6199
Sök

Inför besiktning subaru legacy

harrykarlsson
15 augusti 2011
Trådstartare
jajamän ännu ett år har gått o det är dags att träffa de gammla skojjarna inne på bilprovningen.

fråga nr

1, Jag har 4st "pinnar" genom huven som jag låser fast huven med. alltså huven sitter inte alls "fast" i karossen utan går att lyfta av o lägga på taket. är detta godkänt?

2, jag har bytit till sportstolar fram. inte av något värsting märke ej fia godkända. vilket gör att jag vart tvungen att svetsa nya fästen osv osv. är detta godkänt?

3 har haft vattenkyld IC som jag nu bytt till toppmatad luft IC. ingen effektskillnad?. dock ser man att dettaär ombyggt. är detta godkänd?

4. har ingen baksäte i just nu, men bälten sitter kvar bak. detta godkänt?

5. har 3" system med 100cell kat o en ljuddämpare. egen byggd DP i 4" är detta godkänt?

mer än tacksam för svar eller kanske råd&tipps

66 Inlägg
19 augusti 2011
Bara värt att åka dit för att se minerna på dem! xD

Att tänka innan man agerar är som att torka sig i röven innan man skiter.

harrykarlsson
19 augusti 2011
Trådstartare
Mickeeen skrev:
Bara värt att åka dit för att se minerna på dem! xD

de kommer slakta mig på plats o sen kryssa rutan!

66 Inlägg
19 augusti 2011
hahaha finns stor risk fört :S men endå, TEORETISKT sett borde den ju gå igenom, men sen PRAKTISKT set vette fan xD

Forummoderator
26 675 Inlägg
19 augusti 2011
Är det inte 93 och framåt bilarna är helgodkända och inte någonting egentligen får bytas ut?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

harrykarlsson
19 augusti 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
Är det inte 93 och framåt bilarna är helgodkända och inte någonting egentligen får bytas ut?

jadu,,min är en 93a har ingen aning trodde de var 97

harrykarlsson
19 augusti 2011
Trådstartare
Mickeeen skrev:
hahaha finns stor risk fört :S men endå, TEORETISKT sett borde den ju gå igenom, men sen PRAKTISKT set vette fan xD

kör som jag tänkt o tar smällen sen o fixar tvåorna

66 Inlägg
19 augusti 2011
låter bra smile ja håller tummarna smile (Y)

Bike
19 augusti 2011
Trådstartare
jag kan svara på att om baksätet ur ute så blir dom inte glada för då stämmer inte det med pappret
att det ex ska vara 5 sittplatser och nu är det bara 2.

Huven är ingen fara med så länge pinnarna inte är jätte höga eller vassa sådant gillar dom inte
med lite tur kanske du kan sätta något mjukt över wink

stolarna är heller ingen fara med dock akta dig för 4punkts bälte och 5 punkts
ha original bälte

resten är jag osäker på.

Men som det är alla dömer olika
vissa personer bryr sig inte och vissa underkänner bilen om det är mås skit på den.

Pim_Pim
19 augusti 2011
Trådstartare
Nej bilen ska få ombesiktning, men visst har du en besiktningsgubbe som inte bryr sig så kan den ju gå igenom men den blir ju fortfarande inte laglig så att säga.
Senast redigerat av Pim_Pim (19 augusti 2011)

harrykarlsson
19 augusti 2011
Trådstartare
Pim_Pim skrev:
Nej bilen ska få ombesiktning, men visst har du en besiktningsgubbe som inte bryr sig så kan den ju gå igenom men den blir ju fortfarande inte laglig så att säga.

varför ska bilen få en ombesiktning? vad är det som  inte kommer godkännas?. om bilen är laglig eller ej efter besiktning spelar ingen roll. den ska bara vara godkänd just när den besiktigast. o ju mer jag slipper bygga om till orginal ju bättre är det. aja går de så går de. åker dit o tar smällarna får se vad de säger.

Forummoderator
26 675 Inlägg
19 augusti 2011
harrykarlsson skrev:
AirOne skrev:

jadu,,min är en 93a har ingen aning trodde de var 97

Äsch, kan vara jag som bara minns fel också. Kan vara 97 också.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

harrykarlsson
19 augusti 2011
Trådstartare
ja, jag kommer trycka in baksätet o montera det iaf, rycka ur chippet o ställa ner laddtrycket, hoppas på de bästa. att jag bytit från vattenkyld ic till luftkyld gör ju ingen skillnad på effekten, den har ju samma storlek o samma plats. huven a hoppas på de bästa. icn sticker ju upp så måste ju ha hål i huven o scope. ananrs blire o montera den vattenkylda under besiktning, allt går att lösa

Sök