2253
Sök

Saab 9-3 -03 BSR problem?

54 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
jag har problem med min programvara. Det verkar som att programvaran återställs till orginal efter ett X antal mil. Laddar då om programvaran och vips så går laddtrycksmätaren upp på det röda, för att några dagar senare bara ladda till det gula (orginal) igen.

hittade några liknande problem i andra forum,  men inte riktigt samma, och ingen lösning heller.

skrev till bsr, så får väl se vad dom säger... ingen annan som haft samma/liknande problem?

193 Inlägg
29 mars 2011
FulForden skrev:
jag har problem med min programvara. Det verkar som att programvaran återställs till orginal efter ett X antal mil. Laddar då om programvaran och vips så går laddtrycksmätaren upp på det röda, för att några dagar senare bara ladda till det gula (orginal) igen.

hittade några liknande problem i andra forum,  men inte riktigt samma, och ingen lösning heller.

skrev till bsr, så får väl se vad dom säger... ingen annan som haft samma/liknande problem?

"Laddtrycksmätaren" är ingen laddtrycksmätare, utan en mätare som mäter luftmassa.

Den mätaren kan man justera hur man vill, i mjukvaran, för att det ska se "fränare" ut, om man vill.
Anledningen till att den först "laddar rött" och sen "laddar gult" kan bero på adaptionen, eftersom du säger att du varje gång den går ner på gult, "laddar om" mjukvaran.

Ta lite tider istället, 80-120, 3ans. 100-150km/h, 4ans. Och jämför sedan tiderna på BSRs hemsida.

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

86 Inlägg
29 mars 2011
skulle tro att det är som föregående skrev att adaptionerna nollas när du laddar om mjukvaran... blir ju likadant när vi släcker vissa felkoder på jobbet, funkar några mil sen tänds motorlampan igen eller bilen går sämre... Skulle tro att det är nåt fel som är trasigt, laddtrycksventilen brukar ju krångla på vissa Volvo, kan ju vara samma fel. det låter iallafall som det o den brukar inte vara så dyr så börja med att byta den!!

Sök