1800:- böter, fortkörning på CYKEL

Nehe
13 oktober 2010 · 687 Inlägg

JonR skrev:
En kompis till mig var den första i sverige att åka dit för fyllestyrning på åkgräsklippare(enligt honom själv iaf) sug på den! smile

Mvh/Jon

Hur snabbt gick den?.. Skulle tro att den jämnställs med en permobil vilken man också kan trilla dit för rattfylleri om man framför i fyllan. Förutsatt att den går över en viss hastighet, 17km/h om jag inte minns fel men jag låter det vara osagt.

JonR
13 oktober 2010 · 3 259 Inlägg

Inte en aning faktiskt! Detta var på 90 talet nångång, med en vanlig gräsklippartraktor, han är förlamad från midjan och neråt så därav åkgräsklipparen! smile Saken vart ju inte bättre när han försökte smita heller, så polisen fick springa ifatt honom och det vart dom ju jäkligt arga över! smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
JohanW
13 oktober 2010 · 212 Inlägg

Ser egentligen inget konstigt med det, visst lite skitnödigt men en cykel är ett fordon vilket dom flesta cyklister i Sthlms innerstad verkar ha missat eftersom rödljus och vanliga trafikregler inte gäller dom.
Måste säga att jag har lite skadeglädje när snuten t.ex. står vid Götgatan och plockar cyklister för rödljuskörningar smile

Mini JCW (2016)
___
13 oktober 2010 · 588 Inlägg

JonR skrev:
En kompis till mig var den första i sverige att åka dit för fyllestyrning på åkgräsklippare(enligt honom själv iaf) sug på den! smile

Mvh/Jon

hälsa honom han är min idol wink

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
13 oktober 2010 · 3 929 Inlägg

JonR skrev:
En kompis till mig var den första i sverige att åka dit för fyllestyrning på åkgräsklippare(enligt honom själv iaf) sug på den! smile

Mvh/Jon

Första vet jag inte men det var några i min polares by som hade druckit som fan och istället för att ta bilen tog dom åkgräsklippare.
Dom blev av med körkorten!

Förstår seriöst egentligen inte varför, dom gjorde ju folk en tjänst och sket i att ta bilarna!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
14 oktober 2010 · 1 874 Inlägg

JonR skrev:
En kompis till mig var den första i sverige att åka dit för fyllestyrning på åkgräsklippare(enligt honom själv iaf) sug på den! smile

Mvh/Jon

Haha! +1.

Erick
14 oktober 2010 · 4 767 Inlägg

JonR skrev:
En kompis till mig var den första i sverige att åka dit för fyllestyrning på åkgräsklippare(enligt honom själv iaf) sug på den! smile

Mvh/Jon

Hände chefens polare också förra sommaren.. smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
tsdi Egenföretagare
15 oktober 2010 · 2 496 Inlägg

Aga_Diff skrev:
WTF?! Trafkpoliser är ju sällan till nån hjälp, dom ska faan alltid böta å grejja... vafaan, se till att trafiken flyter på som det ska ist! Bötfäll 80 åriga kärringar å gubbar med keps som alltid åker 20km/h för sakta överallt!!!

Vi verkar dela samma åsikt även om din verkar vara från dackefejden smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
andino TMR|Team Moisty Racing
15 oktober 2010 · 454 Inlägg

Men vilka nötter, det är fan en prestation att komma upp i 48km/h på cykel, han borde belönas!

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN
Volkswagen Caddy "Ior" (2011)
Toyota Supra MKIV "Moistness" (1997)
Saleenkungen
22 oktober 2010 · 186 Inlägg

låter ju helt idiotiskt. Jaha så om en maraton löpare springer förbi en skylt där det står 10 eller 20.  finns ju vissa såna skyltar på vissa ställen. ska man få böter för det med då eller ??

Nehe
22 oktober 2010 · 687 Inlägg

Saleenkungen skrev:
låter ju helt idiotiskt. Jaha så om en maraton löpare springer förbi en skylt där det står 10 eller 20.  finns ju vissa såna skyltar på vissa ställen. ska man få böter för det med då eller ??

Han räknas inte som ett fordon och behöver då inte anpassa sig till gällande trafikregler.

KHRacing
23 oktober 2010 ·

Nehe skrev:

Saleenkungen skrev:
låter ju helt idiotiskt. Jaha så om en maraton löpare springer förbi en skylt där det står 10 eller 20.  finns ju vissa såna skyltar på vissa ställen. ska man få böter för det med då eller ??

Han räknas inte som ett fordon och behöver då inte anpassa sig till gällande trafikregler.

Gående klassas ju som oskyddade trafikanter så de borde rimligen okså följa trafikreglerna.
Men jag ser vad du menade :-9

trevlig helg på dig

Nehe
23 oktober 2010 · 687 Inlägg

KHRacing skrev:
Gående klassas ju som oskyddade trafikanter så de borde rimligen okså följa trafikreglerna.
Men jag ser vad du menade :-9

trevlig helg på dig

Man kan tycka mycket men jag säger endast det som är skrivet i lag.

Mig veterligen finns det ingen hänvisning att en gående är att likställa med ett fordon och på så sätt måste rätta sig efter trafikregler, dvs man får inte gå mot enkelriktat osv osv.

Det är ju fordon som måste anpassa sig efter trafikregler, trafikant är alla som går utanför dörren oavsett hur det tar sig fram.

Tack, trevlig helg på dig med.

Senast redigerat av Nehe (23 oktober 2010)

Plymouth_Plaza
9 maj 2011 · 162 Inlägg

Ja jävlar, här fick man en tankeställare. Man borde nog börja bromsa i nedförsbackarna där det är 30. Vore direkt pinsamt att åka dit för fortkörning på cykel.

RD_87 Skrotsamlare
10 maj 2011 · 4 031 Inlägg

Detta var tamejfan det dummaste jag hört, du är ju inte skyldig att ha hastighetsmätare på cykel så du kan ju omöjligen veta hur fort det går. Om sådana idiotiska lagar tillämpas så får dom fan lagstadga cykeldatorn. Men det finns ju vissa snutar som är födda maktmissbrukare, det yrket drar till sig idioter som skit drar till sig flugor.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
770_EVOLVE GREASEMONKEY
13 maj 2011 · 822 Inlägg

Poliserna gjorde bara sitt jobb, och det är ju lagen som brister i detta fallet.

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang