Vilken kamaxel är bäst A eller M?

Exell
27 maj 2011 · 99 Inlägg

Tjena.

Jag har en B230F som det sitter en M-kamaxel i om jag förstår allt rätt.

Jag har en A-kam ligger är den bättre eller ska jag behålla M-kamen som sitter i?

Sakiq
27 maj 2011 · 270 Inlägg

Skulle valt a-kam alla dagar. M-kammen får man nog nästan betala för att bli av me.

Volvo 740 "Sheriffen" (1988)
G-sson
27 maj 2011 · 612 Inlägg

A är inget underverk, men ska vara trevligare än M i alla fall.

Sakiq
27 maj 2011 · 270 Inlägg

Hade A kam i min 740 GL, ioförsig med en 531 topp, men vart lite mer bottenvrid iallafall. M-kammen är ju stendöd hela tiden.

Men de bäste vore nog om du fixa en vx3 kam, har de i min nuvarande 740, riktigt trevlig kam!

Volvo 740 "Sheriffen" (1988)
Farrier
27 maj 2011 · 17 Inlägg
Exell
27 maj 2011 · 99 Inlägg

Okej.
Ja jag hade inte tänkt lägga ut några pengar på den just nu. Men sätter dit A så länge i alla fall. Har 740 turbo spridare med som ska på. Det får duga så länge. Har ju automatbakaxeln på också så det ska nog funka bra så länge.

Boostrider Försöker iaf
27 maj 2011 · 1 998 Inlägg

Ska du dit med turbospridare så får du tänka på spridarmotståndet så du inte bränner styrboxen...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Exell
27 maj 2011 · 99 Inlägg

Jaha det är sånt skit med tongue Vad ska jag göra åt det då?

Boostrider Försöker iaf
27 maj 2011 · 1 998 Inlägg

Skit i de. Bara drygt på en sugis. Spridarna du har räcker ett tag till. Höj bränsletryck om du nu skulle behöva mer bränsle...


Så att trimma en sugis utan att lägga ut några pengar är näst intill omöjligt

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Exell
27 maj 2011 · 99 Inlägg

Aha okej, Aja sätter bara dit a-kammen så länge då.

Boostrider Försöker iaf
27 maj 2011 · 1 998 Inlägg

Gör så. Karaktären kommer bli bättre men nå mer hästkrafter får du nog inte;)

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 maj 2011 · 13 748 Inlägg

M-kammen duger inte till mycket..möjligen klubba ner någon med?!

T-kammen ska tydligen fungera mycket bra på sugisar skulle dock välja vx3 eller K-kam
om man vill ha lite mer go i bilen

att höja soppatrycket eller ha större spridare är meningslöst då går den bara illa
har man lite koll på lambda värdet så ser man tydligt när det är dax att ösa på mer soppa

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang