1800:- böter, fortkörning på CYKEL

Playmo AD
5 juli 2006 · 41 Inlägg

Sverige 2006.
Hörde just om en polare som torskade 1800:- böter igår. Han cyklade förbi konsum i 48km/h där det var 30mk/h. De två ståtliga polisaspiranterna som stod med lasern måste känt känt sig otroligt mäktiga.

förra sommaren fick jag sitta på en pundare (som stulit) i två timmar innan polisen kom dit.
prioritera mera..

Senast redigerat av Playmo (5 juli 2006)

ironhead volvoraggare
5 juli 2006 · 4 776 Inlägg

jag hade slagit snutarna på käften bötfälla nån för att man cyklar i 48 18 knyck för fort på cykel hahaha man ska vara glad om man cyklar i 48

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Aga_Diff Bärs!
5 juli 2006 · 3 456 Inlägg

WTF?! Trafkpoliser är ju sällan till nån hjälp, dom ska faan alltid böta å grejja... vafaan, se till att trafiken flyter på som det ska ist! Bötfäll 80 åriga kärringar å gubbar med keps som alltid åker 20km/h för sakta överallt!!!

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
5 juli 2006 · 1 660 Inlägg

Hade han färddator?
Finns ingen lag som säger att man måste ha hastighetsmätare på en cykel..

ironhead volvoraggare
5 juli 2006 · 4 776 Inlägg

ni som läst körkortsboken finns det nånstans som säger att man inte får köra för fort med cykel jag har fan inte läst om det hehe

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
5 juli 2006 · 1 660 Inlägg

ironhead skrev:
ni som läst körkortsboken finns det nånstans som säger att man inte får köra för fort med cykel jag har fan inte läst om det hehe

Har inte sett något om det, men å andra sidan så är det antagligen så ovanligt så att det inte är uppmärksammat..
Men men.. Han ska be att få se var i lagtexten att hastighetsbestämmelser gäller även för "icke motordrivna fordon"

Playmo AD
5 juli 2006 · 41 Inlägg

hade han cyklat lite fortare "skulle han blivit av med körkortet" skrockade aspiranterna. Jag har även en bekant som, för några år sedan åkte på vårdslöshet i trafik på skateboard. JA, det är sant. dock ganska ovanligt vad jag förstår..

Hee-Maan
5 juli 2006 · 3 113 Inlägg

fånigt av farbror blå :S det var det sämsta jag har hört på länge

Semper Fi
ironhead volvoraggare
5 juli 2006 · 4 776 Inlägg

dom hade väll inget att göra den dagen jag har nog cyklat i 40 på gångvägar när jag haft bråttom fast man blir bra slut asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Zappis Proud Saab 99 Owner
5 juli 2006 · 39 Inlägg

48 km/h är inte så pjåkigt på cykel tongue

Var de nedförsbacke, pissnödig och hemlängtan som gjorde de eller? smile

Har du inte kört Saab så har du inte lärt dig köra bil ;)
Playmo AD
5 juli 2006 · 41 Inlägg

nedförsbacke..

Spelis
5 juli 2006 · 1 926 Inlägg

jag rejsade med en polar på cykeln när vi var mindre..hade då en färddator som visade 55 km/h..fast det var mitt inne istan och ganska brant nedförsbacke big_smile

tizon Kinna
5 juli 2006 · 146 Inlägg

det va riktigt tråkigt o få böter för sånt:P men det stämmer, jag frågade en snut en gång och då sa han det att cyklar du över tex. 30  och dom kan se de me lasern så får man böter. Men han sa även att det kan vara lite svårt på 90 vägtongue heheh

Volvo 244 "16v turbo" (1981)
sprox
5 juli 2006 · 425 Inlägg

Låter konstigt att få böter för fortkörning med cykel ?...Jag har en väldigt väldigt brant backe vid mig och då ligger man i ca 75-80 km/h ... bilarna ligger i ca 60km/... hehe

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?
Volvo 940 Turbo "Nian" (1995)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
5 juli 2006 · 1 660 Inlägg

Fullständigt idiotiskt!

Psychotic Brum säger bilen.
5 juli 2006 · 394 Inlägg

Playmo skrev:
Sverige 2006.
Hörde just om en polare som torskade 1800:- böter igår. Han cyklade förbi konsum i 48km/h där det var 30mk/h. De två ståtliga polisaspiranterna som stod med lasern måste känt känt sig otroligt mäktiga.

förra sommaren fick jag sitta på en pundare (som stulit) i två timmar innan polisen kom dit.
prioritera mera..

hur kan dom kräva att man ska ligga under en viss hastighet när man inte kan se hur fort det går själv?

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
StiFf Wankel
5 juli 2006 · 1 080 Inlägg

Psychotic skrev:

Playmo skrev:
Sverige 2006.
Hörde just om en polare som torskade 1800:- böter igår. Han cyklade förbi konsum i 48km/h där det var 30mk/h. De två ståtliga polisaspiranterna som stod med lasern måste känt känt sig otroligt mäktiga.

förra sommaren fick jag sitta på en pundare (som stulit) i två timmar innan polisen kom dit.
prioritera mera..

hur kan dom kräva att man ska ligga under en viss hastighet när man inte kan se hur fort det går själv?

precis...inte konstigt att folk hatar snutjävlarna när dom bara gör precis allt dom kan för att jävlas med folk.....

MDS Västerås
Phaetoon
5 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Playmo skrev:
Sverige 2006.
Hörde just om en polare som torskade 1800:- böter igår. Han cyklade förbi konsum i 48km/h där det var 30mk/h. De två ståtliga polisaspiranterna som stod med lasern måste känt känt sig otroligt mäktiga.

förra sommaren fick jag sitta på en pundare (som stulit) i två timmar innan polisen kom dit.
prioritera mera..

En bekant till mig i Lkpg råkade ut för samma sak. Men han cyklade lite fortare. Hade han haft ett körkort så hade han blivit av med det. (Killen var elitcykllist och körde cykelbud i Linköping)

Det är lätt hänt att man kör för fort med cykel. Har klarat mig från poliskontroller, men det har ju hänt att jag kört 30km/h för fort. Men är 30km/h laglig maxgräns för cykel?
Det är ju vad jag snittar när jag cyklar "normalt".

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Volvo_Mannen Volvoskadad
5 juli 2006 · 6 017 Inlägg

Phaetoon skrev:

Playmo skrev:
Sverige 2006.
Hörde just om en polare som torskade 1800:- böter igår. Han cyklade förbi konsum i 48km/h där det var 30mk/h. De två ståtliga polisaspiranterna som stod med lasern måste känt känt sig otroligt mäktiga.

förra sommaren fick jag sitta på en pundare (som stulit) i två timmar innan polisen kom dit.
prioritera mera..

En bekant till mig i Lkpg råkade ut för samma sak. Men han cyklade lite fortare. Hade han haft ett körkort så hade han blivit av med det. (Killen var elitcykllist och körde cykelbud i Linköping)

Det är lätt hänt att man kör för fort med cykel. Har klarat mig från poliskontroller, men det har ju hänt att jag kört 30km/h för fort. Men är 30km/h laglig maxgräns för cykel?
Det är ju vad jag snittar när jag cyklar "normalt".

på cykelbanor är det max 30 km/h. sen gäller hastighets begränsingarna på gatan för cyklar också

Jonas
dekoj inkompetent
5 juli 2006 · 95 Inlägg

en trafikpolis är den värsta människan som vandrar i vårt avlånga land. deras uppgift är inte att upprättahålla ett lagligt och funderande samhälle, deras uppgift är att bötfälla laglydiga människor som bara blir förbannade på hela polisorganet och tappar förtroendet.
jag hatar trafikpoliser!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang