info om polisbilar

Gudzilla Dåre
30 maj 2010 · 182 Inlägg

Diabel skrev:

Nementor skrev:
Vad Jag har hört är att dom har ca 200 häst. har dock inte en aning om hur fort dom går. Med poliserna får dock inte köra snabbare än 200Km/h

Det är en myt tyvärr.
Det beror på vem de jagar , för vad , när var och hur .
Kan säga att jag har haft polisbilar efter mig i 200 kmh+ för vanlig fortkörning.
Poliser får köra hur de egentligen vill men det kommer med ansvar också vilket gör att många av dem väljer att avbryta efterföljanet när hastigheter blir höga och risk att skada en oskyldig person stor.
Sen finns det säkert poliser som tycker det är skitskojj med jakt.

Sen att deras bilar inte toppar mkt mer än 230 kmh är en annan femma.

Polisbilar har oftast orginal effekt i motorn. Vissa har lite hårdare fjädring med det är pga att deras bilar väger bly med all utrustning i.

Vi får väl hoppas att de inte börjar använda porsche bilar igen ...


mvh

kan säga att detta e vad jag hört också, sen e det klart om dom passerar en viss hastighet så kanske dom säger det e radion eller något men dom får göra vad dom vill vid "utryckning" då det e väldigt få som får bestämma mer än dom.

Off topic tongue
Dock får en brand förman säga till dom att gå och hänga sig själv och dra åt helvetet när brandkåren också e inkallad då det bara e en brandman med högre befogenheter som ändrar på det.

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
Epitaph
30 maj 2010 · 835 Inlägg

Nja. Räddningsledaren bestämmer över en större insats. Men polisen har fortfarande sina befogenheter. Men RL bestämmer över just den insatsen.

SoL Eigenbrötler
30 maj 2010 · 1 237 Inlägg

hahaha, denna tråden är underbar, man kan ju skratta i omgångar "har jag hört!!!" tongue

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
SgtCrilly Hemmainstruktör
30 maj 2010 · 641 Inlägg

9-5 Bensin 2,3 Turbo Motor= B235E
184 HK

Inte vad jag sett. Saab polisbilarna jag kört (både blåvit och civil) har oftast Aero-motorn, automat och hårdaste fjädringen med nivåreglering. Sett ett par civil bilar utrustade med 2.0t+manuell också. Men inga trimmade motorer eller nått annat förutom deras egna utrustning i bilen som skiljer från en standard Aero-motor, dock med billigaste Linear inredningen.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd
Mini Cooper S (R53) "MC42" (2006)
polisjerran
8 juni 2011 · 66 Inlägg

jag har första modellen av v70, den gick som målad bil i västerås..
I alla fall.. maxhastigheten på denna bil är 200 km/h vid 4500 rpm..
Är den elektroniskt spärrad vid denna hastighet?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang