2599
Sök

Försäkringsbolagen??? Någon som vet?

289 Inlägg
24 december 2006
Trådstartare
Jag undrar hur det är när man byter ex fälgar på bilen och kanske sätter på ett par 18" eller ett nytt kjolpaket på bilen Hur skulle man gå till väga med försäkringsbolagen då, för eftersom värdet på bilen ökar så vill bolagen givetvis få in mera pengar säkerligen eller räcker det att man sparar kvittot samt bilder på det som "bevis" ifall det skulle hända något... Jag har hört lite olika saker ang detta!

Det vore ju inte kul precis om man krockar med sina nya sommarfälgar och sedan står där som ett frågetecken och inte får ut någon ersättning alls utav bolagen

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
31 december 2006
det brukar räcka med att du har kvitton och bild bevis på kjolpaketet,
men när det gäller fälgar så bruka vissa bolag vilja veta om du har aluminium fälgar eller inte, storlek åså vidare.

Men ring å prata med ditt försäkringsbolag så du få veta exakt vad som gäller hos dom...

289 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
Jag tog tag i saken och ringde upp Volvia idag och då sa dem att fälgar spelar ingen roll, så länge man har låsbara hjulbultar på dem så spelar det ingen roll vilket tum eller typ av fälgar som sitter där.. men man ska helst ha något/några kort på dem samt kvittot kvar ifall det går Med multimedia så skulle man betala något extra då vid stöld fast det var inget som man behövde ringa in och meddela till dem utan det skulle man tydligen ta då det blev stulet fattade jag det som tongue

Sök