30 augusti 2010
Trådstartare
Tjenare, jag har en S40 -98. Det är alltså min förstabil, som införskaffades för ca en månad sen.
Den är Väldigt fin i lacken osv, Men den finns lite rost ändå. Typ som Framför båda framdörrarna, sen under båda bakdörrarna och lite såna små fläckar.
Och liksom, är det värt att lägga pengar på den, som att rostlaga den? Hade tänkt göra det själv isf, men det kostar ju lite det med. Visst att den är fin osv, men så fin är den väl inte så det är värt att lägga massa pengar på den? Det är ju trots allt bara en första bil. Då kanske det är bra att den inte är så himla snygg?
Ska jag bara tuta och köra? Laga det som behövs för att den ska fungera, sen skita i allt annat, som styling,dioder, allt som inte behövs helt enkelt?
Jag själv tycker det är riktigt roligt att åka i en fin bil, det tycker väl alla i princip.
Men förstabilen kanske inte är den ultimata bilen att lägga en massa pengar på?
Kanske är bättre att fokusera på "andrabilen" ist.
Och om man vill ha en fin förstabil så får man nog köpa en som redan är riktigt fin.
Om man inte vill lägga massa pengar det första man gör.
Så säg gärna vad ni tycker om det här, åsikter,kommentarer,kritik, Allt ni har !
Vill gärna bli motiverad att tänka "Det är bara en förstabil", den behöver inte vara fin.
Svar uppskattas verkligen !!
(Till moderator: Om Ämnesraden (överskriften) är felaktig, säg gärna till då så man kan ändra, så ni slippe stänga tråden.)
Senast redigerat av TouchOfRed (30 augusti 2010)