4020
Sök

Nytt ljud till Saab 9-3 2.0T SE 2002

7 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
som ämnet lyder så behöver jag nytt ljud till saaben.
i dagsläget så får jag nästan mer bas och känsla om jag lägger original iphone lurarna på passagerarsätet o maxar volymen(sarkastisk men bara lite)
det låter iaf SKIT!

vad jag vill är att byta huvudenhet och då vill jag såklart att knapparna i ratten skall fungera.

vart kan man köpa insattsen så att jag får en litet fack samt plats för nya stereon till saaben då originalstereon är fetare än normalt.

sen så vill jag byta hatthylle högtalarna, dörrarna (diskanten i rutan fungerar som de ska men skall bytas vid senare tilfälle).

det finns redan kablage draget för subwoofer o slutsteg med remote kabel. men jag kommer att använda bagageutrymmet nu i vinter men kommer att monteras när snön försvinner.

så tipps på:

huvudenhet
vart man får tag på "facket"
hatthylle högtalare
dörr högtalare

pris 2000 - 4000

gärna länkar till BRL eller liknande
o ännu hälare kitt.

TUSEN TACK PÅ FÖRHAND!

3 466 Inlägg
5 november 2010
linusk skrev:
som ämnet lyder så behöver jag nytt ljud till saaben.
i dagsläget så får jag nästan mer bas och känsla om jag lägger original iphone lurarna på passagerarsätet o maxar volymen(sarkastisk men bara lite)
det låter iaf SKIT!

vad jag vill är att byta huvudenhet och då vill jag såklart att knapparna i ratten skall fungera.

vart kan man köpa insattsen så att jag får en litet fack samt plats för nya stereon till saaben då originalstereon är fetare än normalt.

sen så vill jag byta hatthylle högtalarna, dörrarna (diskanten i rutan fungerar som de ska men skall bytas vid senare tilfälle).

det finns redan kablage draget för subwoofer o slutsteg med remote kabel. men jag kommer att använda bagageutrymmet nu i vinter men kommer att monteras när snön försvinner.

så tipps på:

huvudenhet
vart man får tag på "facket"
hatthylle högtalare
dörr högtalare

pris 2000 - 4000

gärna länkar till BRL eller liknande
o ännu hälare kitt.

TUSEN TACK PÅ FÖRHAND!

Vill du ha en billig men prisvärd enhet så rekommenderar jag dig att kolla in Kenwoods enheter.
Själv har jag en 6047 som jag är grymt nöjd med, hade tidigare föregångaren 7644.
Det enda jag tycker är dåligt är att det enbart finns en snabbknapp till nästa mapp men ingen till tidigare mapp, då får man gå in i menyerna o härja.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

7 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
Tackar tackar
den var stilren inte massa extra knappar o skit stor disp. annars gillar jag pioneer de är också stilrena men vet inte ljudkvalle.
man vill ju inte att det ska se ut som en julgran i eller utanför bilen. stilrent skall det vara.
                  "klistermärken o lampor ger inte bättre väghållning eller fler hästar"

ja då var det bara facket och högtalare kvar tongue

7 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
någon som vet om detta passar i saaben?

http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … are-4.html

för isof så behöver jag bara insattsen för att stereon skall passa?

så kan jag bygga riktigt ljud sen i sommar.

3 466 Inlägg
5 november 2010
linusk skrev:
Tackar tackar
den var stilren inte massa extra knappar o skit stor disp. annars gillar jag pioneer de är också stilrena men vet inte ljudkvalle.
man vill ju inte att det ska se ut som en julgran i eller utanför bilen. stilrent skall det vara.
                  "klistermärken o lampor ger inte bättre väghållning eller fler hästar"

ja då var det bara facket och högtalare kvar tongue

Jo den stereon låter sjukt bra faktiskt, sen har den 2 olika menyer, en snabbmeny för alla snabbare kommandon som att ställa nivån på subutgången osv. och en meny med alla avncerade kommandon som man inte bör pilla på under körning som tidskompet mm. Jag tycker den är enkel att använda  även om jag inte använder alla funktionerna. Jag bytte från 7644 just för att denna hade större display, mindre knappar och var mer stilren, sen känns den dyrare i knapparna än föregångaren med. Ett stort pluss är att det går att kombinera orange display och grön knappbelysning så att den passar in i saabens orginalpanelbelysning..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Xenoholic
2 559 Inlägg
5 november 2010
Facket hittar du hos din SAABåterförsäljare, kan vara beställningsvara.
Eller som en polare gjorde, gick in på en skrot o lyckades hitta en för en tia hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

7 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
bor inte i närheten av en skrot så det får nog bli en saab ÅF... vet du/någon vad en sådan kostar?

Xenoholic
2 559 Inlägg
5 november 2010
linusk skrev:
bor inte i närheten av en skrot så det får nog bli en saab ÅF... vet du/någon vad en sådan kostar?

Har nångång hört vad den kostar, men minns inte alls just nu. Annars köper du ju en dubbeldinare typ den jag har i min 9-5a tongue

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

7 283 Inlägg
6 november 2010
linusk skrev:

Tror jag gav en hundring eller 2 för den.

Sök