Bmw 320/325 turbo. T70turbo + MS3. 8,711@201m

323micke
24 mars 2010 · 262 Inlägg

Fick ner diffen igår big_smile nu ska jag bara få tummen lös och tvätta den invändigt och diffa den, sen byta bussningen och slippa huset sen måla det smile Sen ska silentblocken bytas. Sakta men säkert går de fram. Tanken är att bilen ska köras den 5maj nere i malmö big_smile

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
Frayze
7 april 2010 · 727 Inlägg

Kommer följas detta fina bygge! big_smile

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
323micke
13 april 2010 · 262 Inlägg

Frayze skrev:
Kommer följas detta fina bygge! big_smile

Tack big_smile

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
13 april 2010 · 262 Inlägg

Ja de var ett tag sen jag update här hmm

Det som har hänt, hmhm Har fått en ny sponsor. Jacs i hörby big_smile
sen har jag fixat ny baklampa, sen fick jag ett paket idag tongue innehåll: 1m slang till luft = luftfilter., silicon tvätt för slangarna. o slangklämmor. tackar do88.se för kanon leverans etc. Beställde igår och fick de idag cool De kallar jag snabba leveranser big_smile

Lite bilder:
http://i319.photobucket.com/albums/mm466/mickehr/P1040004.jpg

http://i319.photobucket.com/albums/mm466/mickehr/P1040002.jpg

De e de jag har nu. Kommer fotas mer nu när jag e i garaget då jag hittat kameran xD roll

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
4 maj 2010 · 262 Inlägg

Så nu var de tag sedan jag skrev här cool Men bilen är nu "klar" Mappning kvar men kör på "Safe" Mapp nu så de ska provas imorgon nere på Veidec raceway ( Gamla Meca raceway) Se om bitarna håller ihop big_smile

Åter kommer imorgon eller på torsdag hur läget är då big_smile
Ha de!!!

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
10 maj 2010 · 262 Inlägg

Ja nu har den provats på 201m. Gick hyfsat tycker jag. Körde på grundmapp eller vad man ska kalla de. Och 0,8bar i laddtryck.
Körde 8,711 med fullt hjulspinn 2,3 dvsa varvstopp direkt. sedan varvade bilen bara 5400varv igen mad sad vet inte vad det beror på. Men ska undersökas till nästa körning iallafall. då ska även andra däck försökas monteras tongue

Kanske någon som har bilder på den? roll

Mvh Micke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
15 juli 2010 · 262 Inlägg

Här var de dött på kommentarer och feedback sad
Men bilen har körts på veidec raceway en gång till vilket slutade dåligt.. knäckte drivaxel och hjulbultar bak mitt av... mad

Men nu är allt fixat och ska köras om vädret tillåter på onsdag. om allt går som jag vill dvsa tongue
Har även monterat slicks bak och hoppas på lite bättre grepp längre ner på banan tongue

/ Micke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
5 oktober 2010 · 262 Inlägg

ja kan meddela att bilen är såld till en norsk kvinna som ska ha motorn i sin bil. Tyvärr höllt det inte så länge förren dom brände av vägen och total kvadade bilen så allt blev skrot sad Men men. Efter lite mappning och justeringar så ladda jag 1,0-1,1 och den rita 2 fina sträck i 3:an med ute temp på ca 20-23grader big_smile Körde 8,44 med flickvännen i bilen och 60-foot på 1,81. (Start på 2:an och 0,4 ladd)

Tackar för all feedback man fått igenom bygget. Vill framför allt tacka alla som hjälpt till. Utan er hade jag aldrig lyckats!

Nu satsas det på körkort och utbildningen ska bli klar. Men ny bil kommer strax ;-) Vad? nej nej nu saktar vi ner. Det kommer när jag har körkort smile Men planer finns tongue

Hej hej

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
kalle-turbo
13 oktober 2010 · 11 Inlägg

hej det låter bra lycka till

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang