aa vet skrev det tidigare också men eftersom det är en ganska mörk färg så kanske den inte blekts så jätte mycket och gör mig inte jätte mycket om det blir lite skillnad. men det kommer kosta på ganska mycket att få en speciall blandad färg kan jag tänka mig eller?
aa vet skrev det tidigare också :) men eftersom det är en ganska mörk färg så kanske den inte blekts så jätte mycket och gör mig inte jätte mycket om det blir lite skillnad. men det kommer kosta på ganska mycket att få en speciall blandad färg kan jag tänka mig eller?
Njae mellan 300 och 500kr brukar det kosta för att få 500ml blandad med spraymunstycke.. :) men då vet du att det blir 100% exakt också.. PLUS att den färgen du köper på volvo inte är en 2K färg och det betyder att har du fel avfettning tex så blir färgen matt där du har bättringslackat.. det slipper du om man kör 2K! :)
okej aa får kolla upp det lär ju räcka med en 500 ml burk till de ställen de behövs endå så är nog värt att göra så då trodde det skulle vara mycket dyrare en så. vet du någon bra lack firma i stockholms trakterna eller i närheten av stockholm?
Jo man tycker att 500ml borde räcka jag vet tyvärr INGEN firma i stockholm.. men finns det firmor i lilla Falun som gör det så är jag helt övertygad om att det finns dussintals som gör det i Stockholm!
okej aa ska leta fram nån firma som kan fixa det tror det finns en i närheten av där jag bor tack för svaret får hoppas det blir bra sen när jag fixat det
Lugnt! sen dom burkarna man brukar köpa är mycket bättre sprutmunstycken i än burkarna man köper från biltillverkarna så det är bara fördelar med att åka till en riktig lackverkstad
Aa sant vill ju ha bort sånt där fullt så det inte utvecklar sig mer blir att slippa rent och kanske spackla lite grann om det behövs sen på med lack behövs klarlack på också väl? för den lacken är väl mettalic ?
Aa sant vill ju ha bort sånt där fullt så det inte utvecklar sig mer blir att slippa rent och kanske spackla lite grann om det behövs sen på med lack behövs klarlack på också väl? för den lacken är väl mettalic ?
det jag hade gjort är att jag hade blästrat, haft på en rostfärg sen grundfärg, sen spackla på det och sen färg och sen klarlack då vet du att du har fått bort rostporerna samtidigt som det blir snyggt!