Nu är det dax för mej att börja såga till min låda
Vill bara dubbel kolla med er först var ni tror om det !
Har varit i kontakt med b2 ang ritningen,
enligt deras hemsida så ska lådan till min HS15" se ut såhär=
http://b2audio.se/Images/Spec%20sheets/ … manual.pdfJag kunde efter mycket hårslitande konstatera att jag inte kunde bygga en låda med 2 st 37cm långa 4" portar när lådans volym endast skulle vara 75L
Mailade med B2 supporten och dem kom fram till denna lösning
Mitt mail=
Tack för svaret! Jag har en HS15. Jag bygger i en bmw E36 316 compact.
Ja det är längden på portarna som är problemet. får inte det riktigt att gå ihop sig. med djupet i lådan och basens storlek
Lådans storlek som jag hade tänk mej är=
Djup 410mm
Bredd 525mm
Höjd 470mm
Material Mdf 22mm
"Bifogade även 2 bilder på bagaget och på ritningen!"
Svaret från supporten
Hej Carl,
Kollade lite på din låda. Om du gör om lådan, så den blir lite djupare t.ex 46 cm så behöver portarna endast vara 33 cm långa om det är 4” du använder.
F-3 dB borde då ligga kring 36 Hz. Se till att du använder portar som ser ut som en ”tratt”.
Mvh
Tech Support.
Jag hade tänkt att ha en djupbas hur kommer det påverkas med att jag går från F-3 40 till 36?
lådan ser ut såhär:
Totalvolym 89L
RöR: 2st 10cm Längd: 33cm
spl: 130db
Djup: 460
bredd:548
höjd:470
Material: MDF 22mm
Vad tror ni? Tror ni det här blir bra?
Tänkte börja såga imorgon så Jag blir mycket glad för snabba svar!
om ni har en helt annan lösning så får ni gärna dela med er
Mvh /Carl

Här har ni Bagaget
![https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104630/104630-3c94e884ac7229453c3b642ee0713744.jpg]()