8502
Sök

Köptips : Kombi

Kung
603 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Uttelito skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Skulle Aldrig ge 50 lök för en V70 om det inte är T5 - R.

Välservad, fin utvändigt och utvändigt, samt 193hk orginal (kan säkert få ur några fler med chipning), klart värt det tycker jag och det är något i den stilen jag är ute efter smile

Men som sagt, kom gärna med tips på andra bilar, måste vara kombi dock smile

Ja självklart är det en fin bil.
Men tycker den endå är för dyr. Bilen är ju trotts allt 13 år gammal.
Men visst vill du ha den så varför inte! smile

Jo ifrösig, men den har inte gått långt för sin ålder, ska se vad jag kan få i inbyte för min nuvarande bil också, skulle tippa på runt en 15.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

Kung
603 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Den här tycker jag verkade helt okej också http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V … 11&w=2

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

1 658 Inlägg
15 januari 2011
Rquired skrev:
Munkis skrev:
Rquired skrev:
Köp en måttligt motorstark Volvo V70 av första generationen istället om det är en Volvo du är ute efter, markant förbättrad variant av Volvo 850 och så slipper du slutkörda turbobilar.

Annars kan jag rekommendera en Bmw E39 Touring, härlig bil att köra och sexan har både resurser och låg förbrukning. 523i eller 528i är värda ett par minuter framför blocket i alla fall, eller så sparar du på din budget och köper en 525i E34 istället. Liknande bil fast en generation äldre och du bör kunna hitta en riktigt fin sådan av sista årsmodellen för halva din budget. Och även i E34 åker man i första klass, även jämfört med dagens bilar!

Andra alternativ är motsvarande Mercedes eller Audi, Saab 9-5 är ingen dum modell heller.

Jaha så jag har en slutkörd turbobil?

Det har jag aldrig påstått men du får hålla med om att risken för att stöta på en sliten bil är större om man köper en snabb och eftertraktad motorstark bil som Volvo R jämfört med en (För TS tillräckligt snabb) familjefraktare i form av en standard Volvo V70?

Självklart är det så men även samma motoralternativ finns i V70, som även dom börjar bli till åren. Men jag förstår hur du menar smile

Hade lite dåligt humör tidigare idag tydligen tongue

/David
Senast redigerat av Munkis (15 januari 2011)

Kung
603 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Munkis skrev:
Rquired skrev:
Munkis skrev:

Det har jag aldrig påstått men du får hålla med om att risken för att stöta på en sliten bil är större om man köper en snabb och eftertraktad motorstark bil som Volvo R jämfört med en (För TS tillräckligt snabb) familjefraktare i form av en standard Volvo V70?

Självklart är det så men även samma motoralternativ finns i V70, som även dom börjar bli till åren. Men jag förstår hur du menar smile

/David

Läste ditt inlägg och fick det till "jaha så jag har en slutkörd turkbil?" är man trött löser man lite fel hehe smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 januari 2011
Munkis skrev:
Rquired skrev:
Munkis skrev:

/David

Jo, men tror du inte det är vettigt att gå på så ny och uppdaterad Volvo som möjligt? Jag förstår känslan med en Volvo R, det är trevliga bilar och jag hade gärna haft en 855 T-gul, men i mina ögon låter det inte som vad TS söker.

Dåliga dagar kan alla ha. smile

Uttelito: Jag hade personligen hellre köpt en ok V70N med lite mil på mätaren än att betala dyrt för en V70 av den gamla generationen, den nya modellen är inte lika beprövad men en mycket bättre och trevligare bil i övrigt. 2.4 räcker till, 140 eller 170hp spelar ingen direkt roll då det är samma motor i grunden. 170hp är som sitt svagare syskon fast tunnare i botten och måste varvas mer då den högre effekten ligger högre i registret, och med chip får båda bilarna 188hp. Dessutom är en 140hp ofta billigare i inköp och drift, en sådan tror jag inte är en dum idé.

Speciellt inte om du skall köra långt, då drar du nytta av de största fördelarna med den nyare generationen V70!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Kung
603 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
Har kollat runt som fan på blocket den senaste veckan, hittade bland annat en riktigt fin bmw 525i som jag blev lite småsugen på, finns också en hel del fina auids smile

Sök