5505
Sök

Måste man vara miljonär för att få ha en bil online på Garaget.org?

1 486 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
Detta gäller bilen jag har som visningsbild...

Den här bilen har tagits offline av en administratör eftersom den inte uppfyller de villkor vi ställer på bilarna.

Den här bilen kommer inte att låsas upp. Du kan radera bilen, men det är inte tillåtet att lägga upp den igen i samma skick eller utförande.

Motivering(ar) för låsningen:

Dåligt skick
Bilen låstes: 27:e juni 2011, kl 00:45

-

jag har faktiskt haft cirka 150 besökare o 20 kommentarer.. jag blir så förbannat trött på garaget.org's crew som visar att man tydligen måste vara miljonär för att få ha en bil upplagd här! Skulle ju vara kul o få en motivering om låsningen? Och om vad som är dåligt skick?!? Nu blir jag säkert blockad härifrån också men det struntar jag i för det verkar inte vara någon som vill ha mig här ändå!

Tack för mig o kom med åsikter!

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

R1 driver!
5 128 Inlägg
27 juni 2011
Jag har en 13.500kr Saab 9-5 -98, och den klarar sig! Vet dock inte varför din inte får va kvar?!

1 486 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
så kollar du liksom på mina gamla bilar... jag begriper inte jag heller, så Chriz eller nån får väl svara genområden eller nåt!

Trucker
2 710 Inlägg
27 juni 2011
Ser inte ngt fel på dina gamla bilar. Hade själv uppe en Volvo 740 som knappt gick o köra..

Fart missbrukare

1 486 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
nej precis. o får väl inte passaten online igen heller.. var ju i full gång med att tyskstuka den, men jag hann inte klart tydligen innan garaget.org blev nöjda!

535 Inlägg
27 juni 2011
Dom är riktigt känsliga, mina bilar tar dom bort hela tiden för att jag tar för dåliga bilder "har ingen kamera, bara mobil"

Senaste gången har den dock fått lega uppe!
får se hur länge bara.

Forummoderator
26 675 Inlägg
27 juni 2011
Nu svarar jag inte för någon moderators skull, men jag skulle gissa på att du har gjort samma misstag som 99 procent av alla andra som har fått sina bilar låsta här på Garaget.

1. Ingen information skriven, så det bara står "ej angivet". Att skriva "orginal" duger inte heller..
2. Halvdåliga bilder, eller knappt en bild över huvudtaget.
3. Eller kanske du la upp en bild, men du la upp en bild på nåt på bilen men inget mer. Första bilden SKA vara en helhetsbild eller en bild som verkligen beskriver bilen.

Fattar inte att det ska vara så svårt att läsa reglerna innan man lägger upp bilarna. Jag förstår det bara inte. Och en del säger "ja men jag ska ju lägga till mer information sen"...men för helvete människor?
Man lägger i så fall upp bilen men låter den vara offline TILLS informationen ligger där!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 486 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
Nu svarar jag inte för någon moderators skull, men jag skulle gissa på att du har gjort samma misstag som 99 procent av alla andra som har fått sina bilar låsta här på Garaget.

1. Ingen information skriven, så det bara står "ej angivet". Att skriva "orginal" duger inte heller..
3. Eller kanske du la upp en bild, men du la upp en bild på nåt på bilen men inget mer. Första bilden SKA vara en helhetsbild eller en bild som verkligen beskriver bilen.

Fattar inte att det ska vara så svårt att läsa reglerna innan man lägger upp bilarna. Jag förstår det bara inte. Och en del säger "ja men jag ska ju lägga till mer information sen"...men för helvete människor?
Man lägger i så fall upp bilen men låter den vara offline TILLS informationen ligger där!

1. Jag hade skrivit information.
2. Bilderna tog jag med min iPhone i dagsljus
3. Det VAR en helhetsbild som förstabild!

1 758 Inlägg
27 juni 2011
Du har ju redan skrivit lösningen på mysteriet: "Dåligt skick".
Vad är problemet?

Hur många är intresserade av att titta på en gammal Passat i sletet originalskick?
Om du nu hade tänkt att tyskstuka den och göra den fin, så får du lägga upp bilder sen efter att du har gjort den fin. Dra igång en projekttråd istället!
Annars skulle man ju kunna ladda upp vilken skitbil som helst och skriva att man någon gång i framtiden tänkt lacka om den och bygga världens showbil. Så skulle hela sidan bli översvämmad av tråkiga originalbilar.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
27 juni 2011
Hur svårt kan det vara att bara tvätta bilen, vaxa upp den ordentligt och sen hitta någon snygg bakgrund och ta ett par schyssta bilder? Har du bara en sleten gammal mobil att ta bilder med så får du väl skaffa vänner som har digitalkamera, en nyare smartphone eller kanske i bästa fall en systemkamera.

Forummoderator
26 675 Inlägg
27 juni 2011
OscarSkold skrev:
AirOne skrev:

1. Jag hade skrivit information.
2. Bilderna tog jag med min iPhone i dagsljus
3. Det VAR en helhetsbild som förstabild!

1. Ja, men hur mycket information? Ingen ruta skall lämnas tom. Det står i reglerna.
2. Hur många bilder la du upp? 2? 3? Från vilka vinklar?
3. Bra! Då kan vi avstryka det från listan av vad som var fel då..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 juni 2011
Detta är inte av allmänt intresse, har du ytterligare frågor så rekomenderar jag dig att läsa här:  http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104360

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök