"Projektet" Audi gt coupe -85 motor byte från en 200tQ -85

Palle_-
27 mars 2011 · 6 Inlägg

tjenare alla gt tokar big_smile
här i skellefteå håller det på att byggas förhoppningsvis en SportQuattro replia ialf i utseendes väg!.
i motor väg blir det en motor från en Audi 200TQ -85.
i dagens läge så är motorn ute ur 200an och håller nu på med att ta ur den gammla motorn ur Gt:n (Gt:ns motor när den är ute är den till salu går riktigt bra)

bilder kommer snart i löpande band!

har dock aldrig byggt något sådant tidigare så all hjälp behövs så jag kan lyckas skrämma igång det här monstret wink

har ni Gt orginal, S2, SportQuattro grejer liggandes eller nåra bra hemsidor så hör gärna av er! det mesta behövs!

vill ni skriva allt man behöver göra eller det man ska passa sig för så var absolut inte rädda o skriva
all hjälp behövs!

fegiis
27 mars 2011 · 130 Inlägg

Oj, du kommer ha och göra ett bra tag framöver hör jag! Ska du kapa och göra den fyrhjulsdriven med?

Palle_-
27 mars 2011 · 6 Inlägg

kapa den och göra den fyrhjulsdriven blir nog mot nästa vinter för jag måste få tag i en drivlina från en S2:a
så det blir bara turbo motorn i sommar smile

UrPeppe Lastbilsbyggare
27 mars 2011 · 389 Inlägg

alltid kul med ett audi-projekt, kommer följas

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Skoda V//RS
Quattro 4-ever
Audi quattro "Urquattro" (1987)
fegiis
27 mars 2011 · 130 Inlägg

Hur som helst http://www.acm-ab.se/ Dom tillverkar sportquattro breddning osv värt att kolla upp smile

Palle_-
27 mars 2011 · 6 Inlägg

jo det har alltid varit en dröm att bygga något sådant så nu gäller det ! wink
tackar big_smile

Palle_-
27 mars 2011 · 6 Inlägg

fegiis skrev:
Hur som helst http://www.acm-ab.se/ Dom tillverkar sportquattro breddning osv värt att kolla upp smile

jo jag var in där o kika, en riktigt bra sida och bra priser så det blir att handla därifrån! big_smile
tack för tipset ändå smile

UrPeppe Lastbilsbyggare
27 mars 2011 · 389 Inlägg

här finns en del kaross-delar i glasfiber, lampor o även dekaler: http://www.reklamshoppen.se/

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Skoda V//RS
Quattro 4-ever
Audi quattro "Urquattro" (1987)
Zorz Touch by U
27 mars 2011 · 910 Inlägg

Detta kommer följas utan tvekan smile kommer bli grymt! se bara till att orka göra klart smile ¨åå låt de ta den tid det tar smile

Det är en speciell upplevelse smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Palle_-
27 mars 2011 · 6 Inlägg

Fprobban skrev:
Detta kommer följas utan tvekan smile kommer bli grymt! se bara till att orka göra klart smile ¨åå låt de ta den tid det tar smile

Det är en speciell upplevelse smile

tackar! roligt att ni hänger på wink
kommer bli en riktigt grym bil.
Självklart ork finns det gått om tongue och klar kommer den att bli för jag har alltid velat bygga en sådan bil!
men det mesta kommer att gå bra men det jag är lite rädd för är all el o skit :S men det ordnar sig nog med lite hjälp (A)

Zorz Touch by U
27 mars 2011 · 910 Inlägg

Palle_- skrev:

Fprobban skrev:
Detta kommer följas utan tvekan smile kommer bli grymt! se bara till att orka göra klart smile ¨åå låt de ta den tid det tar smile

Det är en speciell upplevelse smile

tackar! roligt att ni hänger på wink
kommer bli en riktigt grym bil.
Självklart ork finns det gått om tongue och klar kommer den att bli för jag har alltid velat bygga en sådan bil!
men det mesta kommer att gå bra men det jag är lite rädd för är all el o skit :S men det ordnar sig nog med lite hjälp (A)

De kommer bli bra och jag kan säga att bara få in en turbo motor i bilen gör den extremt kul wink speciellt när man drar Bmw å Volvo så dom tappar hakan wink

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Palle_-
28 mars 2011 · 6 Inlägg

nu är Gt:n som sagt intagen in i garaget och 200an ute ur leken (Skönt)
så jag började lite lätt med att ta ur all inredning som stolar och baksäte o sånt så det är tomt och fritt!
Nästa steg vart att börja pilla i motor & front så motorn är strax ute. Så ser läget ut just nu, och så kommer det att se ut eftersom jag drar iväg och jobbar i 15-18 dagar! sad
men när jag kommer hem blir det beställning av grejer sen full fart i garaget och då kommer även massa upplägg av bilder! wink

Hörs så länge big_smile

b0nd3n
30 mars 2011 · 1 944 Inlägg

hm, känner igen den där bilen, är inte det http://www.garaget.org/E_RI_Cs bil ? wink

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
inzani
30 mars 2011 · 9 Inlägg

Tänkte just säga de samma.

BMW E46 M3 Turbo "Timeattack - 2013" (2003)
Race_Chick Snäll liten biltjej
31 mars 2011 · 880 Inlägg

Ni är väl 2 st som håller på med den där? smile Eric är väl också med i bygget? smile haha

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare
b0nd3n
31 mars 2011 · 1 944 Inlägg

¤¤740Racing¤¤ skrev:
Ni är väl 2 st som håller på med den där? smile Eric är väl också med i bygget? smile haha

precis, fan palle wink ta inte all cred nu tongue

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
BjornL
14 april 2011 · 63 Inlägg

dehär ska följas:D!

Watch out for the sleeper
Team Kombi Racing
Volvo Amazon 4 dr "ATM" (1965)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang