Byte av förgasare i b230A

skrotnizze
8 juni 2011 · 15 Inlägg

har tänkt att trimma min b230a lite lätt, och tänkte sätta i enkel weber 36:a är det någon som
vet hur jag ska bäraa mig åt för har inte fått tag på förgasare än för vet inte vad jag ska leta efter tongue
har tittat på stående weber 36:a men hur ska man få dit den med tanke på att motorn är snelutad? yikes
är även på jakt efter k-kam smile

G-sson
8 juni 2011 · 612 Inlägg

Insuget på B230K (eller var det B200K?) ska ha en stående dubbelportsförgasare, Weber DCD ska tydligen passa efter lite justering med slipmaskinen.

skrotnizze
8 juni 2011 · 15 Inlägg

hmm okej, jo det var denna DCD som jag tittat på tongue
gäller det bara att ha turen att hitta ett såådant också hmm till ett hyffsat pris.

skrotnizze
12 juni 2011 · 15 Inlägg

Är det någon som vet om det går att köra med i stort sett original topp och sedan sätta i k-kamaxel och weber 36/36dcd ? eller måste jag plana toppen nån millimeter för att få det bäst? smile

Danne_1977
12 juni 2011 · 3 292 Inlägg

Klart du kan köra med toppen som den är.. men jag skulle nog välja en bättre topp för trimning.. en turbotopp tex.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
skrotnizze
12 juni 2011 · 15 Inlägg

aa okej men vart kan man plana sin topp till rimligt pris? eller köpa en färdig då..

Danne_1977
12 juni 2011 · 3 292 Inlägg

skrotnizze skrev:
aa okej men vart kan man plana sin topp till rimligt pris? eller köpa en färdig då..

Nästan alla mekaniska verkstäder kan plana din topp... oftast för en struntsumma,

En 531 eller 405 borde finnas på tex Blocket.se.. bara att kolla o se..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Bensinskallen P o r s c h e
13 juni 2011 · 1 700 Inlägg

skrotnizze skrev:
hmm okej, jo det var denna DCD som jag tittat på tongue
gäller det bara att ha turen att hitta ett såådant också hmm till ett hyffsat pris.

Har ett k-insug ligger och skräpar ifall du är intresserad wink

Funkar fint på originaltopp, men de blir ju inte riktigt lika roligt. Nu vet jag inte vad det sitter för kam i b230A, i b23A är det ju A-kam och det snurrar ju på ganska bra jämfört med m och t-kam. Vill du få lite extra rolig motor i kombination med k-kammen ska du nästan försöka dig på att lätta svänghjulet lite så motorn blir rappare, de gör ganska mycket skillnad wink

En planing gör en vanlig mek-verkstad som sagt relativt billigt.

Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
skrotnizze
13 juni 2011 · 15 Inlägg

aa okej, jag ska kolla med verkstäder och se smile

va mycket ska du ha för det insuget då?

är det original som ägaen innan sa att det var så äre A-kam ja smile
jaha okej, ska försöka lägga vantarna på ett sånt också då wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang