Trim till mini

minimalizt
16 maj 2011 · 4 Inlägg

hej!
jag har sökt runt en hel del om just att trimma mini som rubriken säger.
jag har en mini one minimalist 2010 75hp som jag skulle vilja få lite mer krut i.
då undrar jag om någon här vet om det finns något billigt och enkelt sett att få fler hp, då min budget inte tillåter tex trim för flera 1000 kr.
tack på förhand!

sleepyoh
16 maj 2011 · 1 319 Inlägg

Billigt och enkelt går inte ihop, speciellt inte på din bil. Satsa flertalet tusen kronor eller ge upp. typ. Köp en snabbare bil skulle jag säga.

_----------'
mrscones Svetsare
17 maj 2011 · 56 Inlägg

Ska du öka på körglädjen kan du skaffa:

-Öppet luftfilter  (häftigare insugsljud)
-Sportavgas-system (Häftigare motorljud (en viss effektökning, men destå större ketchupeffekt)

ska du de dig på några omfattande motorbyggen, får du räkna med att punga ut ett antal tusen riksdaler. (Allt går att trimma).

Hoppas jag kunde ge dig svar på frågan?

PM'a för svetsjobb!
minimalizt
18 maj 2011 · 4 Inlägg

tack så mkt för svaren, ska kolla lite på öppet luftfilter, vet du någon bra sida eller butik som har öppna luftfilter?

sleepyoh
18 maj 2011 · 1 319 Inlägg

minimalizt skrev:
tack så mkt för svaren, ska kolla lite på öppet luftfilter, vet du någon bra sida eller butik som har öppna luftfilter?

Kan inte ge dig tips på öppet luftfilter eller sidor, men kan råda dig till att köpa ett Insantsfilter till din befintliga box du redan har. Med öppet luftfilter kan det även komma massa irriterande problem. Tror att du får bäst resultat med ett sådant, Det öppet luftfilter gör är lite mer insugsljud, och kanske lite roligare att köra just för den sakens skull. Men sök runt lite på insantsfilter, tror det är vägen du ska gå! Väldigt rekommenderat av många på detta forum smile

_----------'
unsuspected
18 maj 2011 · 203 Inlägg

Varför köpte du den slöaste modellen då? Köp en äldre Cooper S Works. Problemet löst.

Lowenhart fälg fantast
18 maj 2011 · 1 086 Inlägg

billigt och bra funkar tyvärr inte, vill du komma undan billigt,
ta ut baksätet, ta ut reserrhjulet och allt som du inte behöver, sparar du ca 50 kg såå  blir den rappare,
och detta helt gratis,

din bil har ganska låg komp original, förmodar att bilar inte är ditt område men 0.4 i bar utan att röra motorn invändigt är nog lugnt,

lycka till med trimmandet

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
mrscones Svetsare
18 maj 2011 · 56 Inlägg

minimalizt skrev:
tack så mkt för svaren, ska kolla lite på öppet luftfilter, vet du någon bra sida eller butik som har öppna luftfilter?

Kul att man kan hjälpa till smile Det finns en uppsjö av återförsäljare av luftfilter. Stylingbutiken har en hel del, de har VÄLDIGT snabb leveranstid också.. iaf när jag skickade efter grejjor därifrån senast smile

Annars är biltemas "värstingfilter" helt ok... köp inte deras billigaste, det filtrerar inget alls :S

PM'a för svetsjobb!
minimalizt
18 maj 2011 · 4 Inlägg

tack för alla svar! nått jag kommer ihåg från moppe var att när man bytte luftfilter så skulle man byta munstycke i förgasaren oxå, för att inte motorn skulle få för mycket luft ovch för lite syre, är det så med bil oxå eller är det bara o byta sen är de klart?

RD_87 Skrotsamlare
18 maj 2011 · 4 031 Inlägg

minimalizt skrev:
tack för alla svar! nått jag kommer ihåg från moppe var att när man bytte luftfilter så skulle man byta munstycke i förgasaren oxå, för att inte motorn skulle få för mycket luft ovch för lite syre, är det så med bil oxå eller är det bara o byta sen är de klart?

Det gäller möjligen gamla förgasarbilar. Den kompenserar själv om allt står rätt till.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
minimalizt
18 maj 2011 · 4 Inlägg

okey tack så mkt! då ska det nog inte vara några problem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang