Rusande motor BMW

Lina78
12 juli 2011 · 4 Inlägg

Har en bmw 318 där motorn rusar upp till 5000 varv när man kommer upp över ett varvtal på 3000, varar ca 3-5 sekunder sen går den ner i varvtal igen, strax innan det börjar rusa gasar bilen till av sig själv. Ingen motorbromsning om jag släpper gaspedalen.
Bilen går normalt om jag kopplar ur antispinnen eller om jag kopplar ur sladden till tomgångsmotorn, någon som vet vad felet kan vara?
Har haft den på verkstad där de trott att det var tomgångsmotorn, skitigt spjällhus eller kontakten till vänster om tomgångsmotorn, men inget av det har varit felet.

RD_87 Skrotsamlare
13 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Jag tror att det skulle underlätta för de BMW-kunniga att hjälpa dig om du skriver vilken årsmodell det gäller. 318 finns ju från typ -77 och tillverkas fortfarande. smile

Att den är nyare än -77 förstår jag ju då det är antispinn men det säger ju inte mycket mer än att den är nyare än -95.

Senast redigerat av RD_87 (13 juli 2011)

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Lina78
13 juli 2011 · 4 Inlägg

Sorry, glömde totalt bort det.
Det är en -97

Rquired Allmänt envis
13 juli 2011 · 12 512 Inlägg

Om det sitter i anknytning med ASC; har du kollat det spjäll, den vajer (Löper som den skall?) samt den kontakt som sitter mellan luftfiltret och insuget och styr detta system?

Annars, kärvar gasspjället eller gasvajern? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang