Getrag låda

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
30 december 2007 · 2 258 Inlägg

Andreas 940 skrev:
Getrag är som sagt en fristående växellådstillverkare som gjort typ alla manuella lådor till BMW, Mercedes, framhjulsdrivna Volvos+M90-lådan.

http://www.getrag.de/en/28

http://en.wikipedia.org/wiki/Getrag

Gör de inte automat lådor? :S

Sump Runk Rätt O Slätt!
Andreas 940 -utan 940
30 december 2007 · 1 728 Inlägg

HyperSonica skrev:
Gör de inte automat lådor? :S

Det gör de också men jag är inte så insatt i vilka bilar de lådorna sitter i, säkert Merca och BMW iaf.

kwansa Hmm, vet inte?
30 december 2007 · 1 775 Inlägg

Växelådstillverkare är vad det är.
Dem gör inte bara hållbara lådor, det sitter getrag lådor i vissa saab och opel bilar.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
svarden
24 april 2011 · 140 Inlägg

får jag låna tråden nu när ämnet ändå är uppe?
vad kallas en sån låda som man bara har växlar framåt och bakåt? förstår ni?
om man vill växla upp trycker man bara framåt, för att växla ner sen drar man spaken bakåt.
finns ens sådana lådor eller har jag drömt? har för mig att jag sett någon stans!
mvh

Glenn9K Montör
24 april 2011 · 664 Inlägg

svarden skrev:
får jag låna tråden nu när ämnet ändå är uppe?
vad kallas en sån låda som man bara har växlar framåt och bakåt? förstår ni?
om man vill växla upp trycker man bara framåt, för att växla ner sen drar man spaken bakåt.
finns ens sådana lådor eller har jag drömt? har för mig att jag sett någon stans!
mvh

Skulle tro att du menar sekventiella växellådor. smile Men det brukar vara som så att du drar bakåt för att växla upp, och framåt för att växla ner. (Rätta mig någon om jag har fel där dock!)

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
svarden
25 april 2011 · 140 Inlägg

tack då! smile hur mycket står en sån låda pall för och vart hittar man såna? smile

te_wik Forummoderator
25 april 2011 · 12 813 Inlägg

svarden skrev:
tack då! smile hur mycket står en sån låda pall för och vart hittar man såna? smile

Starta en egen tråd ang detta ämne.



Mvh Tommy, Moderator.

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang