2508
Sök

Hur vanligt är det med smitare?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
habomaster skrev:
LeafBox skrev:
En gång då jag önskat jag smitigt roll

Man ska dock vara medveten om att man blir av med kortet om man blir påkommen!

Precis och det gäller även för dörruppslag, inte bara rena påkörningar...
Fick hem mina papper för skade/polisanmälan idag, skulle ha varit en NJUTNING om man kunnat smälla dit både ett reg. nr. och ett vittnes underskrift på lappen, men sån tur har jag ju tyvärr inte så det är väl bara att öppna på lädret och se glad ut, 5000 spänn man kunde ha gjort något betydligt roligare för...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

911 Inlägg
4 april 2011
En Bil körde rakt ut , jag väjde precis men tyvärr inte mkt plats , så stötfångaren blev repad och framskärmen vecklad, ta på fan i mig att idioten smet, det var runt 1 månad sedan ........  Roligt att behöva laga Bmw.n  pga andra idioter

pic up the phone, wazzzaaa

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
22 april 2011
Såg en ung kille skrapa framskärmen + lykta på en V70 när han skulle ut från parkeringenplatsen. Han svängde för tidigt. Men han var "modig" nog att inte smita utan ställde bort bilen och gick tillbaks för att vänta på ägaren till v70:in.

Flera sånna ska det finnas!

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
AD_ skrev:
Såg en ung kille skrapa framskärmen + lykta på en V70 när han skulle ut från parkeringenplatsen. Han svängde för tidigt. Men han var "modig" nog att inte smita utan ställde bort bilen och gick tillbaks för att vänta på ägaren till v70:in.

Flera sånna ska det finnas!

Precis, shit happens, men man kan ju iaf ha vett nog att göra rätt för sig...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
23 april 2011
för ett par veckor sedan var ja ute för en liknande sak. En kväll efter att det blivit mörkt möter jag en bil på en av de smalaste gatorna i samhället. Trots att jag kör med ena hjulparet utanför vägbanan så lyckas mötande bil klippa min backspegel så pass kraftigt att glaset lossnar från själva amaraturen som ställer speglarna. vart ju en rejäl smäll så man kan ju omöjligt ha missat det. Blev fullkomligt vansinnig när jag ser att bilen bara fortsätter köra åt motsatt håll utan att ta någon notis om det hela. och med tanke på att gatan är så smal så tar det mig ca 20sek att vända och köra efter men bilen hade redan försvunnit, och tur var väl det med tanke på humöret just då. som tur väl var så gick det enkelt att sätta tillbaka glaset och det blev inget större märke på spegeln heller.....
man slutar aldrig förvånas över hur dumma folk kan vara

MVH

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
25 april 2011
Jag såg på långt håll en käring som lyckades med bravaden att fullkomligt mangla bilen brevid när hon skulle parkera, men de finaste var att hon hade kört upp på en refug för att komma dit. Hon måste ha varit både döv, blind & dum! Men ibland har man tur, en kompis blev påbackad och innan han hade hunnit öppna munnen hade han fått 1500 för en 20år gammal buckla tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök