varför han lägger i dem, men han sa att det var för att den vägde för lite. Självklart tar han ju ut vikterna när han är hemma igen...

Hoppas det rätar ut några frågetecken!

Låter konstigt att dom skulle väga bilen på besiktningen men visst har ju bilen en egenvikt vid regningen av den som ska stämma. men har aldrig hört att någon fått tvåa för bilen är för lätt.
och hur mycket vikt kan man egentligen få under stolarna....det borde inte vara så mycket plats där under...men han kanske får in fem-tio kilo där under.
jaja hursomhelst låter det skumt men skitsamma.

hmm han kanske avänder sig av traktor vikter eller nått... dom väger ju 52kg å är typ 4-5cm hög eller nått sånt.. kanske är så han gör? hmm

Men under sätena? lär ju vara trångt som attan där under?? Ne jag vet inte och jag fattar inte så jag ger upp...haha

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
9 november 2006 · 1 852 Inlägg

egut skrev:
ojoj.. jag har nog inte besiktat en ända "ärlig" bil, har alltid stress mekat dagarna innan.
redan när man körde a-traktor så regbesiktade man med "falska intyg" och spärrar som involverar allt från buntband till seriösa punktsvetsar i spakstället.

Mercan- fick nedslag på att ena framfjädern var av i slutet(kanske 1cm var borta av fjädern, så jag bytte sida på fjädrarna.(kapade ändå dem dagen efter)

Bmwn- fick nedslag på avgas läckte och att fram stötdemparna var slut, besiktade bilen några månader senare utan att ha gjort nå med bilen( inte ens kört nå med den) och då nämde de inte något av ovanstående utan då fick jag nerslag på en spindel led.... men den byttes(man har gränser)
nämnvärt är att framlyserna satt i buntband(e28) ricktade bara ned dem mot marken och så att de inte lyse mot mötande.

volvon- senaste besiktningen, nja där skötte jag mig förutom en14" fälg och resten 15", brake failer"stavning" lyste även men det var inte så noga.

Sen så har man juh hjälpt polare med deras bilar, allt från t-röd i tanken till bensin i tanken(dieselbil) osv.

även ett nämnvärt trix är att ta slägan och ge leder mm som glappar en smäll.
som sista ord säjjer jag bara "ståltråd och eltejp is the shit" haha
mvh /Fredrik

låter som om du äger en hoper skitbilar wink men huvudsaken är ju att du hade fantasin att komma på saker som gjorde att bilarna gick igenom..

man lever bara en gång så lev väl!
laaksonen
9 november 2006 · 110 Inlägg

vilket skit prat bilprovningen har ingen våg varför måste vi åka till rembo grus för att få våra bilar vägda

laaksonen
9 november 2006 · 110 Inlägg

Va in i måndags med toyotan parkerings ljus i extraljusen skuld på krypström i relät

egut
11 november 2006 · 64 Inlägg

Peter_J_H skrev:

laaksonen skrev:
vilket skit prat bilprovningen har ingen våg varför måste vi åka till rembo grus för att få våra bilar vägda

JAg har aldrig besiktigat någon bil, mer än racingbesiktning och besiktigat montering av dragkrok.. Jag har inte en aning om hur det går till där... Eftersom att du säger att den inte väger bilarna så hittar han nog antaghligen på eller så har jag missuppfattat det han sade!

Vissa Besiktnings stationer har våg tex luleå. men den används bara vid tex. reg besiktningar.
mvh Fredrik

Senast redigerat av egut (11 november 2006)

BMW m535 "hajjen" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang