Hur grova kablar du ska ha? Tjaa, vad har du för steg och hur långt mellan batteri och steg? Kondensatorerna kan du strunta i, börja med å se till så att du har nog med batterikraft och rejäla kablar med bra anslutningar.
Hur grova kablar du ska ha? Tjaa, vad har du för steg och hur långt mellan batteri och steg? Kondensatorerna kan du strunta i, börja med å se till så att du har nog med batterikraft och rejäla kablar med bra anslutningar.
Hejsan hejsan!! Tack för svar och hjälpen:) (Y)
Hade tänkt mig 2st batterier. ett 120Ah och ett vanligt tror jag som ligger la på 70Ah. Bygger ljudet i en golf. så tror inte mer än 2meter behövs. max 3 meter (kabel).. fast vet inte riktigt än. Hade tänkt mig 50mm kablar.. är det för tjockt? Rockford fosgate t500 heter slusteget (mono) MVH: JonaS
Stora batteriet kommer sitta bak då antar jag? Kablarna kan aldrig bli för grova, eller ja kan ju bli så att dom inte går in i steget men då får man köpa förminskare, klippa bort kardeler eller ett distributionsblock och en kort bit tunnare kabel. Tänk på att du ska ha (rätt) säkringar i båda ändar av kabeln som går mellan batterierna, 200A är det som gäller för 50mm2 kabel (om du ska tävla, annars så funkar 250A också).
Senast redigerat av ChriZtoffer (23 september 2010)