Såg en rätt sjuk sak.
Min far skjutsade mig och två polare och då låg vi bakom en vit skåpbil (VW buss).
I motsatt riktning hade en buss stannat och när bilen framfår låg brevid bussen (notera, bussen var i motsatt riktning) kommer en person ut bakom bussen, springer allt vad han klarar! Nu verkligen läggen benen över huvet och springer.
Det blir mer eller mindre slowmotion när man ser hur bilen framför precis hinner tända bromslysen och någon tiondels sekund senare är personen 2 meter uppe i luften och slår en bakåt volt.
Killen landar på arslet och kan inte gå men klarade sig bra. Notera att vi körde i 50km/h så han hade rejält med tur! Han kanske bröt något ben eller så men kunde blivit värre.
Men problemet jag ser med detta är det här.
Run 2-3 meter bakom personen var ett övergångs ställe. Där billist alltid ska stanna.
Sedan får man alltid lära sig att man ska ta det lugnt vid bussar som stannat.
Men denna gång var ju bussen på motsatt sida och en av mina kompisar (som tittade framåt) såg inte ens killen som sprang ut och blev påkörd. Men jag, min far och den andra kompisen såg det.
Jag har absolut ingen aning om hur det blev för billisten som körde VW bussen.
Då det var nästan på ett övergångsställe och vid en buss så jag tror i värsta fall fick han skiten för det.
Men på grund av personens idioti som bara sprang ut så har det blivit ett skämt (killen såg förresten ut att vara emo).
Vilka springer och springer men aldrig kommer fram?
Emon i Västerås