2828
Sök

Yamaha TZR 125cc -90

2 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
Hej, jag har ett litet problem med min TZR -90a... Den flödar bensin och tvåtaktsolja ur förgasaren, när man har på tomgången. Jag har blåsit ur förgasaren. Så den är ren. Så kan det vara frityr nivån som är för hög? Om den är låg så går den bara på choken. Är det någon som vet vilken nivå den ska vara på?

Mvh, Johannes smile

3 354 Inlägg
21 juli 2011
Lite fel forumsdel,
edit. annan forumsdel nu.
Senast redigerat av Seth (21 juli 2011)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

hondaaaaa
411 Inlägg
21 juli 2011
känns ju som det är flottören som har hängt sig eller något liknande ifall det pissar bensin/olja ur förgasaren..

Old hondas never die, they just get faster!
"Learn to drive a slow car fast. Otherwise you'll just drive a fast car, slow."
Club JDM of Sweden

2 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
alex_bmw skrev:
känns ju som det är flottören som har hängt sig eller något liknande ifall det pissar bensin/olja ur förgasaren..

Tidigare ägaren hade varit inne i förgasaren och hållit på för att den inte gick utan choken.. Så jag plockade sönder den förra veckan och blåste ur den, men det såg nästan ut som att han hade brutit i flottören, vet inte om det kan vara därför. Men kollade lite på den idag. Och den flödar bara när den står still eller går på låg varv. När jag är uppe i hög varv går den perfekt. Det är inte alltid den flödar heller. Men tycker det är konstigt att den flödar tvåtaksolja och bensin när den bara står, Eftersom jag stänger ju av bensin kranen, Fast den läker lite (har beställt en ny). Men eftersom tvåtaksoljan inte går igenom bensinkranen så har jag ingen aning.. Funderar på att bara köpa en ny förgasare om flottören är sönder bruten.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
23 juli 2011
En ny flottör är ingen konst att få tag i, mikuniförgasare sitter ju på varenda hoj m.a.o god tillgång på reservdelar.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 juli 2011
2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök