4871
Sök

Saab 9-3 aero 01

44 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
hejsan!!

det är såhär att när jag kör bilen och ska växla så när jag släpper gasen och trycker in  kopplingen så gasar den lite mer en stund för att sedan gå ner! vad kan det bero på att den gör så? den är inte trimmad ifall det är till någon hjälp?

Mvh Carl-Johan

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 juni 2011
2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

135 Inlägg
8 juni 2011
det är är så antagligen efterbränning. är det onormalt mycke så kan det vara spjällhuset, men troligtvis det första

Saab 9-5 2.0t -04

44 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
okeej hur tar man reda på det lättast?

135 Inlägg
8 juni 2011
provkör en lika dan,. eller be någon på en verkstad ta en titt.

Saab 9-5 2.0t -04

Rumpmas
3 860 Inlägg
9 juni 2011
Det är troligen det miljötjafs Saabs T7-motorer har för att förbränna all restbränsle när du kopplar ur, vilket får varvtalet att stiga ett par hundra rpm någon sekund. Irriterande innan man vant sig. Det går att koppla ur på din lokala Saabverkstad, men de ska säkert ha 700 spänn för 2 minuters besvär. Går varvet upp mer än 2-300 rpm skulle jag se över vakuumslangarna till att börja med.

44 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Okej då ska jag kika över vakumslangarna men tror inte det stiger över 2-300 rpm!

Rumpmas
3 860 Inlägg
9 juni 2011
carljohan skrev:
Okej då ska jag kika över vakumslangarna men tror inte det stiger över 2-300 rpm!

För att citera mig själv i den andra gashäng på saab 9-3 Aero-tråden på Gorg just nu:

Då är allt troligen som det ska vara på dessa motorer. Det går att programmer abort funktionen med en TechII.

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 juni 2011
trots uppmaning har rubriken inte ändrats och jag låser med hänvisning till rubriksreglerna.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök