Zeecor's Nissan 180ZX S12

s12 Nissan Gazelle
5 maj 2010 · 1 460 Inlägg

Polaren skrev:
trevlig tråd !!
håller själv på att få ihop min s12 big_smile
var nyss ute o skruva på toppen Men..... självklart går ju en toppbult av trots de ska vara återanvändbara. Måste iväg imorrn o fixa fram nya >.< uppstart på G iaf big_smile

Ja gör din S12 online så att man får se hur den ser ut smile   wink

Nissan Silvia
Polaren
8 maj 2010 · 352 Inlägg

s12 skrev:

Polaren skrev:
trevlig tråd !!
håller själv på att få ihop min s12 big_smile
var nyss ute o skruva på toppen Men..... självklart går ju en toppbult av trots de ska vara återanvändbara. Måste iväg imorrn o fixa fram nya >.< uppstart på G iaf big_smile

Ja gör din S12 online så att man får se hur den ser ut smile   wink

hehe måste fixa fram lite bilder o så bara wink gjorde uppstart men tog några försök och efter många om och men hoppa fan igång dock gick den på 2 burkar och lät som en ångbåt big_smile ska kolla över lite mer på fördelaren, lock o rotor.

Honda CRX "Project runway" (1988)
BMW 520d "Bruksbil" (2012)
Nissan 180zx "Red striper" (1988)
s12 Nissan Gazelle
10 maj 2010 · 1 460 Inlägg

Polaren smile tjena jag läste ditt inlägg som du skrev i min gästbok , jag såg att jag har frågat dig samma sak två gånger , jag föröskte att radera bort mitt inlägg i din gästbok , men tyvärr så gjorde jag de för sent , så jag kan inte ta bort de he he tongue

Nissan Silvia
sinaen
15 maj 2010 · 32 Inlägg

Sett denna bilen ute på blocket, sitter de v8 i dessa orginal eller?

Najs jobb du har gjort.

vad är det som gör att du säljer den nu?
Sugen men jag har precis köpt en brukis sad

Volvo 940 Turbo "Yoshii" (1998)
s12 Nissan Gazelle
16 maj 2010 · 1 460 Inlägg

mm jag har med sett denna S12 på Blocket.se neutral

Nissan Silvia
D4AWD
14 september 2010 · 177 Inlägg

Kanske ska skriva av sig lite om någon undrar vad som händer? smile

Tröttnade ordentligt när bilen dog 10 min innan besiktning. Visade sig att bensinpumpen gick sönder. Så bilden stog där ett tag. Sen skulle man flytta så bilen kördes till en mekaniker. Han hörde av sig igår och pumpen var kass och armaturen sönderrostad. 5000kr bara i material skulle det kosta sad

Så nu ska jag försöka få hem bilen så fort som möjligt och kolla om man inte kan snickra ihop en armatur själv. Pump ska finnas från Saab 9000 för 500:- på biltema så det är ju ingen fara. Kommer lite bilder och mer info när jag fått hem skrället smile

davidfock Anställd.. =)
14 september 2010 · 126 Inlägg

Har själv precis fått igång min efter flera år av felsökande.. dock sporadiskt..

finns delar hos mig om det skulle behövas också..

bara att jobba på.. är riktigt avis på din frächa kaross..

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org
Nissan 180ZX "Silvia S12" (1988)
Nissan Silvia "S12 Gazelle Silvia 180zx" (1988)
D4AWD
14 september 2010 · 177 Inlägg

davidfock skrev:
Har själv precis fått igång min efter flera år av felsökande.. dock sporadiskt..

finns delar hos mig om det skulle behövas också..

bara att jobba på.. är riktigt avis på din frächa kaross..

Härligt tongue Bra att veta. Tycker jag har bytt allt snart som kan gå sönder men man vet ju aldrig när det är dags igen hehe. Jo den är ju fin för åldern. Ändå gnäller man om det lilla man hittar haha big_smile

Har förövrigt skrapat fram pengar till en ny soppapump nu. Roligt va mycket man hade liggandes i mynt big_smile

D4AWD
16 september 2010 · 177 Inlägg

Fått hem bilen igen. Ser inget vidare ut. Dock var det bättre än jag trodde då han inte ens skruvat bort locket och kollat på armaturen. Så troligtvis är den inte sönderrostad. Försökte få bort locket nu ikväll. Dock inte kul att stå ute i regn då garaget är smockfullt.

Fick bort en bult iaf (den gick av) de andra blir bara runda och jag har knappt några verktyg hemma nu så får ta det imorn. Sorry för bilderna. Vad ska man med 8.1 mpixlar i mobilen till om den inte ens kan fokusera rätt? big_smile

http://img.photobucket.com/albums/v649/Zeecor/DSC_0010.jpg
Lite smått rostigt smile

http://img.photobucket.com/albums/v649/Zeecor/DSC_0011.jpg
Runda bultar hmm

http://img.photobucket.com/albums/v649/Zeecor/DSC_0012.jpg
Köpt ny soppapump från en Saab 9000 som ska i smile

Allt för idag. Kommer update imorn om jag kommer nånstans.

D4AWD
17 september 2010 · 177 Inlägg

Så nu är pumpen uppe. Armaturen var helt rostfri iaf smile Vet inte vad mekanikern snackade om. Men den nya pumpen är inte i närheten av lik den gamla sad Vet inte hur jag ska få i den.

http://img.photobucket.com/albums/v649/Zeecor/DSC_0010-1.jpg

D4AWD
20 september 2010 · 177 Inlägg

Progress mohaha smile Fick i pumpen i armaturen igår efter lite hemmabygge. Sen blev det mörkt och kallt så jag gick in och gottade mig. Kopplade på slangar och ström nu nyss och pumpen snurrade. Soppa verkade det komma med då det kom ut genom nippeln på ovansidan av tanken. Den hade rostat igenom. Så jag for iväg och köpte lite araldit rapid som jag köttade på.

Får se om jag gör en ordentlig fix av den där jävla tanken sen. Tänkte på nån nippel som man kan spänna fast med en mutter på varje sida om man borrar bort den gamla. Sen täta loss i skarven eller kanske göra en ny "platta" i rostfritt.

Hade slut på svart hammarlack så det fick bli lite rejs haha. Och få inte hjärtattack nu gott folk, sockerbitarna är bara tillfälliga big_smile Ska köpa hem lite krympslang och lödtenn sen för det är ju såklart slut hmm

http://img.photobucket.com/albums/v649/Zeecor/DSC_0011-1.jpg

Senast redigerat av Zeecor (20 september 2010)

Polaren
20 september 2010 · 352 Inlägg

härligt att det verkar funka, hoppar bilen igång nu då?

BMW 520d "Bruksbil" (2012)
Nissan 180zx "Red striper" (1988)
Honda CRX "Project runway" (1988)
davidfock Anställd.. =)
20 september 2010 · 126 Inlägg

Gott det hoppas allt kommer funka nu.

ska totalrenovera min andra tank innan den rostat sönder.

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org
Nissan 180ZX "Silvia S12" (1988)
Nissan Silvia "S12 Gazelle Silvia 180zx" (1988)
Koop
20 september 2010 · 1 867 Inlägg

Dude, den där pumpen är egentligen inte avsedd för montering i tanken. Ska sitta på slang tongue

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
D4AWD
21 september 2010 · 177 Inlägg

Tack för alla svar smile Den startar tyvär inte. Ang pumpen så misstänkte jag det med hmm Någon som vet vad det är för mässingskoppling på pumpen? Vi drog slangen över den men jag tror allt åker ut genom de små hålen på kopplingen. Kanske funkar att byta till en vanlig slangnippel.

davidfock Anställd.. =)
21 september 2010 · 126 Inlägg

Ser ut att vara en banjo koppling på den.
alltså typ sådana som sitter vid bromsslangarna på mc och vissa bilar..

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org
Nissan 180ZX "Silvia S12" (1988)
Nissan Silvia "S12 Gazelle Silvia 180zx" (1988)
D4AWD
21 september 2010 · 177 Inlägg

davidfock skrev:
Ser ut att vara en banjo koppling på den.
alltså typ sådana som sitter vid bromsslangarna på mc och vissa bilar..

Jag tyckte med det så tänkte byta den mot en vanlig slangnippel. Men sen fick farsan för sig att det var nån ventil som skulle släppa ut bensinen om trycket var för högt för den har ett hål uppe på med. Men det verkar ju som om allt kommer där för man hör hur det porlar i tanken och inte bara surret som det var innan.

Ska prova att byta den och hoppas på det bästa smile

Koop
21 september 2010 · 1 867 Inlägg

Det är en backventil som sitter gängad i pumpen, skruva bort den och stoppa i lämplig slangnippel så funkar det nog bättre.
Det ska nog gå att köra den dränkt, men det är inte det den är avsedd för.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
s12 Nissan Gazelle
4 december 2010 · 1 460 Inlägg

hur går de med ditt S12 projekt ? tongue

Nissan Silvia
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang