3517
Sök

Krockskdad 740

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
tja! nu när halkan kommer så åker man ju gärna ut och sladdar och de kan de gå som de går me sommardäcken på!tongue aja kom i en s-kurva och kana rakt in i en lyktstolpe:/ blev endast en djup buckla på ca 3-4 cm. det är på en epa så bakdörren är ju svetsad. vet intge hur jag ska komma åt för att laga på lättaste och bästa sättet. gärna tips!wink tack på förhand!

2 763 Inlägg
9 november 2010
lindh93 skrev:
tja! nu när halkan kommer så åker man ju gärna ut och sladdar och de kan de gå som de går me sommardäcken på!tongue aja kom i en s-kurva och kana rakt in i en lyktstolpe:/ blev endast en djup buckla på ca 3-4 cm. det är på en epa så bakdörren är ju svetsad. vet intge hur jag ska komma åt för att laga på lättaste och bästa sättet. gärna tips!wink tack på förhand!

Använd en glidhammare smile borra ett litet hål mitt i bucklan sen skruva i hammaren sen är det bara att slå ut tills du tycker att det är bra wink

Volvo - For Life

668 Inlägg
9 november 2010
Antingen tar du bort hatthyllan och mm så att du kommer åt innifrån eller så köper du en glidhammer eller en rejäl burk Glasfiberspackel

Edit: Bolin han före med glidhammaren:mad:wink... tror faktids det är det bästa sättet
Senast redigerat av henne_svenne (9 november 2010)

1 231 Inlägg
9 november 2010
jag skulle kört på glidhammaren och spackel smile

163 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
lindh93 skrev:

Använd en glidhammare smile borra ett litet hål mitt i bucklan sen skruva i hammaren sen är det bara att slå ut tills du tycker att det är bra wink

tack så mycket! vart finns sån hammare att köpa då?smile

163 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
henne_svenne skrev:
Antingen tar du bort hatthyllan och mm så att du kommer åt innifrån eller så köper du en glidhammer eller en rejäl burk Glasfiberspackel

Edit: Bolin han före med glidhammaren:mad:wink... tror faktids det är det bästa sättet

tackar!smile får testa detta och MYCKET spackel:cool: vart finns sån att köpa?/viktor

163 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
manne_940 skrev:
jag skulle kört på glidhammaren och spackel smile

haha kör nog på det jag med!big_smile tack för svaret:)

668 Inlägg
9 november 2010
Den finns att köpa på biltema vet jag iallafall! smile

755 Inlägg
9 november 2010
smältlim som du limmar fast en stav i så kan du dra ut det lite..  kanske du slipper lacka/ måla om..

163 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
good_year skrev:
smältlim som du limmar fast en stav i så kan du dra ut det lite..  kanske du slipper lacka/ måla om..

tror det släpper tyvärr:/... tack ändå;)

2 763 Inlägg
9 november 2010
Biltema har glidhammare har jag för mig smile

Volvo - For Life

163 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
Biltema har glidhammare har jag för mig smile

okej;)

755 Inlägg
11 november 2010
lindh93 skrev:
good_year skrev:

tror det släpper tyvärr:/... tack ändå;)

kan ju vara värt att testa funkar det så funkar det.. släng upp en bild på hur det ser ut så är det lättare att se än bara att någon säger att det är en bula.

Studerande
13 Inlägg
13 november 2010
good_year skrev:

Har också kört den metoden och det fungerade faktiskt riktigt bra om man har lite tålamod..
Dock var det på lite mindre bucklor men du kan ju alltid prova!

163 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
Mobility skrev:
good_year skrev:

Har också kört den metoden och det fungerade faktiskt riktigt bra om man har lite tålamod..
Dock var det på lite mindre bucklor men du kan ju alltid prova!

tack för svaret!cool

Sök