Angående chippning Autotech

spokenratt
18 juni 2011 · 3 860 Inlägg

vist finns det exempel på där firmor lagt in fel mjukvara och så ja.. Men i detta fallet gissar jag också på att det är något på bilen som felar. Åk till dom och gör en ordentlig felsökning i samband med nästa bänkning..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Danne_1977
18 juni 2011 · 3 292 Inlägg

Busgrabb skrev:

Danne_1977 skrev:

Busgrabb skrev:

Man märker ju på din kunskapsnivå att du inte är så insatt i hur det fungerar.
Bilen behöver minst 10 mil på sig att adaptera sig när man laddat styrboxen med helt ny mjukvara för att prestera som mest vilket inte alls är konstigt på ett modernt sprut.
Bromsade ni bilen innan chippnigen eller bara efter ?
Det är ju inte deras fel att din bil inte levererar som den ska, dom laddar den med en mjukvara som är utprovad på hundratals bilar med bra resultat.
Dom har tryckt på ett par knappar och laddat bilen, hur skulle dom kunna göra fel där ? Det är med andra ord inget dåligt jobb.

Du har ju som det nämnts här i tråden troligen ett fel på din bil.
Hur vet du att turbon är 100% och med tankte på det sega laddtrycket så skulle man kunna tänka sig en trött fjäder i tryckklockan.

Kan ju bara tillägga att det finns massor av bevisligen uppenbara misstag som olika firmor har gjort i samband med lägga in ny mjukvara osv osv,  så att säga att det inte kan gå fel.. det tycker jag är helt gälet om jag ska vara helt ärlig.

Mnja...dom har färdiga mjukvaror som man stämmer av med bilens orginal mjukvara innan den laddas i bilen.
Där kan det inte bli så mycket fel tycker jag.

Vilken tur att vi tycker olika då.. hur skulle världen se ut om alla tycker lika.. ?  tongue

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
18 juni 2011 · 3 292 Inlägg

spokenratt skrev:
vist finns det exempel på där firmor lagt in fel mjukvara och så ja.. Men i detta fallet gissar jag också på att det är något på bilen som felar. Åk till dom och gör en ordentlig felsökning i samband med nästa bänkning..

Precis som jag skrev till honom tidigare.. att innan han börjar med nåt annat så måste han tillbaka till firman som laddat bilen åt honom.. för att se vad dom säger och vad man kan göra..   sen får man ta beslut efter det utifrån hur situationen ser ut då vill säga.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
torpis Forummoderator
18 juni 2011 · 10 572 Inlägg

och framför allt göra det innan man börjar flamea någon.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Niklas_J
18 juni 2011 · 152 Inlägg

Om jag tolkar din text rätt

Så de erbjuder dig att komma tillbaka när du tankat rätt bränsle för att kolla så allt lirar och bänka om bilen utan kostnad?

Varför skulle de säga att bilen behöver 10mil på sig att anpassa sig om det inte var fallet?

De säger att bilen laddar dåligt och du tycker den har dålig spolup?

Har du provtryckt ditt system efter läckor?

Har du kollat turbon?

STROIN
18 juni 2011 · 49 Inlägg

Niklas_J skrev:
Om jag tolkar din text rätt

Så de erbjuder dig att komma tillbaka när du tankat rätt bränsle för att kolla så allt lirar och bänka om bilen utan kostnad?

Varför skulle de säga att bilen behöver 10mil på sig att anpassa sig om det inte var fallet?

De säger att bilen laddar dåligt och du tycker den har dålig spolup?

Har du provtryckt ditt system efter läckor?

Har du kollat turbon?

Yes ska ner på måndag.

Jag tänkte varför behöver ett färdigt program köra in sig ?. låter konstigt.

Har inte prov tryckt, men kollat igenom alla slangar och dom ser som nya ut tycker jag.
Den ladda ju bra innan jag chippa den.

Turbon kolla jag när jag montera 3 tummet.Inget fel som ny.wink

Grejen är att jag blev rätt orolig när en kille fumla som fan när han körde in bilen i hallen och upp på bänken.Han har jobbat där 3 månader sa han.
Han körde av o på bänken 2-3 gånger sedan fick han backa bak igen för han körde på spännbanden då han ställde det under däcket.

Bilen drar mycket mer än vanligt, när man kör normalt tycker jag.

Jag får bara hålla tummarna.




Jag får snacka med han på måndag o göra en felsökning.

STROIN
18 juni 2011 · 49 Inlägg

torpis skrev:
och framför allt göra det innan man börjar flamea någon.

Riktigt tråkigt att du tycker jag hänger ut dom faktiskt.

Jag har skrivit allt i det minsta detalj varken för eller nackdelar för min del.

Jag har även ändrat topic som du bad mig om för det var paj kastning av mig men det ändra jag direkt du skrev i tråden.

Då jag skrev topic  var jag förbannad för att jag inte fick det som jag förväntat mig.
För när jag snacka runt bland andra kompisar i Trollhättan. "som är en bilstad"
Att jag var missnöjd.
Fick jag svaret att du borde fått mer." Autotech har tappat en av deras bästa bilmekaniker / mappare osv."
Dom försöker bara lura skiten ur en för man ska pröjsa mer" Precis sådana svar fick jag.
På det sättet fick jag en dålig uppfattning om autotech.

Vi får se hur det blir på måndag ska jag snacka med dom.

Jag hoppas att det kommer lösa sig, smile
Annars får jag nog köpa mig en ferrari wink

Vill även till lägga att jag kommer skriva hur vi löste det.
Och hur mycket det gjorde med 99v power.

Mvh Tompa håller tummarna wink

Mack Forum- och sitemoderator
18 juni 2011 · 26 164 Inlägg

STROIN skrev:

torpis skrev:
och framför allt göra det innan man börjar flamea någon.

Riktigt tråkigt att du tycker jag hänger ut dom faktiskt.

Jag har skrivit allt i det minsta detalj varken för eller nackdelar för min del.

Jag har även ändrat topic som du bad mig om för det var paj kastning av mig men det ändra jag direkt du skrev i tråden.

Då jag skrev topic  var jag förbannad för att jag inte fick det som jag förväntat mig.
För när jag snacka runt bland andra kompisar i Trollhättan. "som är en bilstad"
Att jag var missnöjd.
Fick jag svaret att du borde fått mer." Autotech har tappat en av deras bästa bilmekaniker / mappare osv."
Dom försöker bara lura skiten ur en för man ska pröjsa mer" Precis sådana svar fick jag.
På det sättet fick jag en dålig uppfattning om autotech.

Vi får se hur det blir på måndag ska jag snacka med dom.

Jag hoppas att det kommer lösa sig, smile
Annars får jag nog köpa mig en ferrari wink

Vill även till lägga att jag kommer skriva hur vi löste det.
Och hur mycket det gjorde med 99v power.

Mvh Tompa håller tummarna wink

Om en kompis till dig sa att du var en idiot till mig...gör det då dig till en idiot?
Bara för att kompisar säger ditten eller datten så är det DU som skall bilda dig en uppfattning om, i detta fall ett företag som har många, många nöjda kunder. I alla fall enligt vad man läser och hör från de som handlat därifrån.

Hoppas det ordnar sig för dig..men nästa gång..tänk lite längre innan du smutskastar företag.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
torpis Forummoderator
18 juni 2011 · 10 572 Inlägg

STROIN skrev:

torpis skrev:
och framför allt göra det innan man börjar flamea någon.

Riktigt tråkigt att du tycker jag hänger ut dom faktiskt.

Nu missuppfattade du. Vi var på det klara med hur du skulle gå till väga, sedan började andra elda på igen.

Ta ett par djupa andetag och sväng inom Autotech på måndag så löser dem dina problem.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
STROIN
18 juni 2011 · 49 Inlägg

AirOne skrev:

STROIN skrev:

torpis skrev:
och framför allt göra det innan man börjar flamea någon.

Riktigt tråkigt att du tycker jag hänger ut dom faktiskt.

Jag har skrivit allt i det minsta detalj varken för eller nackdelar för min del.

Jag har även ändrat topic som du bad mig om för det var paj kastning av mig men det ändra jag direkt du skrev i tråden.

Då jag skrev topic  var jag förbannad för att jag inte fick det som jag förväntat mig.
För när jag snacka runt bland andra kompisar i Trollhättan. "som är en bilstad"
Att jag var missnöjd.
Fick jag svaret att du borde fått mer." Autotech har tappat en av deras bästa bilmekaniker / mappare osv."
Dom försöker bara lura skiten ur en för man ska pröjsa mer" Precis sådana svar fick jag.
På det sättet fick jag en dålig uppfattning om autotech.

Vi får se hur det blir på måndag ska jag snacka med dom.

Jag hoppas att det kommer lösa sig, smile
Annars får jag nog köpa mig en ferrari wink

Vill även till lägga att jag kommer skriva hur vi löste det.
Och hur mycket det gjorde med 99v power.

Mvh Tompa håller tummarna wink

Om en kompis till dig sa att du var en idiot till mig...gör det då dig till en idiot?
Bara för att kompisar säger ditten eller datten så är det DU som skall bilda dig en uppfattning om, i detta fall ett företag som har många, många nöjda kunder. I alla fall enligt vad man läser och hör från de som handlat därifrån.

Hoppas det ordnar sig för dig..men nästa gång..tänk lite längre innan du smutskastar företag.

Jag förstår precis hur du menar. Men om du läser lite längre upp så förstår du varför jag valde den negativa uppfattningen tyvärr.
Men Nu när jag har "lugnat" ner mig så.
Så tar jag den kritiken för att jag kanske var en aningen snabb att formulera mig lite för fort.

Mvh Tompa:)

STROIN
18 juni 2011 · 49 Inlägg

torpis skrev:

STROIN skrev:

torpis skrev:
och framför allt göra det innan man börjar flamea någon.

Riktigt tråkigt att du tycker jag hänger ut dom faktiskt.

Nu missuppfattade du. Vi var på det klara med hur du skulle gå till väga, sedan började andra elda på igen.

Ta ett par djupa andetag och sväng inom Autotech på måndag så löser dem dina problem.

Yesbox! wink

Mack Forum- och sitemoderator
19 juni 2011 · 26 164 Inlägg

Alla gör vi våra misstag.
Hoppas det löser sig för dig nästa gång du är dit.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
STROIN
19 juni 2011 · 49 Inlägg

AirOne skrev:
Alla gör vi våra misstag.
Hoppas det löser sig för dig nästa gång du är dit.

Det tackar jag för ! smile

Det blir nog bra smile

Mvh Tompa smile

ATM_Patrik
20 juni 2011 · 29 Inlägg

Tjena!

Mycket tråkigt att det strular för dig, vi skall självklart hjälpa dig med kärran..

Min kollega bad dig att komma tillbaka med 98 okt i tanken så gör vi ny bänkning/felsök ( utan kostnad såklart ).

Bilarna är adaptiva och behöver köras några mil för att gå helt 100. Dessa bilar laddar oftast 1.2 - 1.3 bar beroende på yttre förhållande - man jobbar mot luftmassa/begär moment = olika laddtryck

Före och eftermätningen i detta fallet är lite missvisande då du hade 3" från turbo/org chip när du kom..

Vad du har fått olika svar på vet jag ej men det finns inte allt för sällan flera svar på viss fråga..

Tex öppet filter eller ej?  Filter i box är oftast det rätta svaret, dock kan man ha öppet om man skärmar av ordentligt.. Personligen vill jag ha filter i org box då det håller sig renare så.. Synd att du tycker vi snackar skit!

Hur många mil har bilen gått?  - org turbo? övr komponenter?


Sedan att vår mappare/mek slutat är ju beklagligt, det visste inte ens jag!? hoppas han bara försovit sig..

Tråkigt är även att vi skulle suga pengar ur kunder.. men säger väl egentligen mer om den som påstår det!

Vill inget hellre än att våra kunder är nöjda!

Hursomhelst så lämnar kärran för lite effekt!! å det hjälper vi dig med..

Mvh Patrik Autotech

Senast redigerat av ATM_Patrik (20 juni 2011)

Nissan GT-R (2009)
Snitch Ointresserad.
20 juni 2011 · 936 Inlägg

Baaang! Bara sådär, svar på tal från en som faktiskt jobbar där.

Så ska det se ut.

Hoppas det löser sig, Autotech skulle f.ö vara mitt val alla dagar i veckan.

Teabag appreciation club.
Turbo_arne MRT Automotive
20 juni 2011 · 6 Inlägg

Det var verkligen svar på tal där Patrik!!, hoppas ni får ordning på Tompas kärra så han kan flörta på småbrudarna här i stan;), skämt o sido.. Givetvis så tror jag dom på Autotech löser det åt dig givetvis bara åka dit och säga som det är så gör dom det bästa utav detta:),

Lycka till tompa;)

MRT Automotive
Volvo 740 "T5" (1988)
Volvo V70 D4 "Bruksen" (2013)
STROIN
20 juni 2011 · 49 Inlägg

Vill bara be Autotech om URSÄKT!!..
Idag gjorde dom ett kanon jobb åt mig,Speciellt nu när jag hade tankat rätt..
Om jag hade vart patrik o dom hade jag kanske bet mig dra åt helvete wink
Dom har bevisat 100 gånger om att dom är 1000% bättre än mig på bilar.
Jag har lärt mig en ordentlig läxa att man inte ska lyssna på vad ALLT folk säger.
Man ska inte dra sina egna slutsatser efter vad andra säger.Eller vad man själv TROR.

Vill bara säga att Jag hur NÖJD som helst!!!


Vill bara tillägga att det var wastegaten som krångla + att han ställde om program varan lite om jag inte missförstod han fel.Han ställde in den lite mer efter min bil.

Åter igen förlåt Autotech.

Mvh Tompa smile

ATM_Patrik
20 juni 2011 · 29 Inlägg

Tjena!

Inga prob!  bara glad att det funkar för dig nu smile

Lite intressant att 98okt vs 95okt gör 20hp på hjulen yikes

Hej hopp smile

Nissan GT-R (2009)
STROIN
20 juni 2011 · 49 Inlägg

hahaha big_smile Jag med ! big_smile  A du jag lovar att tanka gräsklipparna med 98 oktan hedan efter big_smile
Stort tack åter igen smile

ZNICE
20 juni 2011 · 67 Inlägg

Härligt att det läste sig för dig.. Bra killar på atm! Ses nästa vecka Patrik.. Mvh Mikael

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang