Fördelar med dieselbil?

JohanW
25 november 2007 · 212 Inlägg

BMW635_Robban skrev:
Ja men varför betala 5000kr mer i skatt/år när priset just nu är högre än bensin??

Vadå 5000:- mer i skatt, min 120d kostar 3990:- / år (och jag fick 6000:- i skatterabatt) Faceliftade 120D har jag för mig kostar 2400:-/år i skatt vilket får anses som billigt..

Gamla surdislar kanske kostar mycket i skatt men dom vill man inte köra iallafall wink

Mini JCW (2016)
JohanW
25 november 2007 · 212 Inlägg

Hackespretsvin skrev:
Vad i... fan man skulle köra en vanlig bil istället, ligger på strax under halv tank och har ändå tankat för en tusenlapp sen förra måndan. sad
Kan tillägga att jag bara har kört runt lite i stan och fram å tillbaks till affären.

Nästan 100mil på 45liter diesel är rekordet för min del tongue
Diesel har sina fördelar i bruksbilar wink

Mini JCW (2016)
Thorsholm Svartrök
25 november 2007 · 673 Inlägg

117 mil på 54 liter ...

Jag har fel ibland... men inte ofta
Audi A4 1,9tdi "Svartrök" (1998)
Finnmerchant Oseriös Aktör
25 november 2007 · 592 Inlägg

Thorsholm skrev:
117 mil på 54 liter ...

Jag har hört om att Audina är väldigt snåla dieslar och detta är ju imponerande

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
fransman Avstängd
12 september 2009 · 210 Inlägg

ordföranden i dieselclubsweden.se har en bmw 123d.... å har numera 300,8 hk på bara mappning.... sen ska han fixa me turbon åxå.... bensin bilar kan slänga sig i väggen

tänk er själva ,,, bmw 123d på 300hk å 500nm.....

arguing on the internet is like compeeting in the specials olympics
if you win you are still a retard
Rquired Allmänt envis
12 september 2009 · 12 512 Inlägg

fransman skrev:
ordföranden i dieselclubsweden.se har en bmw 123d.... å har numera 300,8 hk på bara mappning.... sen ska han fixa me turbon åxå.... bensin bilar kan slänga sig i väggen

tänk er själva ,,, bmw 123d på 300hk å 500nm.....

Den går nog rätt bra den smile

Som svar på tidigare inlägg som hävdar att det bara finns fördelar med diesel, det är ju åter igen en fråga om hur partisk man är. Jag skulle aldrig byta till motsvarande diesel om den så drog en tiondel av vad bensinaren gör, för det är så satans tråkigt ljud och karaktär och ljud i de flesta sådana. Soppan är för dyr för att slösas på så tråkiga motorer... wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
dabby född blåvit
12 september 2009 · 624 Inlägg

tjenare 2 år gammal tråd...

no_fake
12 september 2009 · 865 Inlägg

ska man köra diesel ska man ha röd diesel 6.22kr litern plus att bilen går bättre och det smörjer bättre...

Rquired Allmänt envis
12 september 2009 · 12 512 Inlägg

dabby skrev:
tjenare 2 år gammal tråd...

Lite roligt med de här klagomålen, för hade han startat en ny kan man ge sig fan på att någon rotat fram denna och skrivit att "sök innan du skapar en ny tråd". Det spelar ingen roll hur gammal en tråd är om ämnet fortfarande är aktuellt...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Erick
13 september 2009 · 4 767 Inlägg

Det är helt i sin ordning att fortsätta på en gammal tråd om ämnet fortfarande är aktuellt! smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Bjork OEM <3
13 september 2009 · 6 957 Inlägg

Rquired skrev:

dabby skrev:
tjenare 2 år gammal tråd...

Lite roligt med de här klagomålen, för hade han startat en ny kan man ge sig fan på att någon rotat fram denna och skrivit att "sök innan du skapar en ny tråd". Det spelar ingen roll hur gammal en tråd är om ämnet fortfarande är aktuellt...

Gött att någon tänker som en annan tongue

Jag kommer skaffa diesel i framtiden kan jag lova, BMW eller Audi, det är ju bevisat att det går att få bra skjuts i dessa maskiner.

OEM <3
dabby född blåvit
14 september 2009 · 624 Inlägg

2 år gamla motorer med 2 år gamla skatteregler och 2 år gamla dieselpriser.

intressant, jaja ok då.

Rquired Allmänt envis
8 december 2010 · 12 512 Inlägg

dieselkungen1 skrev:
jävla mupar som kör bensinare. ne diesel är det som bäst på allt biligare. sen om du har 2 bilar 1 bensinare o 1diesel o att domm har sama hk så kommer dieseln att dra den jävla bensinaren....... + att höra en disel gå på tomgong är fan i mej som terapi man mår så jävla gött. ne alla som intte digar diesel SKAFA ER ETT LIVVVVVVVVVVV FÖR FAN

Är imponerad över den höga nivå ditt inlägg håller, tänk om alla på Garaget väckte liv i gamla trådar med inlägg i stil som detta. Vilket trevlig stämning det skulle bli, inte sant? roll

För övrigt är jag förundrad över hur du upplever tomgången på en diesel, men är det nu detta du gillar är hoppet om en riktigt (bensin)motor inte ute! Släng en näve finkornigt grus i din kommande bensinmotor så skall du se att den snart låter lika illa som en dieselmotor gör!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
sleepyoh
8 december 2010 · 1 319 Inlägg

dabby skrev:
2 år gamla motorer med 2 år gamla skatteregler och 2 år gamla dieselpriser.

intressant, jaja ok då.

ingen tvingar diga tt läsa roll

_----------'
sleepyoh
8 december 2010 · 1 319 Inlägg

skalman1 skrev:

Rquired skrev:

dieselkungen1 skrev:
jävla mupar som kör bensinare. ne diesel är det som bäst på allt biligare. sen om du har 2 bilar 1 bensinare o 1diesel o att domm har sama hk så kommer dieseln att dra den jävla bensinaren....... + att höra en disel gå på tomgong är fan i mej som terapi man mår så jävla gött. ne alla som intte digar diesel SKAFA ER ETT LIVVVVVVVVVVV FÖR FAN

För övrigt är jag förundrad över hur du upplever tomgången på en diesel, men är det nu detta du gillar är hoppet om en riktigt (bensin)motor inte ute! Släng en näve finkornigt grus i din kommande bensinmotor så skall du se att den snart låter lika illa som en dieselmotor gör!

AHA! du har också som har den åsikten om dieselmotorer.  smile

Kanske inte alla, men den diesel jag kör nu låter som en jävla ja vet inte vad, knorrar och har sig. När det är under nollan så tror man att alla lager i motorn ska hoppa ur första 20 sekundrarna, och trots lågt antal hästar, så gud vad skönt det är att köra diesel som bruks/jobb bil. Behöver sällan växla lika mycket, mycket mjukare gång, snålare i drift, tråkig men skönt. +kör man mycket som jag gör, tjänar jag över 2-2500papp i månaden på diesel.. så

_----------'
Rquired Allmänt envis
8 december 2010 · 12 512 Inlägg

skalman1 skrev:

Rquired skrev:

dieselkungen1 skrev:
jävla mupar som kör bensinare. ne diesel är det som bäst på allt biligare. sen om du har 2 bilar 1 bensinare o 1diesel o att domm har sama hk så kommer dieseln att dra den jävla bensinaren....... + att höra en disel gå på tomgong är fan i mej som terapi man mår så jävla gött. ne alla som intte digar diesel SKAFA ER ETT LIVVVVVVVVVVV FÖR FAN

För övrigt är jag förundrad över hur du upplever tomgången på en diesel, men är det nu detta du gillar är hoppet om en riktigt (bensin)motor inte ute! Släng en näve finkornigt grus i din kommande bensinmotor så skall du se att den snart låter lika illa som en dieselmotor gör!

AHA! du har också som har den åsikten om dieselmotorer.  smile

Tycker det finns många härliga dieselmaskiner, men även om det finns moderna diesel som låter måttligt lite på tomgång (eller uppe i varv) så är det knappast ljudet man fastnar för. Ovanstående var mer ironi för att retas med "Dieselkungen1" och hans inlägg men diesel är inte min favorit bland bränslen heller. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang