Tjaba grogs!
Har jag rätt att söka skadestånd för en skada som jag fick på arbetet men har inte anmält det då?
Eller är det kört?
Börjar med en beskrivning av historien...
För ca 5-6 år sedan lastade jag däck på en lastbils släp o blev "däckat" bokstavligen.
Fick ett däck i bak huvudet/nacken o har förmodligen svimmat en kortare stund.
Ingen har sett detta då o så dum som jag var då åkte jag bara därifrån.
Sen var jag sjukskriven ett tag med massa sjukgymnastik(eller vad det heter) o fick ta ett jobb på en verkstad där vilket verkade hjälpa mer än själva sjukgymnastiken gjorde!
Idag känner jag att symptomen göra sig påminda!
Ont i huvudet, nacken o axlar, plus extra trött, dåligt koncentration vid dator(kan sitta max 30 min innan det gör ont i ögonen) o ibland måste jag tänka till när jag pratar.
Har varit i kontakt med läkare o får olika alternativ:
1. Migrän - varsågod ta en tablett = "hög" som en hus o sedan värk i kroppen - helst inte
2. Nåt annat oförklarligt på läkarspråk = ta flera tunga piller, bli "hög" o sluta köra bil = sök nytt jobb - nej tack
3. Dyra behandlingar t.ex massage = ger resultat men borde bytta jobb - det men verkar vara mer intressant men dyr därav frågan om försäkring skulle täcka detta?
Vet att försäkring bolaget skulle förmodligen kräva att jag byter jobb till nåt icke stilla sittande men vad gör jag sen då?
Nån som har erfarenhet av detta eller liknade situation???