5743
Sök

Göra filmer på youtube?

Skaune
5 oktober 2010
Trådstartare
Ville ge mig på att göra egna youtube filmer, men undrar hur man går till väga? vilket program behöver jag osv?
Sen undrar jag om det är fritt fram att använda musik till filmerna?  utan att bryta mott nån regel?

Reservdansk
6 271 Inlägg
5 oktober 2010
Musikbolag är rätt glada för att sitta och leta filmer på Youtube och copyright-skydda sin musik, så att folk inte kan spela upp filmer eller ljud.

Jag använder Windows Movie Maker för tillfället som redigeringsprogram, och sparar bara den färdiga filmen som .avi och laddar upp.
Lätt och enkelt.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Skaune
5 oktober 2010
Trådstartare
TurbOla skrev:
Musikbolag är rätt glada för att sitta och leta filmer på Youtube och copyright-skydda sin musik, så att folk inte kan spela upp filmer eller ljud.

Jag använder Windows Movie Maker för tillfället som redigeringsprogram, och sparar bara den färdiga filmen som .avi och laddar upp.
Lätt och enkelt.

ok, men kan man hamna i trubbel om man lägger till musik i filmerna eller är det riskfritt?

Reservdansk
6 271 Inlägg
5 oktober 2010
Axor skrev:
ok, men kan man hamna i trubbel om man lägger till musik i filmerna eller är det riskfritt?

Jag har en film där min musik hindras från att spelas upp i Tyskland, det är den enda censureringen jag fått.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Skaune
5 oktober 2010
Trådstartare
TurbOla skrev:
Axor skrev:

Jag har en film där min musik hindras från att spelas upp i Tyskland, det är den enda censureringen jag fått.

va bra då ska jag börja göra filmer smile

Skaune
6 oktober 2010
Trådstartare
behöver hjälp med moveimakern, när jag drar bilder till tidslinjen osv, så lägger dom sig snyggt o prydligt i rad, sen när man ska spela upp så blir det bara en tom skärm? plus att om jag lägger till musik så hänger sig skiten bara? nån med idér på vad jag gör fel?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 oktober 2010
Moviemaker hänger sig alltid, hahaha. Tänk på att spara ofta så du slipper göra om massa jobb.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

huh?
10 427 Inlägg
6 oktober 2010
Ja Movie Maker kan vara lite buggigt, men det finns två versioner en äldre och en nyare "Live Movie Maker"/motsvarande. Kanske ska prova den senare också (jag gillar den inte tongue).

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
6 oktober 2010
Använder iMovie, fungerar kanon. Hade dock önskat mig lite mer finesser! Ang musiken, så finns det ett klipp på youtube http://www.youtube.com/watch?v=_lVVZsJNfDE hur man överklagar, om man fått sin video avstängd pga rättighetsstrul. Har själv flera videos som jag fixat till och det fungerar kanon!
Senast redigerat av FordRSC (6 oktober 2010)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

588 Inlägg
6 oktober 2010
ja kör moviemaker, och har inge problem med det.

1 101 Inlägg
6 oktober 2010
förr när jag redigera filmer osv använde jag mig av sony vegas! Finns massvis med guider på google om hur de funkar smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

Skaune
6 oktober 2010
Trådstartare
Men när jag drar bilderna till moviemakern och sen ska spela upp det, varför blir det bara en svart skärm??

Sök