Varför är alla så anti-kombi?

mrcelica
22 november 2006 · 1 639 Inlägg

HardcoreHunny skrev:
Får nog allt säga att jag å sambon löst bil bekymret ypperligt! På våran uppfart står det en tung men pigg tysk (A4 avant) samt en liten rumpvikande japan (Miata)!!!
Å kombin é super go att köra, man åker lixom bara med! Sen e det ju inte fel att den har ett stort å rymligt bagage som gladeligt sväljer allt vad shoppingkassar heter! Till skillnad ifrån Miatan som e full lastad efter ett kexchoklad å 1½liter Coca-Cola, fast den e ju kul å köra oxå men på ett helt annatvis....

Å en Clio skulle jag aldrig välja som just vinterbil...krocksäkerheten é alldeles för låg för det.

Å e det bara en stor bystad blondin du vill ha så kan du ta vilken bil som helst bara du kan få henne att tro att den e dyr....wink
Men vill du ha en hot å smart brunett så krävs det lite mer än en bil att komma med...wink

Klart jag vill ha en storbystad blondin, och det är precis vad jag har sedan flera år tillbaka, och hon är konstigt nog inte dummare än sin brunett syster.. smile smile smile
Visst är clion inte mycket att krocka i men den gå bara i stan, och kostar inget att äga. Köpa en stor kollos som extrabil bara för att man kanske ska krocka är lite overkill enligt mig ! Den lilla Renaulten sväljer med glädje en storhandel från Ica Maxi så det är heller inget problem. Kör ju MC så jag lever ändå farligt vad det gäller krocksäkerhet ! Tror inte Miatan är mycket bättre att smälla med än en Clio förresten....

Kombi = Slutstationen.... wink

Senast redigerat av mrcelica (22 november 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
ToXtreme
22 november 2006 · 3 627 Inlägg

Kombi = Ultimate Clean Sleeper

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Hekkan
22 november 2006 · 7 Inlägg

Kombi är så jävla mycket ballare...kanske för att jag själv kör kombi men det är ett faktum på väldigt många bilar

ToXtreme
22 november 2006 · 3 627 Inlägg

Någon som vet nån någorlunda snabb liten kombi BTW? smile

helst soppasnål oxå tongue

Senast redigerat av ToXtreme (22 november 2006)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Mattel
22 november 2006 ·

jag har den ultimata kombin kan jag lova!!!! (ler) kankse inte så liten....

ToXtreme
22 november 2006 · 3 627 Inlägg

Mattel skrev:
jag har den ultimata kombin kan jag lova!!!! (ler) kankse inte så liten....

Jodå den e allt bra fet big_smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
twin_cam Smålänning
22 november 2006 · 7 877 Inlägg

Den gyllene medelvägen: Jag kör en halvkombi wink

Nämen ärligt talat så vill jag ha bilar med stort bagageutrymme. Kombi = häftigt, Sedan = aldeles för vanligt. Det är bara tråkigt att ha nåt som andra har. Jag skulle gärna ha en kombi.

ToXtreme skrev:
Någon som vet nån någorlunda snabb liten kombi BTW? smile

helst soppasnål oxå tongue

En chipstrimmad skoda felicia 1,6 kombi men andra stötdämpare. Farsans är pigg som faan och går lätt loss på tvåan om det är fuktigt, och den e otrimmad (tror jag, vet inte så noga vad ägaren innan gjort tongue ).

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
ToXtreme
22 november 2006 · 3 627 Inlägg

twin_cam skrev:
Den gyllene medelvägen: Jag kör en halvkombi wink

Nämen ärligt talat så vill jag ha bilar med stort bagageutrymme. Kombi = häftigt, Sedan = aldeles för vanligt. Det är bara tråkigt att ha nåt som andra har. Jag skulle gärna ha en kombi.

ToXtreme skrev:
Någon som vet nån någorlunda snabb liten kombi BTW? smile

helst soppasnål oxå tongue

En chipstrimmad skoda felicia 1,6 kombi men andra stötdämpare. Farsans är pigg som faan och går lätt loss på tvåan om det är fuktigt, och den e otrimmad (tror jag, vet inte så noga vad ägaren innan gjort tongue ).

Felicia? Hmm... mjoo tongue Fast inte överdrivet ungdomlig dessvärre sad

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Max_Eclipse
22 november 2006 · 13 Inlägg

kombibilar kan vara sjukt snygga och jävligt praktiska .. men om man tar ex. 740 kombi så finns det nog ingen fulare bil.. grääslig .... enligt mej ... men som någon annan skrev så är Volvo V40 och V70 bra ex. på hur kombin är snyggare..

Hee-Maan
22 november 2006 · 3 113 Inlägg

om det ska vara en kombi så ska det vara RS4 eller RS6 tongue

Semper Fi
C2racing
22 november 2006 · 238 Inlägg

ToXtreme skrev:
Någon som vet nån någorlunda snabb liten kombi BTW? smile

helst soppasnål oxå tongue

studera audi RS6 eller RS4:a riktigga komidräpare som drar de mesta, sen har du ju även Dodge magnum, håd bil med bra prestanda

Tega Yrkesförare
22 november 2006 · 1 073 Inlägg

Nästa bil blir lätt kombi. Troligen en V70R.
Inte för att jag behöver mer utrymme, utan för att den är så jäkla snygg:)

Saknar min gamla 855 snyft, sugen på att köpa en som andrabil.

Kivik
25 november 2006 · 264 Inlägg

Kombi äger. Det är manligt med stora bilar.

Volvo v70n (2002)
michael561 Rekondare
25 november 2006 · 289 Inlägg

Freddeponken skrev:
Sen dom flesta tillverkare baserar ju sina fetaste modeller  som bmw tex har ju m5 och den byggs ju inte på en kombi utan är ju sedan!

ähum...nja,kanske inte helt sant men men smile

BMW 530iA
Audi 100 2,0E
cheba
26 november 2006 · 96 Inlägg

michael561 skrev:

Freddeponken skrev:
Sen dom flesta tillverkare baserar ju sina fetaste modeller  som bmw tex har ju m5 och den byggs ju inte på en kombi utan är ju sedan!

ähum...nja,kanske inte helt sant men men smile

Precis, M5 finns även som Touring

Själv har jag inget emot kombis, förståss om dom är mycket fulare än sedanmodellen. Men många kombis är lika vackra eller ännu vackrare än sedanmodellen, t.ex. Audi A/S/RS4, A/S/RS6, S/RS2, Volvo V40, BMW osv. Förstår mig inte på dom som säger att kombis bara är för dom som har familj och hund och sånt.

Volkswagen Polo R WRC "Nr. 1105" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang