Toyota Supra MkIV utan turbo?

JohnnyN Rutinerad medlem
8 januari 2007 · 1 938 Inlägg

Om det finns färdiga kit som kostar runt 4-5000€ blir det ändå upp till 10000€ billigare att konvertera en N/A än att köpa en TT från början tongue

edit: viss skillnad mellan våra länder roll

Senast redigerat av calibra_nox (8 januari 2007)

MilleN
8 januari 2007 · 9 108 Inlägg

calibra_nox skrev:
Där har ni fel bägge två big_smile bara skatten på en Supra TT kan bli lika dyr i Finland, som en färdig registerad TT kostar i Sverige tongue
Dessutom finns det även singelturbo-reggade Supror med på pappret 175 kw (N/A's kw) big_smile

mmjo men hur lagligt är det, täcker försäkringen något vid eventuell krock? I Sverige kan dom vara ruskigt petiga med sånt om något händer..

JohnnyN Rutinerad medlem
8 januari 2007 · 1 938 Inlägg

MilleN skrev:
mmjo men hur lagligt är det, täcker försäkringen något vid eventuell krock? I Sverige kan dom vara ruskigt petiga med sånt om något händer..

Hade en bekant som krockade med en turbo-konverterad Sierra, och de såg inte ens under huven fastän turbon nog var ganska synlig roll

Nalle-74 BTC RACING
8 januari 2007 · 114 Inlägg

calibra_nox skrev:
Om det finns färdiga kit som kostar runt 4-5000€ blir det ändå upp till 10000€ billigare att konvertera en N/A än att köpa en TT från början tongue

edit: viss skillnad mellan våra länder roll

Men du har ju annat komp + att det saknas Oljesprut av kolvundersidan.
sen är det andra kammar M.M

MVH: Nalle

Senast redigerat av Nalle-74 (8 januari 2007)

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
Nalle-74 BTC RACING
8 januari 2007 · 114 Inlägg

Nalle-74 skrev:

calibra_nox skrev:
Om det finns färdiga kit som kostar runt 4-5000€ blir det ändå upp till 10000€ billigare att konvertera en N/A än att köpa en TT från början tongue

edit: viss skillnad mellan våra länder roll

Men du har ju annat komp + att det saknas Oljesprut av kolvundersidan.
sen är det andra kammar M.M

MVH: Nalle

Sen måste du ha ett nytt sprut åxå för databoxen är inte den samma.
+ att Na supran inte har Getrag lådan utan en vanlig 5 vxl toyota låda....
(om du inte ska ha auton.)

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
Nalle-74 BTC RACING
8 januari 2007 · 114 Inlägg

Med andra ord är det mycket jobb så du är beredd på det, skulle jag satsa på en NA hde jag kört med filter och avgas en ha ett lustgassystem att använda när jag ville åka lite fortare...
MVH: nalle

Senast redigerat av Nalle-74 (8 januari 2007)

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
JohnnyN Rutinerad medlem
8 januari 2007 · 1 938 Inlägg

Nalle-74 skrev:
Med andra ord är det mycket jobb så du är beredd på det, skulle jag satsa på en NA hde jag kört med filter och avgas en ha ett lustgassystem att använda när jag ville åka lite fortare...
MVH: nalle

Hmm, det kanske var dagens smartaste inlägg ändå big_smile
Men enda felet är att lustgas är totalförbjuden i gatureggade bilar här i landet...
Det får inte ens finnas en slang till nåt lustgassystem under huven roll

T200
14 januari 2007 · 83 Inlägg

För att krångla till det lite mer ändå så har J-spec modellen av TT 280hk på papper, men på på bänken nära 330hk.  (Av olika anledningar).
Euro/US spec går att trimma upp lite mer som original ca 450hk mot ca 400hk på j-spec.   Men dom dära 50 pållarna exra äts nästan upp av att Eurospec i 99% av fallen är targa o då väger dom 100kg mer (Dels pga extra försärkningar i kaross o dels att dom är extra utrustade.)...  Summa sumarum så är det inte denna del som är den stora.. Det är bromsar, sitta på rätt sida etc etc som gör skillnad..  Ska det trimmas lite värre så spelar det ingen större roll om man utgår från Jspec eller Eurospec.
NA modeller:  Köp en beg motor o drivlina från TT (ca 50 000-60 000kr).. Det är nog enklaste vägen, sedan om det går o regga är en annan femma.

Turbo X
LoFET Almännt tokig
14 januari 2007 · 481 Inlägg

annars finns det färdiga NA-T kit i usa som ger ca 450-500 hk hur dyra de är har jag ej koll på men ca som singel till tt supra.

b.t.w har väll us supran bara 320 hk ?

Inline sixes ist sie scheisse.......
JohnnyN Rutinerad medlem
19 januari 2007 · 1 938 Inlägg

Har några frågor till ang. Supra MkIV smile
Vad är det för brännare i framlamporna?
och har en N/A och en TT samma "form" på avgassystemet? Alltså det böjer sig på samma ställen osv?
och vad skulle vara ett lämpligt effektavgassystem på en N/A? grovlek, märke osv smile
tacksam för svar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang