Xenon hjälp, Saab 9-3ss

Matrix021
24 januari 2011 · 111 Inlägg

Hej alla!

Är helt grön inom Xenon området, så jag skulle behöva er expertis wink
Vill byta mina trötta lampor och undrar nu om det finns någon här inne som har någon erfarenhet av dessa xenon lampor? (Dock står det D2S på mina):
http://carview-img04.bmcdn.jp/carlife/images/UserCarPat/1875399/p1.jpg

Gjorde ett impuls inköp på 2st av en kille, sen läste man en massa om att det skall vara rätt Watt osv. Har kollat och sökt lite, men har fått väldigt tvivelaktiga resultat av just watten. I detta fallet står det bara "D2S, 6000K" på själva lampan jag har, hur vet jag om dessa funkar i min bil? Känns lite surt om man skulle punga ut för byte och sedan få reda på att de inte funkar, eller förstöra nånting roll..

Dessa lampor ska i en Saab 9-3 Sport Sedan -03

Om någon vet hur mycket watt 9-3:an pallar original så vore ju det kanon! Om någon rent slumpmässigt skulle veta watten på lampan så vore det ännu bättre smile

All hjälp mottages tacksamt!
Tack i förhand! Mvh Danne

Senast redigerat av Matrix021 (24 januari 2011)

Allt är möjligt, även det omöjliga!
Matrix021
24 januari 2011 · 111 Inlägg

Kollade runt lite mer, det verkar som det inte finns något annat än 35w på dessa "xenon super vision hid head lamp". Kollade även in i lamphuset igen, där stod det ju 35w på "modulen" som lampan sitter i, så då vet jag det jag måste veta roll.
Frågan är väll bara vilken kvalitet dessa lampor håller.. Folk med erfarenhet av dessa får gärna skriva ändå smile

Allt är möjligt, även det omöjliga!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang