Baby on the way. Vilken barnvagn till audi a3 ?

Baku Snickarjävel
1 mars 2011 · 554 Inlägg

som topic.

Ska bli far för första gången smile
Duger min a3 åt barnvagn med tillbehör och bihang ?

Gärna tips på olika barnvagnar som passar utan man ska plocka hjul o skit

Har isofix inbyggt i bilen , något man ska satsa på i bilbarnstolsväg ?

Gärna tips på Bilbarnstolar med

Peace smile

Senast redigerat av Baku (1 mars 2011)

TimR
2 mars 2011 · 84 Inlägg

Då får man börja med att säga grattis!

Jag får utan problem plats med en barnvagn av märket Emmajunga plus lite barngrejer i skuffen på min golf gti mk5. Det ända jag gör är att ta bort liggdelen och fälla ihop själva vagnen sen lägger du liggdelen i vagnen så får det plats. Så du borde ju också få plats i din a3a smile

killercow
2 mars 2011 ·

när vi köpte barnvagn senast (några år sen nu) så åkte vi till barnvagnsbutiken här. där fick vi prova både bilbarnstol och fälla ihop och lasta i och ur vagn i bilen.

Så mitt tips är nog att åka till en sån butik och få prova. om du tänker köpa helt ny

Bebben Legitimerad besserwisser
3 mars 2011 · 921 Inlägg

Grattis först och främst!

Gällande barnstol till bilen så kan jag bara bidra med en liten länk. smile

Tiger1978 Fattig student
3 mars 2011 · 1 282 Inlägg

killercow skrev:
när vi köpte barnvagn senast (några år sen nu) så åkte vi till barnvagnsbutiken här. där fick vi prova både bilbarnstol och fälla ihop och lasta i och ur vagn i bilen.

Så mitt tips är nog att åka till en sån butik och få prova. om du tänker köpa helt ny

Detta är att rekommendera, dom brukar vara väldigt trevliga och serviceinriktade.. Bättre att prova innan man köper, det kan underlätta och kanske spara lite väl valda svordommar..
Ska man köpa begagnat så bör man även där fråga om  man kan få se om den passar i bilen..

Senast redigerat av Tiger1978 (3 mars 2011)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
RD_87 Skrotsamlare
3 mars 2011 · 4 031 Inlägg

Köp bilbarnstol med basenhet! Annars måste du ha så jävla långa bälten, jag fick byta bil tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
killercow
3 mars 2011 ·

RD_87 skrev:
Köp bilbarnstol med basenhet! Annars måste du ha så jävla långa bälten, jag fick byta bil tongue

finns stolar för bilar med korta bälten

RD_87 Skrotsamlare
3 mars 2011 · 4 031 Inlägg

killercow skrev:

RD_87 skrev:
Köp bilbarnstol med basenhet! Annars måste du ha så jävla långa bälten, jag fick byta bil tongue

finns stolar för bilar med korta bälten

Det var väl just det jag sa? Jag hann tyvärr köpa min och hamstra den några månader så att man inte fick byta när jag upptäckte att bältet i Jeep knappast räcker till en medelfet amerikan! Vintervolvon har bälten som man kan linda 3 varv runt stolen.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
RonnieH Ford är min grej!
10 mars 2011 · 582 Inlägg

Jag vet att det låter som ett puckat svar, men jag hade en 3d Focus med RS paket o så där ungdomligt tuff bil för snart nio år sedan, sen efter ett år med trixande med barnvagn o fälla stolar för i o urstigning, så böt jag in den mot en kombi som fixades iordning lite småtufft istället.http://www.garaget.org/?car=75245
Det var sååå jäkla skönt att bara lasta in ungar o vagn hur lätt som helst, det var det bästa jag gjort o skaffa större "blöjexpress"

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
RD_87 Skrotsamlare
11 mars 2011 · 4 031 Inlägg

Jag har nu kroknat på att få i och ur barnstol & vagn ur tantens Volvo 245. Har bestämt mig för att köpa en van så jag slipper kröka rygg & svära!
Som en liten frågeställning, har man någonsin haft en "för rymlig" bil?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Bjork OEM <3
12 mars 2011 · 6 957 Inlägg

Finns väl bara en stol som gäller eller? wink Den ska jag ha till min unge i framtiden iaf tongue

http://www.littlekidscorner.se/sv/produ … ART-SILVER

Och när barnet är nyfött:

http://www.littlekidscorner.se/sv/produ … T-AQUAVHIT

big_smile

OEM <3
335D
29 april 2011 · 5 Inlägg

Bjork skrev:
Finns väl bara en stol som gäller eller? wink Den ska jag ha till min unge i framtiden iaf tongue

http://www.littlekidscorner.se/sv/produ … ART-SILVER

Och när barnet är nyfött:

http://www.littlekidscorner.se/sv/produ … T-AQUAVHIT

big_smile

Kör den sissta stolen till våran nyfödda, funkar perfekt. Dock så är jag trött på bagaget i RS4an, då det är för liten öppning för att få in vagnen när den är i "en" del, måste ta isär den till 3 delar... sen är bagaget fullt...
Sitter o letar lite S3 nu, bara för att kunna lasta på höjden.. Kan bli focus RS också...

Porsche Cayman S "Sport Edition" (2008)
Audi A4 2.0 TDI Quattro "White Edition" (2008)
Baku Snickarjävel
29 april 2011 · 554 Inlägg

Köpt vagn nu smile emmaljunga citycross. Sitter som handen i handsken i a3:an utan att behöva plocka den i delar smile helt perfekt mao.

335D
29 april 2011 · 5 Inlägg

Baku skrev:
Köpt vagn nu smile emmaljunga citycross. Sitter som handen i handsken i a3:an utan att behöva plocka den i delar smile helt perfekt mao.

Ofaan, sitter o svär över att det inte är någon som testat med våran vagn (teutonia cosmo) i en A3... vet inte vad jag ska ha för bil! Blir Galen på sånt! ( ilands problem) wink

Porsche Cayman S "Sport Edition" (2008)
Audi A4 2.0 TDI Quattro "White Edition" (2008)
Baku Snickarjävel
30 april 2011 · 554 Inlägg

RS4B7 skrev:

Baku skrev:
Köpt vagn nu smile emmaljunga citycross. Sitter som handen i handsken i a3:an utan att behöva plocka den i delar smile helt perfekt mao.

Ofaan, sitter o svär över att det inte är någon som testat med våran vagn (teutonia cosmo) i en A3... vet inte vad jag ska ha för bil! Blir Galen på sånt! ( ilands problem) wink

åk iväg till en bilhandlare och testa ? wink

335D
30 april 2011 · 5 Inlägg

Baku skrev:

RS4B7 skrev:

Baku skrev:
Köpt vagn nu smile emmaljunga citycross. Sitter som handen i handsken i a3:an utan att behöva plocka den i delar smile helt perfekt mao.

Ofaan, sitter o svär över att det inte är någon som testat med våran vagn (teutonia cosmo) i en A3... vet inte vad jag ska ha för bil! Blir Galen på sånt! ( ilands problem) wink

åk iväg till en bilhandlare och testa ? wink

Jag vet, det vore enklast, men då måste jag leta upp bilhandlare som har alla bilar jag skulle kunna tänka mig först... för mycket jobb wink

Audi A4 2.0 TDI Quattro "White Edition" (2008)
Porsche Cayman S "Sport Edition" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang