8480
Sök

Gnälltråden, bilar som alla borde varnas för.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Jag tänkte att det behövs en tråd för att få ventilera allt gnäll om riktigt dåliga bilar. Det finns ju en massa trådar med rekomendationer men det är väl klart att det ska finnas en om skitbilar också! tongue
Skriv gärna en riktig motivation till varför du anser att det är en skitbil.

Jag börjar med Opel Combo 94-01 1,7D!
Bullrig, långsam och dåliga lysen. Ovanpå detta är backspeglarna värdelösa och oljan rinner ur fortare än man hinner fylla på. Man måste dessutom verkligen tycka om varandra för att åka 2 personer då det är omöjligt att växla utan att tafsa.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

3 259 Inlägg
11 februari 2011
Alla franska bilar.....

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

735 Inlägg
11 februari 2011
Sålde förra året min Mitsubishi Carisma GDI -00. Den har en riktigt skitmotor som man ska hålla sig långt borta ifrån! Den sotar igen och det finns absolut ingenting man kan göra för att undvika detta... Motorn sitter även under en kort period i Volvo S40.
Förresten är den inte så snål heller som mitsubishi vill påstå.  Visst, för 10 år sen kanske. Men efter några år är skiten ju totalt igensotad och förbrukningen blir därefter.. HÖG!

Hur drabbar detta bilägarna på annat sätt? Jo bilprovningen slår ner på högt HC värde och det är bara att skicka in bilen på blästring av insug vilket kostar 7 000:- på mitsuverkstaden...

Nu slapp jag detta då min gick igenom med nöd och näppe HC 95 där 100 var gränsvärdet. Och då hade bes-mannen varit väldigt snäll mot mig.. Värdet på 95 var allt annat än stabilt om man säger så...

TACK Å HEJ. Ut på blocket dagen efter...

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Volvo 440/460 är ett av mina riktigt stora hatobjekt!
Fula, obekväma och rostkänsliga. Dessutom med en fantastisk Renault motor som drar löjligt mycket soppa i förhållande till bilen.
Dessutom händer det att främre vevaxeltätningen ger sig med olja på kamremmen och motorras som följd.
Ända anledningen att dessa skitbilar gick att sälja var att det satt Volvo emblem på skiten.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 februari 2011
skapa ett blogginlägg...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök