Sen leverans från ridetech

and3r5son
17 oktober 2010 · 176 Inlägg

tja, har beställt lite grejer från ridetech den 25e, grejerna fans i lager enligt deras hemsida och dom har inte kommit än. har skrivit och hört men dom säger bara att en del av leveransen fattas.. är det många som haft problem med ridetech och vet hur länge det kan ta?

TeedasT 100% ninja
17 oktober 2010 · 342 Inlägg

Sök. Finns massa trådar som handlar om hur dåliga Ridetech är.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
Volvo950turbo
18 oktober 2010 · 46 Inlägg

hoppas du inte betalat i förskott bara!

Leta upp någon seriös istället!

Ridetech kommer förmodligen gå i konkurs snart då de har en skuld till kronofogden på 336 000 . Det är skatteverket som bett kfm att driva in pengarna.

Vill ha volvo 960 med 850 motor!
Mogel KUNG
18 oktober 2010 · 441 Inlägg

Jag är super nöjd med ridetech har alltid fått mina saker på ca 3dagar.. Faktiskt bara bra att säga om dom.

and3r5son
18 oktober 2010 · 176 Inlägg

jag betalade med postförskott, och har tjatat länge nu och äntligen fick jag ett svar att sakerna skickas imorn eller övermorn

Volvo950turbo
23 november 2010 · 46 Inlägg

Har du fått några varor tongue

Nu är butiken stäng igen coolcoolcool

Tjänar han så mycket stålar så han kan stänga titt som tätt.

Vill ha volvo 960 med 850 motor!
and3r5son
23 november 2010 · 176 Inlägg

joo jag fick mina saker efter en lång väntan, kvalliten var inte heller top men man kan inte förvänta sig så mkt för en mocca ratt för 750 kr

Kesler
23 november 2010 · 3 650 Inlägg

Litar inte helle riktigt på ridetech. Gjorde en stor beställning i somras. Allt jag beställde fanns hemma enligt deras hemsida. Gick 3 veckor då de skrev ett mail att vissa grejjer inte finns hemma och måste beställas. Detta skulle ta över 3 veckor extra. Så istället ville de att jag skulle betala de saker som fanns hemma och så skulle de skicka resten 3 veckor senare. = dubbel frakt.

Mogel KUNG
23 november 2010 · 441 Inlägg

Kesler skrev:
Litar inte helle riktigt på ridetech. Gjorde en stor beställning i somras. Allt jag beställde fanns hemma enligt deras hemsida. Gick 3 veckor då de skrev ett mail att vissa grejjer inte finns hemma och måste beställas. Detta skulle ta över 3 veckor extra. Så istället ville de att jag skulle betala de saker som fanns hemma och så skulle de skicka resten 3 veckor senare. = dubbel frakt.

Ja fast så är det med alla firmor tex elgiganten, Realcar, Ikea mm mm.  Du kunde ju valt att vänta 3 veckor och betalt en frakt om du nu är snål eller så var dom snälla och tänkte att du ville ha det som fanns so fort som möjligt??

Kesler
23 november 2010 · 3 650 Inlägg

Mogel skrev:

Kesler skrev:
Litar inte helle riktigt på ridetech. Gjorde en stor beställning i somras. Allt jag beställde fanns hemma enligt deras hemsida. Gick 3 veckor då de skrev ett mail att vissa grejjer inte finns hemma och måste beställas. Detta skulle ta över 3 veckor extra. Så istället ville de att jag skulle betala de saker som fanns hemma och så skulle de skicka resten 3 veckor senare. = dubbel frakt.

Ja fast så är det med alla firmor tex elgiganten, Realcar, Ikea mm mm.  Du kunde ju valt att vänta 3 veckor och betalt en frakt om du nu är snål eller så var dom snälla och tänkte att du ville ha det som fanns so fort som möjligt??

Somsagt när jag beställde delarna så fanna allt på lager, fick mail några dagar senare att dina din beställning är behandlat och grejer skickas om denna vecka. sen 3 veckor EFTER detta mail så sa det att grejjena inte alls finns hemma och kommer ta 3 veckor innan ridetech får in dem..

Jag höll på att bygga bil då som jag ville få klar till sommaren 2011. behövde delarna innom 2 veckor att hålla tiden, behövde få hem grejjerna så jag kunde mäta (oljekyl och filterförflyttare) kontakter och beställa slabgar å allt möjligt från ett annat ställe..kunde inte komma fram i bygget innan jag hade prylarna..

Mogel KUNG
23 november 2010 · 441 Inlägg

Kesler skrev:

Mogel skrev:

Kesler skrev:
Litar inte helle riktigt på ridetech. Gjorde en stor beställning i somras. Allt jag beställde fanns hemma enligt deras hemsida. Gick 3 veckor då de skrev ett mail att vissa grejjer inte finns hemma och måste beställas. Detta skulle ta över 3 veckor extra. Så istället ville de att jag skulle betala de saker som fanns hemma och så skulle de skicka resten 3 veckor senare. = dubbel frakt.

Ja fast så är det med alla firmor tex elgiganten, Realcar, Ikea mm mm.  Du kunde ju valt att vänta 3 veckor och betalt en frakt om du nu är snål eller så var dom snälla och tänkte att du ville ha det som fanns so fort som möjligt??

Somsagt när jag beställde delarna så fanna allt på lager, fick mail några dagar senare att dina din beställning är behandlat och grejer skickas om denna vecka. sen 3 veckor EFTER detta mail så sa det att grejjena inte alls finns hemma och kommer ta 3 veckor innan ridetech får in dem..

Jag höll på att bygga bil då som jag ville få klar till sommaren 2011. behövde delarna innom 2 veckor att hålla tiden, behövde få hem grejjerna så jag kunde mäta (oljekyl och filterförflyttare) kontakter och beställa slabgar å allt möjligt från ett annat ställe..kunde inte komma fram i bygget innan jag hade prylarna..

Somsagt läs mitt inlägg igen..

Det är många firmor som enligt deras data har sakerna hemma men sen visar det sig att dom inte hade de. dom borde kanske vart lite snabbare med svaret men jag ser inte att dom gjort något fel i ditt fall.

Kesler
23 november 2010 · 3 650 Inlägg

Mogel skrev:

Kesler skrev:

Mogel skrev:

Ja fast så är det med alla firmor tex elgiganten, Realcar, Ikea mm mm.  Du kunde ju valt att vänta 3 veckor och betalt en frakt om du nu är snål eller så var dom snälla och tänkte att du ville ha det som fanns so fort som möjligt??

Somsagt när jag beställde delarna så fanna allt på lager, fick mail några dagar senare att dina din beställning är behandlat och grejer skickas om denna vecka. sen 3 veckor EFTER detta mail så sa det att grejjena inte alls finns hemma och kommer ta 3 veckor innan ridetech får in dem..

Jag höll på att bygga bil då som jag ville få klar till sommaren 2011. behövde delarna innom 2 veckor att hålla tiden, behövde få hem grejjerna så jag kunde mäta (oljekyl och filterförflyttare) kontakter och beställa slabgar å allt möjligt från ett annat ställe..kunde inte komma fram i bygget innan jag hade prylarna..

Somsagt läs mitt inlägg igen..

Det är många firmor som enligt deras data har sakerna hemma men sen visar det sig att dom inte hade de. dom borde kanske vart lite snabbare med svaret men jag ser inte att dom gjort något fel i ditt fall.

fel gjorde de ju då de svarade mig att min beställning är påväg att skickas, för att sedan säga, nej, vi har inga grejjer hemma. Dom skulle sagt det på engång att vissa grejjer måste beställas. inte vänta 3 veckor.

Mogel KUNG
23 november 2010 · 441 Inlägg

Kesler skrev:

Mogel skrev:

Kesler skrev:

Somsagt när jag beställde delarna så fanna allt på lager, fick mail några dagar senare att dina din beställning är behandlat och grejer skickas om denna vecka. sen 3 veckor EFTER detta mail så sa det att grejjena inte alls finns hemma och kommer ta 3 veckor innan ridetech får in dem..

Jag höll på att bygga bil då som jag ville få klar till sommaren 2011. behövde delarna innom 2 veckor att hålla tiden, behövde få hem grejjerna så jag kunde mäta (oljekyl och filterförflyttare) kontakter och beställa slabgar å allt möjligt från ett annat ställe..kunde inte komma fram i bygget innan jag hade prylarna..

Somsagt läs mitt inlägg igen..

Det är många firmor som enligt deras data har sakerna hemma men sen visar det sig att dom inte hade de. dom borde kanske vart lite snabbare med svaret men jag ser inte att dom gjort något fel i ditt fall.

fel gjorde de ju då de svarade mig att min beställning är påväg att skickas, för att sedan säga, nej, vi har inga grejjer hemma. Dom skulle sagt det på engång att vissa grejjer måste beställas. inte vänta 3 veckor.

Jo det låter ju lite konstigt det kan jag hålla med om.. Kan det inte ha varit någon automatiskt meddelande då?

Kesler
23 november 2010 · 3 650 Inlägg

Mogel skrev:

Kesler skrev:

Mogel skrev:

Somsagt läs mitt inlägg igen..

Det är många firmor som enligt deras data har sakerna hemma men sen visar det sig att dom inte hade de. dom borde kanske vart lite snabbare med svaret men jag ser inte att dom gjort något fel i ditt fall.

fel gjorde de ju då de svarade mig att min beställning är påväg att skickas, för att sedan säga, nej, vi har inga grejjer hemma. Dom skulle sagt det på engång att vissa grejjer måste beställas. inte vänta 3 veckor.

Jo det låter ju lite konstigt det kan jag hålla med om.. Kan det inte ha varit någon automatiskt meddelande då?

ja man vet ju aldrig. Men enligt topic så är de enligt mig lite efter med just leveransdelen.

calle2jz
27 november 2010 · 371 Inlägg

ridetech har alltid funkat prima för mig smile

M-gustafsson
4 januari 2011 · 6 Inlägg

hej.
Beställde grejjor där ifrån i söndags kväll och fick dem idag tisdag! för min del snabb leverans och allt va me så ja e supernöjd. smile

Volvo 360 GLT "Gaffe" (1985)
Mack Forum- och sitemoderator
4 januari 2011 · 26 187 Inlägg

M-gustafsson skrev:
hej.
Beställde grejjor där ifrån i söndags kväll och fick dem idag tisdag! för min del snabb leverans och allt va me så ja e supernöjd. smile

3 inlägg och alla handlar om positiva saker om Ridetech..?
Antingen är du sonen till han som driver företaget, eller så är du rent överjävligt nöjd med deras service tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
M-gustafsson
4 januari 2011 · 6 Inlägg

AirOne skrev:

M-gustafsson skrev:
hej.
Beställde grejjor där ifrån i söndags kväll och fick dem idag tisdag! för min del snabb leverans och allt va me så ja e supernöjd. smile

3 inlägg och alla handlar om positiva saker om Ridetech..?
Antingen är du sonen till han som driver företaget, eller så är du rent överjävligt nöjd med deras service tongue

hehee big_smile nepp inte hans son tongue Men de står så mycket dåligt om de företaget o de kanske är endel som inte är bra men jag är nöjd smile Det vekar vara många som ser inlägg där de skriver att ridetech är dåligt och sedan skriver de det själva utan att veta något om det . Det vore ju tråkigt om företaget kursar bara för att fålk gör på de viset. Ridetech har ju vettiga priser gentimot många andra smile

Volvo 360 GLT "Gaffe" (1985)
FLindgren
4 januari 2011 · 5 089 Inlägg

"Företaget" kanske har ledigt i mellandagarna....

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Mogel KUNG
5 januari 2011 · 441 Inlägg

FLindgren skrev:
"Företaget" kanske har ledigt i mellandagarna....

Vad spelar det för roll? hmm


Håller med M-gustafsson jag är också super nöjd med ridetech

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang